Proves Motos

Provem la Yamaha TMAX: la reina dels maxi-escúters

La versió 2017 de la mítica TMAX, és superior en tots els aspectes a les seves predecessores

| 12/10/2017 a les 15:13h
Arxivat a: Proves Motos, Scooter, A2, TMAX, Yamaha, Proves Motos
Imatge il·lustrativa
A punt d'arribar a la seva majoria d'edat la TMAX arriba a la seva sisena generació. Un maxi-escúter que ha estat sense cap mena de dubte l'escúter prèmium de referència i amb un toc esportiu únic en el seu moment. Objecte de desig des de la seva aparició al mercat, la TMAX ha estat un èxit de vendes sense precedents en el segment, amb 250.000 unitats venudes des de 2001 i més del 50% del mercat de maxi-escúter de més de 500cc.

La competència però, ha esdevingut ferotge en el segment i Yamaha ha actualitzat a la seva supervendes tan estèticament com tècnicament per deixar-nos una moto que supera, en tot, a les seves antecessores.

Canvia el seu disseny i suavitza les línies esportives per oferir-nos una imatge més arrodonida, emfatitzant el seu caràcter distingit. Encara que segueix mostrant-se com un escúter de tall esportiu i mantenint les línies de tipus boomerang en la carrosseria. Compta amb noves llums LED amb doble òptica darrera per primera vegada.
 

El disseny de la TMAX 2017 es suavitza per oferir una imatge més sofisticada Foto: F.Boada


La TMax 2017 compta amb algunes novetats dignes de destacar: pantalla ajustable manual, més espai sota el seient, Instrumentació TFT, Smart-key i Control de tracció TCS. Pel que fa al xassís compta amb una forquilla davantera amb nou ajust i una nova suspensió del darrere per bieleta horitzontal. A part d'aquestes millores generals, les variants SX i DX compten amb equipament extra de sèrie.

Ara la TMAX s'ofereix en tres versions amb el mateix xassís i motor i diferents equipaments. La DX, la que ens ocupa, és la versió més equipada i luxosa i ens ofereix també de sèrie, Control de creuer per sobre dels 50 km / h. Parabrises d'ajust electrònic a 135 mm., punys i seient principal calefactables en 3 nivells i suspensió posterior ajustable en precàrrega i rebot.

El xassís segueix recorrent a una estructura d'alumini que recorda al Deltabox mític de la marca. És de nova factura, i aconsegueix reduir el pes total de l'escúter a 9 kg i guanyar l'espai sota el seient que ja hem comentat.
 

El bastidor està inspirat en el mític Deltabox de la marca Foto: F.Boada


El motor bicilíndric de 530 cc s'ha revisat amb nous settings per al variador i mapes d'encesa diferents per treure millor profit de l'accelerador electrònic. Lliurament 46 cavalls a 6.750 revolucions i un espectacular Parell màxim de 53,0 Nm a 5.250 voltes. Amb el botó MODE de la pinya dreta selecciones un dels dos modes de conducció disponibles, TOWN, més dolç, amb 39 CV i pensat per circular per ciutat o amb pluja o el SPORT que deixa campar als 46 Cavalls per treure tot el caràcter de la T-MAX a la carretera.

A la suspensió davantera comptem amb una forquilla amb 120 mil·límetres de recorregut i darrere amb un nou basculant amb la granota amortidor ajustable amb bieletes i 117 mil·límetres de recorregut. La frenada davant queda al càrrec d'un Doble disc de 267 mil·límetres de diàmetre. Darrere comptem amb un únic disc de 282 mil·límetres.

El seient està a 800 mil·límetres del sòl, o sigui que no és massa alta, però el que complica maniobrar amb facilitat els seus 216 quilos de pes, és que la T-MAX es força ampla, els que no supereu amb una mica de folgança el metre setanta us serà complicat arribar amb comoditat a terra en les maniobres en parat. La postura de conducció és molt natural i confortable. En carretera oberta també pots estirar les cames i posicionar els peus cap endavant per anar realment relaxat.
 

El quadre de comandament és nou i molt complet Foto: F.Boada


El quadre d'instruments és molt complet, i comptem a més amb una aplicació nova, la TMAX Connect mòbil desenvolupada al costat de Vodafone, que ens permet entre altres coses saber on es troba l'escúter gràcies a un GPS integrat en l'escúter, una cosa molt útil sobretot per a localitzar-lo en cas de robatori. Ja que per desgràcia i per culpa de la seva popularitat la T-MAX és un dels éscuters més robats.

Ens posem en marxa i no necessitem gaires metres per apreciar la suavitat, precisió i empenta del TMAX. La maniobrabilitat i l'agilitat alhora moure't entre els cotxes és una delícia encara que si de veritat vols emocionar-te amb el nou TMAX, emporta-te'l, com hem fet nosaltres, a una carretera revirada i et caurà la bava.

El comportament esportiu segueix sent on la TMAX marca la diferencia enfront de models d'altres marques que ho han intentat amb més o menys encert. No hi ha res igual en el mercat, i això que n'hi ha de més potents, més radicals i fins i tot, més cares. Però si d'alguna cosa pot presumir la TMAX, és del seu equilibri perfecte. La TMAX et convida a llençar-te cap als revolts a tota velocitat i dibuixar-los amb una facilitat insultant. Et vénen ganes de posar-te la granota de cuir i sortir a fregar els lliscadors dels genolls. 
 

La TMAX ens regala sensacions de moto en carretera Foto: F.Boada


Ningú ha aconseguit treure-li un rendiment semblant a un motor de "només" 35KW (uns 46,5 CV), que el posen a l'abast dels usuaris del A2. Xassís, frens i suspensions estan excepcionalment ajustats a la potència i pes del TMAX aconseguint un equilibri dinàmic inigualable. Una moto, perquè si hi ha un maxi-escúter que ofereixi "sensacions de moto", és aquest. Conduir-lo a ritme de passeig o pilotar-lo, és sempre una experiència deliciosa.

[wc_testimonial by="J.Chaume" url="" position="left"]Era complicat millorar un producte tan elaborat com la TMAX, però la feina de Yamaha ha estat excel·lent. L'adopció de l'electrònica ha millorat encara més la resposta de motor. Es nota també força la millora de les suspensions, més dures i progressives, sobretot en el tren posterior, gràcies a les noves bieletes. A més ha millorat ostensiblement en funcionalitat i en l'adaptació a les necessitats reals dels usuaris oferint-los més comoditat.[/wc_testimonial]

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals