Competició Ral.lis

Andreas Mikkelsen es col·loca líder del 53 RallyRACC a la primera etapa

S’ha disputat la primera etapa amb trams de terra

Demà dissabte, segona jornada amb 7 especials, totes sobre asfalt

| 06/10/2017 a les 20:01h
Arxivat a: Competició, Competició Cotxes, RallyRacc, Competició Ral.lis
Andreas Mikkelsen-Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupé WRC)
Andreas Mikkelsen-Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupé WRC) | Racc
Tres canvis de líder al capdavant de la classificació del 53 RallyRACC, cinc equips diferents guanyant els sis trams celebrats avui divendres i els set primers classificats en un marge de 13 segons. No es pot demanar més en la prova espanyola del mundial de ral·lis que ha tancat la primera jornada amb uns sorprenents Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger en primera posició en la seva estrena amb el Hyundai i20 Coupé WRC. Després d’ells i a només 1”4 s’han situat al final del dia els Campions del Món Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) i Kris Meeke/Paul Nagle (Citroën C3 WRC), a 3’’.

El 53 RallyRACC Catalunya-COSTA DAURADA, Rally de España 2017, onzena prova del Mundial de Ral·lis de les 13 que componen el calendari, ha començat aquest matí amb unes condicions atmosfèriques excel·lents, amb sol i una temperatura que s’ha anat incrementant gradualment durant aquesta primera etapa, tota sobre terra i amb un recorregut idèntic al de l’any passat format per les especials de Caseres (12,50 km), Bot (6,50 km) i Terra Alta (38,95 km), tot i que aquesta última amb alguna secció sobre asfalt i també la més llarga de les 19 que componen el recorregut total.
 

Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) Foto: Racc


 Els 70 cotxes autoritzats a sortir després de les verificacions d’ahir han arrencat a les 8:15 hores des de PortAventura World per fer la primera passada de les dues previstes. Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford) han començat guanyant el primer tram i s’han situat com a primers líders d’aquest 53 RallyRACC, posició que mantindrien després del segon que s’ha apuntat el Citroën de Kris Meeke/Paul Nagle.

No obstant això, el tercer tram ha estat decisiu per definir la classificació provisional al final d’aquest primer bucle, ja que Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger, en la seva estrena amb l’Hyundai, han guanyat l’especial i es situaven al capdavant del ral·li amb 0”6 de renda sobre  Mads Østberg/Torsten Eriksen, molt efectius en aquesta primera secció beneficiats pel fet de sortir força endarrerits en l’ordre de sortida. Amb tot, han tingut molts problemes per la polseguera que entrava en l’habitacle del Ford Fiesta WRC, essent els únics que amb un cotxe privat competeixen amb un cotxe del 2017.

Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford) han acabat aquesta secció inicial en tercera posició a 4”6 dels líders, mentre que els espanyols Dani Sordo/Marc Martí s’han situat en sisena posició a 12”3 després d’alguns problemes amb l’Hyundai. No obstant això, les diferències eren molt petites entre els nou primers i més quan encara restava una passada per un tram molt exigent com el de Terra Alta.
 
La segona secció, amb una nova passada per les tres especials de la jornada, mantenia el mateix esquema del matí. Latvala/Anttila s’han imposat a Caseres on Østberg/Eriksen han desplaçat del lideratge a Mikkelsen/Jaeger, que l’han tornat a recuperar en el següent, Bot, on ha guanyat Meeke/Nagle repetint d’aquesta manera el millor temps de la passada anterior en el tram més curt de la jornada. Terra Alta tornava a ser definitiu, ja que Ogier/Ingrassia han recuperat temps que els ha permès acabar el dia segons a 1”4 del lideratge, una posició envejable per afrontar les dues etapes sobre asfalt.
 

Teemu Suninen-Mikko Markkula (Ford Fiesta R5) Foto: Racc


En aquest sentit, Meeke/Nagle, tercers a 3”, mentre que Sordo/Martí han acabat sisens, a 10”8, i els manté en la lluita per poder aconseguir la seva primera victòria en el RallyRACC. Un altre dels destacats en l’etapa sobre terra és l’equip format per Østberg/Eriksen, que han rodat a un ritme fantàstic gràcies a la seva endarrerida posició de sortida, tot i que han anat arrossegant el problema de la polseguera que entrava de forma continuada en l’habitacle del seu Ford, la qual cosa els impedia la visió en determinats moments.

Una de les circumstàncies negatives d’aquesta primera etapa ha estat l’abandonament per avaria mecànica de Latvala/Anttila en el recorregut de l’enllaç entre Bot i Terra Alta, quan ocupaven la setena posició. Un altre dels incidents de la jornada ha ocorregut durant el matí, quan s’ha hagut de neutralitzar el tram de Bot degut a l’accident de Max Vatanen/Thierry-Luc Salva. El pilot ha hagut de ser evaquat en helicòpter per precaució, tot i que després de la revisió s’han descartat lesions.
 
En altres categories, Temmu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta R5) han acabat líders en WRC2 després de guanyar 5 dels 6 trams disputats en aquesta jornada. Els espanyols Cristian García/Pablo Marcos (Ford Fiesta R5), després d’una sortida en el tercer tram, ocupen la novena posició. En WRC3 i Júnior el líder és l’equip format per Nicolas Ciamin/Thibault de la Haye (Ford Fiesta R2T) després d’una bonica lluita durant tota l’etapa amb els espanyols Nil Solans/Miquel Ibàñez (Ford Fiesta R2T), que necessitaven tres millors temps en els trams disputats per aconseguir el títol Júnior. De moment, n’han pogut guanyar dos, amb la qual cosa encara no són campions en aquesta competició.

Demà dissabte es disputa la segona etapa amb 7 trams que sumen un total de 121,86 km cronometrats. Dues passades per les especials de El Montmell (24,40 km), El Pont d’Armentera (21,29 km) i Savallà (14,12 km), a més d’una passada pel tram urbà de Salou (2,24 km) amb el qual es tancarà la jornada, completaran el programa previst en el primer dia sobre asfalt.
 
Classificació provisional del 53 RallyRACC després del dia 1

1-Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC), 1h11’56’’3
2-Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), a 1’’4
3-Kris Meeke/Paul Nagle (Citroën C3 WRC), a 3’’0
4-Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Fiesta WRC), a 6’’3
5-Mads Østberg/Torstein Eriksen (Ford Fiesta WRC), a 7’’1
6-Daniel Sordo/Marc Martí (Hyundai i20 Coupe WRC), a 10’’8
7-Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), a 12’’8
8-Juho Hänninen/Kaj Lindström (Toyota Yaris WRC), a 33’’6
9-Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau (Citroën C3 WRC), a 1’02’’2
10-Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), a 1’05’’5

14-Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta R5, 1r WRC2), a 3’20’’3

28-Nicolas Ciamin/Thibault de la Haye (Ford Fiesta R2T, 1r WRC3 i Junior), a 9’40’’4

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals