Proves Motos

Provem l'Aprilia Shiver 900: Una Roadster de sang calenta

Tot el saber fer d'Aprilia concentrat en una moto excitant i amb un preu molt competitiu

| 01/11/2017 a les 11:34h
Arxivat a: Proves Motos, Proves Motos, Ruta 601, Naked, Roadster, Shiver 900, Aprilia
La Ruta 601 ha estat el marc perfecte per esprémer l'Aprilia Shiver 900
La Ruta 601 ha estat el marc perfecte per esprémer l'Aprilia Shiver 900 | Abril Borrell
La moto que us presentem a continuació no és nova en el mercat, va aparèixer l'any 2007 sorprenent amb alguns avenços tècnics de sèrie com l'accelerador electrònic ride-by-wire. Ara han estat les evolucions de la competència que han forçat la seva posada al dia per poder competir en el competit segment de les Naked esportives.

La marca de Noale ha evolucionat la seva naked esportiva però sense grans canvis estètics. L'ADN d'Aprilia és ben patent en el seu disseny nu i marca clarament la seva personalitat, com a bona naked exhibeix orgullosament tots els seus components. De manera que la qualitat dels seus acabats queda ben patent a primera aclucada d'ull.
 

Agraïm a MotoSpazio Diagonal la cessió de Shiver 900 per la prova Foto: F.Boada


Són de nou disseny el parafang, els panells laterals, el fanal davanter i el pilot del darrere. Els escapaments s'han redissenyat però segueixen sortint per sota del seient. També trobem nous detalls de color vermell com el xassís i les llandes. El seu aspecte és radicalment esportiu.

El panell d'instruments, és el mateix que en les noves RSV4 i Tuono 1100, és totalment nou amb una moderna pantalla TFT de 4,3 polzades en la qual la informació és molt completa i perfectament llegible en totes les condicions, ja que adapta la seva lluminositat a la llum ambient. 
 

Com a bona Naked, la Shiver 900 llueix orgullosa els seus components Foto: F.Boada


El bastidor està construït amb tubs d'acer units amb perns d'alta resistència a les seccions laterals en alumini. Amb l'experiència en competició que té Aprilia els responsables del disseny el van tenir relativament fàcil per aconseguir una moto molt equilibrada. La Shiver 900 és realment estreta i això es deu també a la col·locació estratègica del seu motor.

Un nou motor de dos cilindres en V a 90 graus que creix en cubicatge per arribar fins als 896 centímetres cúbics, però que segueix lliurant 95 cavalls a 8.750 rpm, una xifra idèntica a la seva antecessora de 750 centímetres cúbics per tal de poder limitar per al carnet A2. El que si s'ha incrementat és el seu parell motor que arriba ara als 90 Nm a 6.500 voltes. Amb el que el motor respon millor a qualsevol règim i facilita el seu ús i incrementa la seva comoditat. Gràcies també a la seva experiència en competició l'Aprilia es beneficia d'una electrònica de primera divisió i equipa un nou accelerador electrònic i un nou control de tracció.
 

La Shiver 900 no pot, ni vol, amagar el seu origen italià Foto: F.Boada

 

La forquilla invertida està signada per Kayaba, és regulable en extensió i precàrrega i compta amb unes barres de 41 mil·límetres de diàmetre i 120 mil·límetres de recorregut. El momo-amortiguador darrere es col·loca en un dels laterals del xassís i va unit a un basculant en aliatge d'alumini. Té 130 mil·límetres de recorregut i també és regulable en extensió i precàrrega.

Pel que fa als seus frens, endavant porta instal·lat un Doble disc flotant de 320 mil·límetres de diàmetre mossegat per pinces radials de quatre pistons. Darrere trobem un sol disc de 240 mil·límetres mossegat per una pinça mono-pistó. La frenada aquesta assistida per un Sistema ABS Bosch que es pot desconnectar. El pes en ordre de marxa és de 218 quilos amb el seu dipòsit de 15 litres ple de combustible.
 

El recorregut de la Ruta 601 d'aquest any Foto: Google Maps


Quan vàrem provar la seva versió anterior ens va agradar tant que amb la Shiver 900 no volíem fer una prova normal i per això ens vàrem aprofitar que l'organització de la Ruta 601 ens havia convidat a participar-hi per provar a fons aquesta Aprilia en els més de 600 quilòmetres de revolts per algunes de les millors carreteres del sud del nostre país on la Shiver segur que pot fer brillar el seu ADN.

El primer que hem pogut observar és com la moto ha cridat l'atenció de la resta de motards a tots i cadascun dels punts de control en els quals hem parat durant la ruta ... I és que la moto és preciosa.

En marxa, als pocs quilòmetres, quedes absolutament al·lucinat amb l'empenta del seu motor. La fitxa tècnica de la moto no mostra xifres espectaculars ... 95 Cv no semblen molts avui en dia per una naked esportiva, una Kawasaki Z900 n'eroga125, una Suzuki GSX-S1000 145 o una Ducati Monster 821 110 per citar alguna de les seves rivals.
 
 

Àgil i ràpida, la Shiver 900 és una autèntica màquina de devorar revolts Foto: Abril Borrell


Però és que l'Aprilia t'ofereix un motor sempre ple, que respon sempre, immediatament a qualsevol sol·licitud de l'accelerador, que empeny amb ràbia desfermada en segona i tercera que són les relacions amb les quals jugarem en els ports de muntanya, sort del anti-wheelie.

La veritat m'ha semblat dur més cavalls al puny ... O com a mínim, no me n'ha faltat ni un d'aquests 95 , que s'han presentat a la batalla disposats a posar-li les coses molt difícils a motos que la superen, en molt, en potència almenys sobre el paper. He d'apuntar que tota la ruta l'he realitzat amb els settings més radicals que permet la moto. Mode Sport i control de tracció a l'1.

Està clar que les bondats del seu bastidor permeten extreure tot el potencial del seu motor. La Shiver 900 és estable en recta i en els revolts més llargs. A la 750 havíem notat un lleuger moviment de l'eix posterior en aquest tipus de corbes, però en la 900 ha desaparegut. En els revolts més lents l'Aprilia es mou com peix a l'aigua. És àgil com un dimoni i la portes per on vols amb una facilitat increïble.
 

Els escapaments sortint per sota del seient són un dels signes d'identitat de la Shiver Foto: F.Boada


El treball de les suspensions també és molt bo. Coneixent per endavant que la ruta transcorreria en bona part per trams del recentment celebrat Ral·li de Catalunya. Trams molt ràpids i amb excel·lent asfalt ens animem a configurar uns tarats bastant durs. L'encert ha estat total. Forquilla i amortidor del darrere compleixen a la perfecció la seva comesa i fins i tot en les zones que hem trobat més arrissades o amb sots la Shiver 900 es mostra raonablement confortable amb aquests tarats tan durs. Molt bona nota també per a les suspensions que funcionen molt bé amb components diguem que normals. Res esotèric.

Ja que parlem de confort un apunt sobre el seient, prou còmode, de fet he començat a notar-lo dur els últims 50 quilòmetres de la ruta o sigui que 550 els he realitzat a ple confort. Una distància que no serà l'habitual per a aquesta moto. Però que per postura de conducció, molt natural, i comoditat de seient, podem plantejar-nos sense problemes.

Els frens són de traca. Per córrer molt cal ser capaç de frenar molt i aquesta Aprilia es clava sobre l'asfalt si així ho desitgem. Una frenada potent i progressiva que podem dosificar amb molta precisió. Per al meu gust, que tir molt de fre del darrere, em gustaria potser una mica més de potència darrera. Gairebé no he notat la presència de l'ABS que només sembla treballar quan realment ha de fer.
 

La bellessa de la Shiver900 a estat motiu de conversa entre els motards de la Ruta 601 Foto: F.Boada


Més detalls, la calor que desprenen aquests preciosos escapaments sota el seient, a la 750 la notava fins al pilot. En aquesta nova 900 s'han redissenyat i es nota molt la millora en aquest punt. A mi ja no m'ha arribat la calor i la bossa que portavem muntada al seient del passatger sembla que tampoc ho ha notat molt.

Molt bona l'emissió de llum del fanal davanter. Hem arribat a meta de nit i en els últims quilòmetres hem pogut comprovar que emet un bon feix de llum que ens permet circular amb seguretat. Molt bona també la lectura de la nova pantalla TFT, que ens deixa llegir amb facilitat la seva completa informació en totes les condicions de llum.

Fer notar també que la moto és realment alta. Aels seus comandaments sembla gairebé que vagis muntat en una trail, però almenys a mi, això em dóna confiança per tirar-me una mica més a les corbes.

Que més, a si, el consum ... Nosaltres hem registrat consums propers als 7 litres als 100. Al ritme que anàvem no es pot exigir almenys a una 1000. A ritmes normals segur que li baixes un litre o més tranquil·lament.

L'Aprilia Shiver 900 supera en tot a les seves antecessores. Motos que ja funcionaven molt bé, però és que aquest model 2017 ens sembla un producte molt rodó. Una atractiva, moderna i còmoda Roadster amb un funcionament molt notable de tots els seus components. Capaç de passejar-te tranquil·lament o d'atacar ports de muntanya amb una fúria que no esperàvem, però de la qual és molt capaç amb una efectivitat que captiva. I tot per 8.750€, un preu molt competitiu.



Prova Aprilia Shiver 900

 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.