Proves Cotxes

Provem l'Audi Q7 e-tron : el luxe de ser eficient

Una barreja d'ingredients inèdita per a un resultat sorprenent

Prova Audi Q7 e-tron

| 08/10/2017 a les 10:46h
Arxivat a: Proves Cotxes, Híbrid, Endollable, SUV, 4x4, Proves Cotxes, Mobilitat Elèctrica, e-tron, Q7, Audi
És difícil descriure el plaer de conducció que ens regala el Q7 e-tron
És difícil descriure el plaer de conducció que ens regala el Q7 e-tron | F.Boada
L'Audi Q7 és un dels SUV més grans i luxosos que podem comprar. Una bèstia de més de 5 metres de llarg i 2,5 tones de pes carregada de luxe i tecnologia, capaç d'oferir-nos el confort d'un autèntic creuer de luxe. En la prova de la versió 3.0 Tdi ja en lloàvem totes les seves virtuts, fins i tot uns consums molt ajustats per a un SUV d'aquesta grandària i pes.

Ara bé, la versió que ens ha tocat provar aquest cop aconsegueix homologar un consum de 1'8 litres als 100. Una dada que sembla impossible d'aconseguir en un vehicle de les seves dimensions i potencia. El truc? La unitat que provem és la e-tron
 

Luxe, tecnologia, prestacions i zero emisions sota la carrosseria d'un gran SUV Foto: F.Boada


Aquesta versió hibrida endollable, compta amb un motor elèctric de 128 cavalls que li atorga, segons la seva fitxa d'homologació, una autonomia elèctrica de 50 quilòmetres. Una dada molt important, ja que permet al nostre luxós i potent Q7 lluir al parabrisa l'adhesiu de 0 emissions i per tant beneficiar-se de tots els avantatges de les que ara mateix gaudeixen tots els vehicles d'aquesta categoria. Exempció de l'impost de circulació, aparcament gratuït en zones blaves, alguns peatges gratuïts i fins i tot circular pels carrils VAO encara que sigui amb un sol ocupant. I potser la més important de totes, alliberar-se de les futures restriccions d'accés als centres de la ciutat.

Aquest motor elèctric va associat a un V6 TDI de 258 cavalls, si sumen esforços la potència conjunta és de 373 cavalls i un parell màxim monstruós, 700 Nm. Unes dades que permeten al Q7 e-tron accelerar de 0 a 100 km/h en només 6,2 seg i registrar una velocitat màxima de 225 km/h. Els motors poden treballar junts, només l'elèctric o només el tèrmic, de manera que podem gaudir del nostre Q7 tot el lluny que vulguem d'un endoll i gaudint sempre d'unes prestacions excepcionals.
 

Ni una gota de gasoil consumida dins de la ciutat Foto: F.Boada

 

Segur que encara a hores d'ara no et creus del tot que un cotxe tan gran i tan potent com l'Audi Q7 e-tron gasti menys de la meitat que el teu utilitari, per molt lleuger que sigui i per molta tecnologia híbrida que porti a bord. Bé, és cert que ni hem aconseguit els 50 quilòmetres d'homologats d'autonomia, en els millors dels casos n'hem fet 39, després de 8 hores de recàrrega, ni hem aconseguit els 1,8 litres de consum, però sí que l'hem aconseguit deixar en 3,5 i això ja és un registre de traca.

També, és clar, hem aconseguit fer consums de 0 litres de gasoil, circulant en mode 100% elèctric dins dels 39 quilòmetres d'autonomia que nosaltres hem aconseguit. Però quants de vosaltres viviu a més de 40 quilòmetres de la feina?

Durant molts anys el meu trajecte diari de feina havia estat baixar des del centre de Terrassa a la zona universitària de Barcelona. Un trajecte de 25 quilòmetres clavats si ho feia pels túnels de Vallvidrera, que a més, em resultarien ara de franc amb el Q7 e-tron. O sigui que si disposes d'un punt de recàrrega a casa i d'un altre a la feina podria fer el trajecte íntegrament en mode 100% elèctric. Amb l'ús de carregadors ràpids el Q7 e-tron recupera el 100% de càrrega en només 2,5 hores.
 

Només necessites 2'5 hores per recarregar al 100% les bateries del Q7 e-tron Foto: F.Boada


L'Audi Q7 e-tron compta amb un assistent predictiu d'eficiència, que s'ofereix també a la resta de la gamma Q7, i que en un cotxe híbrid té encara més raó de ser per treure el màxim partit al sistema de propulsió: utilitza les dades del navegador i de diferents sensors per reconèixer corbes, rotondes, pendents, entrades a poblacions, etc., i avisa el conductor perquè disminueixi la velocitat quan això pugui beneficiar el consum, a més d'establir la millor estratègia de funcionament del sistema híbrid tenint en compte fins i tot la informació sobre el trànsit.

Conduir l'Audi Q7 e-tron Quattro és idèntic a fer-ho amb un Q7 V6 3.0 TDI. Amb una excepció, quan condueixes en mode 100% l'altíssim nivell de confort del cotxe s'incrementa encara més. Rodar sense soroll ni vibracions sumat a l'excelsa suspensió pneumàtica amb la qual compta el Q7 és una experiència única.

Una altra característica interessant és que, a diferència d'altres sistemes híbrids amb motor elèctric també en l'eix posterior, el Q7 e-tron és un autèntic "Quattro", amb un diferencial central autoblocant i un arbre de transmissió que connecta els eixos davanter i posterior, repartint el parell en una proporció 40/60 en els eixos davanter i posterior, podent modificar l'enviament de parell a l'eix davanter entre el 15 i el 70 per cent segons les condicions d'adherència.
 

No hi ha cap diferencia de prestacions entre aquesta versió híbrida i els seus germans de gamma Foto: F.Boada


Una de les poques pegues que li podem posar al Q7 e-tron és que a causa del fet que les bateries es troben sota el terra del cotxe a la zona del maleter, en aquesta versió no podem disposar de la configuració de 7 places opcional en els altres Q7.

El preu de sortida del Q7 e-tron és de 87.540 euros. Per potència dins la gamma el que més s'hi aproparia és el 3.0 TFSI de 373 Cv que es posa a la venda per 75.995 € i la versió gasoil que més s'hi aproxima és la 3.0 TDI de 272 Cv que Audi oferta per 74.230 €.

Amb totes aquestes dades a la mà, sembla dificil, justificar la diferencia de preu només basant-se en futurs estalvis en combustible i pot semblar que la tecnologia híbrida és encara massa costosa. Però cal conduir el Q7 e-tron per valorar tot el que aquest cotxe ens ofereix: luxe, confort, prestacions, tecnologia i la possibilitat de reduir les emissions contaminants.

Prova Audi Q7 e-tron

 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig | V-Line Org.
Joan Regí
L'ajuntament de Les Masies de Voltregà ha fet tot el possible per poder recuperar la prova i celebrar aquesta 15a edició | Més de 70 vehicles faran el recorregut de 6,8 km aquest 19 de maig
Hamilton i el seu Mercedes al Circuit, serà l'última vegada que l'hi veiem?
Hamilton i el seu Mercedes al Circuit, serà l'última vegada que l'hi veiem? | Miquel Rovira / Roger Sala
Joan Regí
Hamilton s'imposa de principi a final en una cursa marcada per la possible sortida del GP d'Espanya del Gran Circ | Liberty Media ja ha confirmat la tornada del GP dels Països Baixos, mentre l'assistència al Circuit és la pitjor des de 1999 | Les negociacions entre Liberty i institucions, encara obertes, estan en un moment clau
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA