Proves Cotxes

Provem l'Skoda Kodiaq: un familiar atrapat en el cos d'un Suv

Si t'agraden els SUV, no pateixes de marquitis i vols habitabilitat, confort i qualitat, el Kodiaq pot ser la teva opció

| 02/12/2017 a les 10:33h
Arxivat a: Proves Cotxes, Skoda, Kodiaq, 7 places, SUV, 4x4, Proves Cotxes
Un gran SUV per viatjar amb tota la família | Marc Calvo
Skoda sembla haver començat la casa per la teulada i el primer model que ha introduït a la seva nova gamma SUV és el més gros i el més alt de gamma, però és que a més el Kodiaq ha estat el primer d'aquesta família del grup VW en estar rodant pels carrers, ja que tot just ara comença la comercialització del Volkswagen Tiguan Allspace i encara no tenim ni nom pel Suv 7 places de SEAT.

Skoda té molt clara la seva divisa de "Simply Clever" - Senzillament intel·ligent- i tots els seus models la segueixen a ulls clucs. Productes amb un marcat caràcter pràctic, una qualitat que cada cop s'acosta més a productes de renom, estètica actual i un preu encara interessant.

Evidentment el gran referent del Kodiaq és l'Ateca - aquí en pots llegir la prova -, però, potser, per desmarcar-se'n d'entrada Skoda va voler apostar per un concepte més gran capaç d'oferir tres files de seients.
 

El Kodiaq mostra una imatge moderna Foto: Marc Calvo


El Karoq mesura 4,7 metres de llarg i supera en 35 cm a l'Ateca, unes dimensions que el situen un esglaó per sobre dels SUV mitjans. El color blau lava de la nostra unitat no és el més cridaner dels disponibles, però li atorga al Kodiaq una imatge força elegant. Estèticament no hi ha dubte que Skoda ha iniciat un nou camí cap a una imatge més moderna, com ja vam veure en el Superb. El Kodiaq va un pas més enllà, especialment en el frontal i recull influències de l'Octavia com mostren les òptiques dobles davanteres que imprimeixen una forta personalitat. La part posterior és menys transgressora però també familiar, amb uns pilots trapezoidals similars a altres models de la gamma.

En obrir les portes et trobes amb un ambient familiar als vehicles de la resta del grup. Un interior amb un disseny atractiu que transmet una sensació de qualitat realment interessant. La gran pantalla tàctil, opcional, perfectament integrada en el quadre de comandament té un protagonisme cabdal en el davantal. La dotació d'equipament d'aquesta versió Style és força completa, a l'última pel que fa a tecnologia, sigui en matèria de seguretat o d'entreteniment, i per poc que l'acabis de guarnir amb quatre extres, que a can Skoda tenen un preu raonable, el Kodiaq podria passar perfectament per un SUV amb aspiracions prèmium. La mida i habitabilitat interior ajuden a transmetre aquesta sensació. A més, en el Kodiaq hi trobem un munt de detalls pràctics dignes d'ovació (paraigües integrats al marc de les portes davanteres, llanterna al maleter, un sistema que evita ratllar altres cotxes en obrir les portes, nombrosos espais porta objectes, etc.).
 

Un interior de qualitat amb innegable aire VAG Foto: Marc Calvo


Els més de 4,7 metres de llarg i una batalla de gairebé 2,8 metres configuren un habitacle enorme, molt en la línia de les berlines de la gamma txeca, si bé la distància per als genolls en les places del darrere no arriba a les cotes del Superb, tres passatgers viatjaran amb un confort més que notable a les places posteriors. Opcionalment el Kodiaq pot muntar una tercera fila de seients, que ens ofereix dues places addicionals encara que només són aptes per a adults de fins a 1,7 metres o nens donat l'escàs espai longitudinal per als genolls, tot i que la banqueta de la segona fila es pot desplaçar fins a 17 centímetres.

Aquesta tercera fila s'amaga sota el terra del maleter i es pleguen fàcilment per aconseguir una capacitat de 550 litres. En cas de necessitar les 7 places, el maleter es veu reduït a 270 litres.
 

Opcionalment el Kodiaq pot equipar una tercera fila de seients Foto: Marc Calvo


La nostra unitat de prova equipa el petit 1.4 TSI de 150 CV associat a la caixa automàtica DSG de doble embragatge i a la tracció integral a les quatre rodes. Tinc en el record que en el Superb d'idèntica configuració mecànica es va quedar curt. I al cap de pocs quilòmetres comprovo que efectivament en el Kodiaq també fa curt. Crec que aquest motor no està concebut per a cotxes d'aquest pes.

El seu funcionament és refinat i permet ajustar el preu final del producte, però no és suficient per moure amb solvència al Kodiaq. Per moure al Kodiaq amb agilitat és necessari utilitzar marxes curtes i enfonsar el peu al gas, el que acaba per penalitzar els consums de forma severa. Sense cap mena de dubte serà suficient per als que busquin viatjar amb tranquil·litat, però qui vulgui un motor amb les prestacions suficients per aconseguir un extra de seguretat a l'hora d'avançar i/o gaudir d'una conducció dinàmica, aquest propulsor no és l'adient. Donant un cop d'ull a la seva gamma de motors, crec que el dos litres de 180 CV o el dièsel de 190 CV ofereixen unes prestacions una mica més adients per a un cotxe d'aquestes dimensions i capacitat de càrrega.
 

El Kodiaq és un gran viatger capaç de portar-te més enllà de l'asfalt Foto: Marc Calvo


El Kodiaq té un rodar molt confortable. El gran Kodiaq ha nascut per viatjar. És un viatger infatigable, el xassís adaptatiu DCC et permet triar una suspensió més còmoda o més rígida, segons necessitats, gustos o estat d'ànim però sempre mostra un rodar noble, aplomat i segur. Ara bé, quan les carreteres es retorcen a causa de la seva suspensió clarament enfocada al confort i la seva grandària l'Skoda Kodiaq pateix, la física és imparable, i es nota que no està del tot a gust. En aquesta situació la conducció més brusca a la que t'obliga el petit motor 1.4 també li passa factura.

Per acabar la prova m'emporto al Kodiaq al meu petit circuit de proves Off-Road per veure que tal s'ho passa en aquestes circumstàncies. Per descomptat, no és un cotxe per fer la cabra, però l'excel·lent funcionament de la seva tracció integral Haldex 5, la seva alçada a terra i la seva suspensió molt eficaç a l'hora de filtrar irregularitats li permeten certes concessions fora de l'asfalt que sumen actius a la seva llista d'elements positius.

Si t'agraden els SUV, no pateixes de marquitis, vols un cotxe per viatjar tranquil i a tot confort amb tota la família, el Karoq és un cotxe molt interessant, que satisfarà, fins i tot, a aquells més exigents parlant en termes de qualitat. Un SUV gran, robust, amb una imatge poderosa, obstinada a plantar cara als seus rivals apostant pels seus punts forts: habitabilitat, qualitat i preu.


Skoda Kodiaq Tsi 150 4x4

 
 
 
 
 
 
 
 
 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
SEAT Leon TGI DSG | Ferran Rosàs
01/01/1970
Us expliquem els detalls de la versió bifuel del SEAT Leon 2017, que combina el Gas Natural Comprimit i la gasolina per contenir emissions i costos.
SEAT Leon TGI DSG | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Us expliquem els detalls de la versió bifuel del SEAT Leon 2017, que combina el Gas Natural Comprimit i la gasolina per contenir emissions i costos.
L'Audi A1. Tot un Audi en format urbà | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
El més petit dels Audi fa valer el seu pedigree prèmium
El motor 1.0 Tsi és la mecànica més bàsica de l'Octavia | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
El renovat Octavia guanya en atractiu i potencia les seves virtuts