Competició Ral.lis

Kris Meeke/Paul Nagle (Citroën) s’alcen amb el triomf en el 53 RallyRACC 

Ogier/Ingrassia (Ford), amb tot a favor per assolir el seu 5è títol consecutiu

Nil Solans i Miquel Ibàñez (Ford) disputaran 7 proves del WRC2 en 2018

| 08/10/2017 a les 22:17h
Arxivat a: Competició, Competició Cotxes, Competició Ral.lis, RallyRacc
Podi final 53 RallyRACC
Podi final 53 RallyRACC | Racc
Kris Meeke/Paul Nagle (Citroën C3 WRC) s’han convertit en el 14è equip diferent en guanyar el RallyRACC en les 27 edicions en què la prova és puntuable per al WRC, un triomf consolidat en les dues jornades sobre asfalt que lideraven des de l’inici d’aquesta superfície. En el podi els han acompanyat Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) i Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Fiesta WRC) en un ral·li que ha tingut a vuit guanyadors de tram diferents i que s’ha viscut amb molta emoció i incertesa durant els tres dies de cursa.
 
La tercera i última etapa del 53 RallyRACC Catalunya-COSTA DAURADA, Rally de España 2017, s’iniciava a les 6:00 hores d’aquest matí, amb els 60 cotxes que sortien des de la zona d’assistència de PortAventura World obligant-los a instal·lar la graella addicional de fars pel tret de sortida d’una jornada complicada, ja que no es podia comptar amb l’ajuda dels mecànics, ja que es feien els 6 trams previstos (74,26 km cronometrats) sense tornar a Salou fins a la seva conclusió.
 
Tot i que no era necessari pel fet de la seva envejable posició en començar el dia, Kris Meeke/Paul Nagle (Citroën) no han donat cap possibilitat en les primeres passades per L’Albiol (6,28 km), Riudecanyes (16,35 km) i  Santa Marina (14,50 km), imposant-se en tots tres trams i incrementat la seva renda respecte a Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford), que acabaven aquesta secció a 23’’9, i Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford), a 25’’7. L’abandonament de Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul, en malmetre la roda davantera dreta del seu Hyundai a Santa Marina, deixava la lluita pels títols de pilots i de marques pràcticament sentenciats en favor de Ogier i Ford/M-Sport, respectivament.
 
L’inici del matí resultava nefast per a Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota), que s’han sortit a Riudecanyes quan marxaven en sisena posició. No obstant això, Dani Sordo/Marc Martí (Hyundai) tornaven a la cursa sota l’opció de Rally 2 i aconseguien acabar segons a Riudecanyes i Santa Marina. Els seus companys a Hyundai, Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger, també s’incorporaven després de l’incident d’ahir, similar al dels espanyols, i havien de fer Riudecanyes amb el capó davanter aixecat perquè no havien ajustat correctament les tanques després de treure els fars addicionals.
 
El Power Stage per a  Sordo/Martí (Hyundai)
La tirania de Kris Meeke en aquesta última jornada, ja que tornava a ser el més ràpid a L’Albiol i Riudecanyes, quedava únicament interrompuda per la victòria en el Power Stage de Dani Sordo, que guanyava després de fer-ho també a Alemanya, sumant així els 5 punts addicionals. Els següents classificats en aquest tram eren Meeke, Ogier, Tänak i Hänninen, que sumen respectivament 4, 3, 2 i 1 punt.
 
Kris Meeke guanyava per primera vegada el RallyRACC en la que suposa la seva 5a victòria en el mundial de ral·lis, acompanyant-lo en el podi Sébastien Ogier, que consolida el seu lideratge en l’apartat de pilots, i Ott Tänak, que ara és segon en la classificació provisional després d’haver superat a Thierry Neuville. En WRC2 i amb el títol decidit ja a favor de Pontus Tidemand (Skoda), Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford) aconseguien el primer triomf de la temporada. Nil Solans/Miquel Ibàñez (Ford) certificaven aquí també el campionat FIA Júnior després d’haver-se assegurat prèviament el de WRC3, guanyant a més en el 53 RallyRACC en totes dues categories. En el Volant RACC-Trofeu Mavisa, que només es disputava en la primera etapa, els guanyadors van ser Josep Bassas/Manel Muñoz (Peugeot), líders d’aquest campionat de promoció.
 
La pròxima prova, penúltima del calendari, serà el Rally de Gal·les-Gran Bretanya, del 27 al 29 d’octubre, on podrien quedar decidits definitivament els títols de Pilots i Constructors.
 
Classificació final del 53 RallyRACC

1-Kris Meeke/Paul Nagle (Citroën C3 WRC), 3h01’21’’1
2-Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), a 28’’0
3-Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Fiesta WRC), a 33’’0
4-Juho Hänninen/Kaj Lindström (Toyota Yaris WRC), a 54’’1
5-Mads Østberg/Torstein Eriksen (Ford Fiesta WRC), a 2’26’’2
6-Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau (Citroën C3 WRC), a 2’43’’0
7-Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC), a 4’37’’4
8-Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta R5, 1r WRC2), a 8’22’’7
9-Jan Kopecký/Pavel Dresler (Skoda Fabia R5), a 8’54’’5
10-Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermoen (Skoda Fabia R5), a 9’04’’8

28-Nil Solans/Miquel Ibàñez (Ford Fiesta R2T, 1r WRC3 i Júnior), a 27’41”2

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals