Proves Cotxes

Prova Kia Optima SW

Un dels cotxes que més ofereix per més poc dins el segment D i una opció a tenir molt en compte.

| 15/10/2017 a les 21:12h
Arxivat a: Proves Cotxes, Kia, Optima, SW, Proves
Kia Optima SW
Kia Optima SW | Ferran Rosàs
Quan la gran majoria de les famílies cerquen un cotxe, ho fan pensant en la ràtio qualitat/preu. Dins de qualitat sovint s'hi engloben els conceptes de comoditat, practicitat, espai, costos de funcionament i acabat de materials. Pel que fa al preu només hi ha una interpretació: com menys, millor.

Avui us presento un cotxe possiblement amb una de les millors relacions en aquesta ràtio (pel que fa al segment D). La quarta generació del Kia Optima. La carrosseria que tenim davant correspon al model Sportswagon, el familiar. Personalment opino que, entre aquesta i la sedan, ens disposem a analitzar la més maca i millor dissenyada. I amb l'acabat GT Line, que acaba d'arrodonir un producte bastant atractiu a la vista.

La figura frontal, si és maca o no ho podríem discutir. El que sí que és cert és que conserva els trets característics de Kia. Sobretot el que no es cansen d'anomenar "graella nas de tigre" (he hagut de buscar a Google imatges de tigres i gairebé li veig la semblança). Jo crec que si se'n desempalleguessin, podrien fer cotxes realment macos, a jutjar pel disseny del nou Stonic o la part posterior d'aquest mateix Optima. Maquíssima, elegant i a la vegada esportiva, amb detalls com l'aleró, el difusor amb tubs d'escapament ovalats i unes llums horitzontals que visualment juguen molt bé per donar-nos una imatge de cotxe imponent i plantat a terra.
 

Kia Optima SW Foto: Ferran Rosàs


Aquestes línies continuen pel lateral, només pertorbades pels passos de roda, suaus i agradables a la vista. El costat ens queda molt net, adornat amb detalls cromats, que amb colors foscos agraden molt. La qualitat percebuda a l'exterior és generalment bona.
 

Kia Optima SW Foto: Ferran Rosàs


Si ens havia agradat per fora, al pujar a l'Optima, les bones sensacions augmenten exponencialment. Podem notar que el disseny del taulell i la disposició de la ventilació amb el sistema d'entreteniment, estan inspirats en BMW i Audi, sense poder dir que estan copiats. El volant és esportiu, de tres radis i els materials agradables i tous, sense ser absolutament prèmium.
 

Kia Optima SW Foto: Ferran Rosàs


Els seients són fantàstics. De cuir, elegants però suficientment esportius per recollir el cos com cal (de sèrie, evidentment, ja que Kia no deixa marge per opcions més enllà del color. Ven cotxes amb equipament tancat). La cosa no acaba aquí. Són calefactats davant i darrere i refrigerats davant (una opció relativament innovadora que evita esquenes suades). El del conductor és regulat electrònicament amb memòries per diferents usuaris i amb easy entry.

L'espai a les places posteriors és, com calia esperar, un punt a favor. Ens sentim envoltats de bons materials i amb espai per cames i el cap, sense necessitat de comprar un SUV. Tant petits com grans no trobaran cap problema per fer-se seu l'espai que ofereix l'Optima SW.
 

Kia Optima SW Foto: Ferran Rosàs


Pel que fa al maleter, no és dels més grans del segment, però podem presumir d'uns bons 552 litres ben pràctics, amb molt de joc. A continuació us ho comento.
 

Kia Optima SW Foto: Ferran Rosàs


Tot explicant-vos l'interior ja no he pogut evitar entrar en apartat equipament. I és que sorprèn la quantitat d'elements que vénen de sèrie amb aquest acabat GT Line. Des del sostre de vidre, fins al volant calefactat, passant per un sistema d'infoentreteniment a l'alçada del mercat amb sistema de so Harman/Kardon i 10 altaveus. També sistemes de seguretat com són el Line Assist, control de creuer, sensors de pluja i llum, fars LED direccionals, fre de mà elèctric i assistència a l'aparcament amb càmera. O elements que fan més pràctic el cotxe, com el portó del maleter automàtic amb pedal virtual, riells al mateix porta-equipatge per distribuir la càrrega amb xarxa separadora, cortines para-sol per les places posteriors o els vidres tintats. Us convido a consultar la llista completa d'equipament de sèrie d'aquest acabat GT Line perquè sorprèn. I més si encara tens prejudicis amb Kia.

Com ja haureu notat, l'Optima no és amic de la varietat i només podem escollir dos motors, el dièsel de 141 CV que tenim sota el capo avui o un gasolina de 245 CV. Pel de gasoil podem escollir una caixa automàtica de 7 velocitats en comptes de transmissió manual de 6. Aquesta versió tan potent de benzina, la de 245 cavalls tan sols es pot equipar si triem la versió GT (no GT Line) i amb caixa automàtica de 7 marxes.

Si ens centrem en el que tenim entre mans, he de dir que munta un motor molt correcte. De fet, si tingués molta varietat on escollir, possiblement jo acabaria triant un dièsel de 140-150 cavalls per una plataforma com aquesta. Molt amic de llargs viatges i autopista i econòmic de fer funcionar. La marca anuncia un consum de 4,4 litres als 100 quilòmetres. Com sempre us dic, les homologacions de la Unió Europea no són comparables a la xifra que obtenim quan posem un cotxe sobre l'asfalt. En el nostre cas el consum ha sigut de 6,6 litres, així que podeu esperar un consum real d'entre 6 i 7 litres, depenent de com i on el feu servir.

No és amic d'una gran conducció esportiva en carreteres secundàries. Si ens animem, veurem que més aviat s'estima estils de llarga tirada d'autopista i recorreguts familiars als quals correspon amb confort i comoditat. Això és gràcies a la posada a punt de la suspensió, és més aviat tova. Tot i ser baix sembla superar tots els sotracs i canvis d'asfalt amb solvència.

I tot això a preu de què? És car? Aquest que veieu aquí, el Kia Optima SW GT Line 1.7 CRDi Eco-Dynamics amb canvi manual està anunciat amb un preu de 38.500 euros. Però dubto que ningú mai pagui aquest preu per aquest cotxe. Kia és especialista a oferir "descomptes" i segurament us en demanaran poc més de 31-32.000 euros. El preu real ridiculitza la competència. Com ho fan? No ho sé. A més ha estat enllardonat amb 5 estrelles Euroncap, així que no és a manca de seguretat.

No contents amb bones xifres de vendes en els segments més importants, Kia ens deixa amb bon gust de boca també en l'apartat dels familiars D. Potser el comprador finalment no acaba comprant-ne un. Però si tria i remena, l'opció Kia acaba sortint en cada segment.

Prova Kia Optima SW

 
 
 
 
 
 
 
 

COMENTARIS

Amb Madrid com a representant de tota Espanya fan els anuncis amb els espanyolistes.
Anònim, 20/10/2017 a les 12:30
+1
-0
Només de pensar que el patrocina en Rafa Nadal, ja em ve fàstic d'aquesta marca. Recordeu, ja fa temps la campanya publicitaria de Mitsubishi amb aquell vell pastor que sortia d'una caverna i preguntava si el Real Madrid "ja" era campió de Lliga?? Ja s'ho faran... son així de sempre.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E | Josep Mª Montaner
El nou SUV de Ford 100% eléctric arriba fins als 600 km d'autonomia, 332 Cv, és més barat que un Tesla, i és un cotxe de bandera
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.