Competició Ral.lis

El 53 RallyRACC en marxa

70 cotxes ha pres la sortida en l’antepenúltima prova del WRC

Avui primera etapa de la cursa amb trams de terra

| 06/10/2017 a les 11:36h
Arxivat a: Competició, Competició Ral.lis, Rally Racc, WRC, Competició Cotxes
Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC)
Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) | Racc
La 53a edició del RallyRACC Catalunya-COSTA DAURADA, Rally de España 2017,va començar ahir al matí amb la celebració del Shakedown (tram de proves) a la zona habitual dels últims anys a Salou, Emprius, molt a prop de l’assistència ubicada a PortAventura World. Amb un recorregut mixt de 2,97 km format per terra i asfalt, els més ràpids van ser Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (Ford) amb un temps de 2’05”2. Per darrere seu es van classificat Kris Meeke-Paul Nagle (Citroën) i Andreas Mikkelsen-Anders Jaeger (Hyundai) amb una diferència inferior a 1 segon, mentre que els espanyols Dani Sordo-Marc Martí (Hyundai) van acabar cinquens amb un registre de 2’06”3. A mig matí es va haver  d’aturar la sessió durant uns minuts per reubicar alguns espectadors. Aconseguir la màxima seguretat possible és un dels objectius prioritaris que s’ha marcat el RACC.

El RallyRACC és l’única de les 13 proves que formen el mundial de ral·lis que es disputa sobre dues superfícies diferents, ja que les dues etapes següents del dissabte 7 i el diumenge 8 es disputaran sobre asfalt i presentaran algunes novetats respecte a l’edició anterior.

El pilot cantàbric de Hyundai Motorsport Dani Sordo, amb el català Marc Martí com a copilot, afronta aquesta cursa amb “moltes ganes de lluitar per la victòria, ja que és el ral·li que més em motiva pel fet de competir a casa i davant de l’afició que ve animar-me tots els anys”. Sordo ha aconseguit 7 podis en aquesta cursa, tot i que li falta el guardó més preuat, la victòria absoluta. Un altre dels equips espanyols que destaca entre la llista d’inscrits és el format per Cristian García i Pablo Marcos amb un Ford Fiesta R5 de RMC Motorsport. El campió d’Espanya vigent disputarà el RallyRACC inscrit per primera vegada en la categoria WRC2 i ha comentat: “Hem preparat bé la prova, ja que a més conec alguns trams de l’edició de 2014 quan vaig participar amb un Ford Fiesta R2. M’agraden els d’asfalt, però els de terra em fa l’efecte que són bastant lents. Hauria preferit que fossin una mica més ràpids. No obstant això, el meu objectiu és gaudir i acabar.”
 
En les categories WRC3 i Júnior el líder provisional és un altre equip espanyol, Nil Solans i Miquel Ibàñez (Ford Fiesta R2T), campions en la primera modalitat i líders en la segona. En el RallyRACC podrien certificar aquest títol del JWRC reservat als pilots menors de 28 anys, on han guanyat tres de les cinc proves disputades fins ara. “Aquí sortim amb l’objectiu de tornar a aconseguir una altra victòria, ja que a més penso que tenim un cert avantatge perquè els trams nous els hem disputat en proves del campionat de Catalunya”, comenta el pilot català. Després de 19 anys, el RallyRACC torna a ser puntuable per al Volant RACC-Trofeu Mavisa, del qual el líder provisional és Josep Bassas, fill del que fou campió d’Espanya de ral·lis el 1989, amb el mateix nom.

El 53 RallyRACC, únic mixt del Campionat del Món, celebra la seva 13a edició consecutiva amb l’epicentre a Costa Daurada, Salou i PortAventura World amb 19 trams cronometrats que totalitzen 312,02 km cronometrats d’un total de 1.297,62 km. Després de tres dies intensos, el ral·li acabarà el diumenge dia 8 a les 14 hores en el parc tancat de Salou.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
CUPRA Formentor exclusivitat i caràcter a parts iguals
CUPRA Formentor exclusivitat i caràcter a parts iguals | Ferran Rosàs
Ferran Boada
Amb una personalitat única, aquest primer CUPRA "original", apunta a rivals prèmium i és capaç de mantenir-hi el cos a cos
L'HR-V de pròxima generació incorporarà de sèrie l'avançat conjunt propulsor híbrid i: HEV d'Honda
L'HR-V de pròxima generació incorporarà de sèrie l'avançat conjunt propulsor híbrid i: HEV d'Honda
El nou SUV compacte és l'últim pas d'Honda en el seu compromís d'electrificar tots els seusmodels per a Europa el 2022
Nissan optimitza la tecnologia i el disseny millorat del LEAF amb aquesta nova versió especial
Nissan optimitza la tecnologia i el disseny millorat del LEAF amb aquesta nova versió especial | Nissan
El LEAF10 commemora una dècada d'èxits per a la mobilitat elèctrica i s'inspira en el Nissan Ariya, el coupe crossover 100% elèctric
CUPRA Formentor exclusivitat i caràcter a parts iguals
CUPRA Formentor exclusivitat i caràcter a parts iguals | Ferran Rosàs
Ferran Boada
Amb una personalitat única, aquest primer CUPRA "original", apunta a rivals prèmium i és capaç de mantenir-hi el cos a cos
 Suzuki Swift Sport Hybrid un utilitari amb picant
Suzuki Swift Sport Hybrid un utilitari amb picant | F.Boada
Ferran Boada
Un petit utiltari que resulta ser un esportiu brillant
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs