Competició Ral.lis

​Segona etapa del RallyRACC. Nil Solans i Miquel Ibàñez es proclamen campions del JWRC

Kris Meeke assoleix el liderat en WRC

| 07/10/2017 a les 19:32h
Arxivat a: Competició, Competició Cotxes, WRC, Competició Ral.lis, RallyRacc
Nil Solans-Miquel Ibàñez (Ford Fiesta R2T)
Nil Solans-Miquel Ibàñez (Ford Fiesta R2T) | Racc
La segona etapa del 53 RallyRACC-Catalunya-COSTA DAURADA, començava aquest matí des de la zona d’assistència a PortAvetura World amb els 64 cotxes que encara continuaven en cursa, però amb l’absència de Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila, després de l’avaria en la jornada d’ahir en el seu Toyota Yaris WRC. Algun ruixat aïllat ha rebut als equips en el primer tram  a El Montmell on Meeke/ Nagle (Citroën) han estat els més ràpids, la qual cosa els deixava en la primera posició provisional desplaçant així a Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger, que patien amb la seva adaptació al nou Hyundai sobre asfalt. No obstant això, la sorpresa eren els dos millors temps de Juho Hänninen/Kaj Lindström en El Pont d’Armentera i Savallà, certificant el magnífic rendiment tant dels finlandesos com del Toyota sobre asfalt.
 
Dani Sordo/Marc Martí (Hyundai) han arribat a rodar en segona posició, però han acabat la sessió matinal en quart lloc rere els Ford de de Tänak/Järveoja i Ogier/Ingrassia, tots tres rere de Meeke i a menys de 15” i amb una diferència entre ells de només 1”. En aquesta secció han perdut les seves possibilitats Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul, que han penalitzat 30” en el control horari previ a la sortida de Savallà després d’una sortida en el recorregut d’enllaç on han malmès la part del darrera del seu Hyundai, a més de tenir problemes amb els diferencials.
 

Kris Meeke-Paul Nagle (Citroën C3 WRC) Foto: Racc


El segon bucle ajustava encara més la classificació en les places del podi, amb Sordo, Tänak i Ogier rodant en només 1”, però amb Meeke com a líder sòlid mantenint durant tota la tarda una diferència de 13” sobre el trio perseguidor. Després dels millors temps de Neuville a El Montmell i els dos d’Ogier a El Pont d’Armentera i Savallà, la desil·lusió pels aficionats espanyols arribava en aquest últim tram perquè Sordo ha trencat la direcció del seu Hyundai possiblement per un cop. Gairebé en el mateix punt, també li passava el mateix a Mikkelsen, quedant tots dos fora de la cursa en una zona del tram especialment conflictiva, ja que allí també ha patit un incident similar, tot i que sense arribar a l’abandonament el Ford d’ Østberg/Eriksen.

La jornada ha acabat amb el curt tram de Salou, en ple nucli urbà, on Ogier tornava a ser el més ràpid. El pilot francès, segon de la general, avantatja Tänak, tercer, amb només 1”5. En WRC2 continuen liderant la prova Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford), mentre que en WRC3 i en la categoria JWRC els líders són els catalans Nil Solans/Miquel Ibàñez (Ford), que aconseguien definitivament el títol en l’apartat Júnior després de l’abandonament de Nicolas Ciamin/Thibault De la Haye.
 

Mala sort per a la parella Dani Sordo-Marc Martí (Hyundai i20 Coupé WRC) Foto: Racc


Demà diumenge 8 es disputa la tercera i última etapa, amb 6 trams sobre asfalt que sumen un total de 74,26 km cronometrats després de dues passades per les especials de L’Albiol (6,28 km), Riudecanyes (16,35 km) i Santa Marina (14,50 km). Aquesta última especial serà el Power Stage en la segona passada i s’emetrà en directe per TV3-Esport3, atorgant punts addicionals als cinc primers classificats.
 
Classificació provisional del 53 RallyRACC després del dia 2

1-Kris Meeke/Paul Nagle (Citroën C3 WRC), 2h16’21’’1
2-Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Fiesta WRC), a 13’’0
3-Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), a 14’’5
4-Juho Hänninen/Kaj Lindström (Toyota Yaris WRC), a 34’’0
5-Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), a 53’’2
6-Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), a 1’22’’1
7-Mads Østberg/Torstein Eriksen (Ford Fiesta WRC), a 1’39’’8
8-Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau (Citroën C3 WRC), a 2’00’’7
9-Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC), a 3’15’’1
10-Eric Camilli/Benjamin Veillas (Ford Fiesta R5), a 5’40’’8

11-Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta R5, 1r WRC2), a 6’18’’6

28-Nil Solans/Miquel Ibàñez (Ford Fiesta R2T, 1r WRC3 i Júnior), a 20'05"1

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E | Josep Mª Montaner
El nou SUV de Ford 100% eléctric arriba fins als 600 km d'autonomia, 332 Cv, és més barat que un Tesla, i és un cotxe de bandera
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.