La Leoncino va ser a la dècada dels 50 un autèntic èxit, el model més venut de la marca durant les dècades dels 50 i 60. Tal va ser l'èxit de la Leoncino en aquestes dècades que sobre la seva base es van fer diverses versions , Sport, Carenato, Normale, Leonessa de 250 cc, al final de la seva vida comercial arribo a incorporar motors 4 temps, fins i tot hi va haver una versió denominada Leoncino Motofurgoncino amb tres rodes del darrere i caixa per portar càrrega. Ara, en aquest 2017, la firma de Pesaro reprèn el nom, però no té res a veure el producte actual amb la modesta 125 que va fer història.

La nova Leoncino és una auténtica Foto: Benelli
La nova Leoncino, que també ha de marcar una època en la nova Benelli, és ara una atractiva "Modern-Classic". Una moto urbana d'aspecte informal i pur disseny italià, elegant, esportiva i moderna.
La nova Leoncino és molt compacta, la seva línia la dibuixa el conjunt de dipòsit i seient, que gràcies a l'adopció d'un amortidor central per a la roda del darrere vola sobre aquesta. El Lleó de Pesaro s'exhibeix orgullós sobre el parafang davanter.
La suspensió davantera compta amb una imponent forquilla invertida de 50 mil·límetres de diàmetre i 125 mil·límetres de recorregut ajustable en extensió. Darrere hi trobem un monoamortiguador ancorat al basculant, és ajustable en precàrrega i rebot i té 128 mil·límetres de recorregut.

Ben aviat arribaran noves versions de la Leoncino Foto: Benelli
La frenada queda encomanada a un doble disc de 320 mil·límetres de diàmetre mossegat per pinces radials de 4 pistons en l'eix davanter. Darrere comptem amb un monodisc de 260 mil·límetres mossegat per una pinça monospistó. La frenada està assistida per un sistema ABS firmat per Bosch i que és desconnectable.
Les llandes d'aliatge d'alumini són de 17 polzades en tots dos eixos i munten un pneumàtic 120/70 davant i 160/60 darrere.
El motor és el mateix que el de la TRK. Un dos cilindres paral·lel de 500 centímetres cúbics que eroga una potència màxima de 48 CV a 8500 revolucions i un parell màxim de 46 Nm a 6000 voltes. O sigui que per a alegria de molts de vosaltres és apta per al carnet A2.

La nova instrumentació digital és molt completa i llegible Foto: Benelli
El seient està a 815 mil·límetres del terra, de manera que s'arriba força bé a terra, cosa primordial en una moto urbana. El seu pes és de 207 quilos, amb el dipòsit de 12,7 litres ple.
Dos detalls de qualitat són la seva instrumentació digital que ens ofereix informació més que suficient i el seu far davanter amb projectors LED. En aquest moment de llançament la Leoncino està disponible en colors vermell, plata i negre. El preu de venda a Europa és de 5.990 Euros. Ben aviat, tan bon punt arribin les primeres unitats de prova, esperem poder-vos oferir la prova a fons.