Novetats Motos

Benelli Leoncino: reneix la llegenda de Pesaro

La nova Leoncino, una "Modern-Classic" de 500 cc, arriba per fer història com ho va fer la seva antecessora

| 23/10/2017 a les 10:02h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Motos, Benelli, Leoncino, Scrambler, A2
Presentació a la premsa Internacional de la nova Benelli Leoncino
Presentació a la premsa Internacional de la nova Benelli Leoncino | Benelli
Acabem de tornar d'Italia, de la presentació d'un nou model que sabem que és esperat per a molts usuaris. Després de l'èxit innegable de la TRK 502, Benelli presenta una moto que ret homenatge a un dels seus models més mítics, La Leoncino.

La Leoncino va ser a la dècada dels 50 un autèntic èxit, el model més venut de la marca durant les dècades dels 50 i 60. Tal va ser l'èxit de la Leoncino en aquestes dècades que sobre la seva base es van fer diverses versions , Sport, Carenato, Normale, Leonessa de 250 cc, al final de la seva vida comercial arribo a incorporar motors 4 temps, fins i tot hi va haver una versió denominada Leoncino Motofurgoncino amb tres rodes del darrere i caixa per portar càrrega. Ara, en aquest 2017, la firma de Pesaro reprèn el nom, però no té res a veure el producte actual amb la modesta 125 que va fer història.
 

La nova Leoncino és una auténtica Foto: Benelli


La nova Leoncino, que també ha de marcar una època en la nova Benelli, és ara una atractiva "Modern-Classic". Una moto urbana d'aspecte informal i pur disseny italià, elegant, esportiva i moderna.

La nova Leoncino és molt compacta, la seva línia la dibuixa el conjunt de dipòsit i seient, que gràcies a l'adopció d'un amortidor central per a la roda del darrere vola sobre aquesta. El Lleó de Pesaro s'exhibeix orgullós sobre el parafang davanter.

La suspensió davantera compta amb una imponent forquilla invertida de 50 mil·límetres de diàmetre i 125 mil·límetres de recorregut ajustable en extensió. Darrere hi trobem un monoamortiguador ancorat al basculant, és ajustable en precàrrega i rebot i té 128 mil·límetres de recorregut.
 

Ben aviat arribaran noves versions de la Leoncino Foto: Benelli


La frenada queda encomanada a un doble disc de 320 mil·límetres de diàmetre mossegat per pinces radials de 4 pistons en l'eix davanter. Darrere comptem amb un monodisc de 260 mil·límetres mossegat per una pinça monospistó. La frenada està assistida per un sistema ABS firmat per Bosch i que és desconnectable.

Les llandes d'aliatge d'alumini són de 17 polzades en tots dos eixos i munten un pneumàtic 120/70 davant i 160/60 darrere.

El motor és el mateix que el de la TRK. Un dos cilindres paral·lel de 500 centímetres cúbics que eroga una potència màxima de 48 CV a 8500 revolucions i un parell màxim de 46 Nm a 6000 voltes. O sigui que per a alegria de molts de vosaltres és apta per al carnet A2.
 

La nova instrumentació digital és molt completa i llegible Foto: Benelli


El seient està a 815 mil·límetres del terra, de manera que s'arriba força bé a terra, cosa primordial en una moto urbana. El seu pes és de 207 quilos, amb el dipòsit de 12,7 litres ple.

Dos detalls de qualitat són la seva instrumentació digital que ens ofereix informació més que suficient i el seu far davanter amb projectors LED. En aquest moment de llançament la Leoncino està disponible en colors vermell, plata i negre. El preu de venda a Europa és de 5.990 Euros. Ben aviat, tan bon punt arribin les primeres unitats de prova, esperem poder-vos oferir la prova a fons.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
El nou motor elèctric de Nissan una tempesta de 304 Cv
El nou motor elèctric de Nissan una tempesta de 304 Cv | Nissan
Aquesta nova planta motriu permet somiar en esportius de bandera d'emissions zero
El Golf  MkII va marcar noves referències tècniques en el segment dels vehicles compactes
El Golf MkII va marcar noves referències tècniques en el segment dels vehicles compactes | Volkswagen
Falten 7 dies per a l'estrena mundial de la vuitena generació del Golf
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides