Competició

Segona edició del Festival de la Velocitat al Circuit de Barcelona-Catalunya

La segona edició del Festival de la Velocitat de Barcelona conclou de la millor manera: cinc curses celebrades i moltes emocions fortes

Festivla de la Velocitat de Barcelona

| 01/10/2017 a les 11:19h
Arxivat a: Competició, Circuit de Barcelona-Catalunya, Blancpain Series, Competició Cotxes
Les Blancpain Series van ser el plat fort del cap de Setmana | Josep Mª Marcet
El Circuit de Barcelona-Catalunya ha estat escenari d’acollida de la segona edició del Festival de la Velocitat de Barcelona amb un programa intents fet a mida pels amants del motor. Fórmules, GTs, copes monomarca i campionats amb unitats d’allò més variades; tots ells han disputat diferents curses al llarg del dia, amb un plat principal: l’última prova de la temporada de la Blancpain GT Series Endurance Cup, que ha conquerit el Jove Pilot del Circuit, Dani Juncadella (Akka ASP), amb el seu Mercedes-AMG GT3.

Dani Juncadella ha tornat a casa sense estar-se de res. S’ha retrobat amb el Circuit, després de vuit anys sense competir al traçat català, de la millor forma possible; amunt de l’esglaó més alt del podi. El pilot català no ha donat opció als reus rivals. Ha estat l’encarregat de realitzar un primer relleu més que productiu, amb el que ha escalat des de la tercera posició de partida fins a la primera.

L’estratègia de l’equip Akka ASP ha estat encertada, i és que els belgues decidien fer el canvi de pilot més tard que la resta dels convidats al capdavant de la cursa. Felix Serralles ha estat el següent en pujar al Mercedes i, juntament amb Tristan Vautier, han aconseguit conservar la primera posició. “Guanyar una cursa d’aquest campionat sempre és especial, però ho és encara més quan guanyes a casa, davant de la família i els amics. Ha estat un cap de setmana rodó, sense errades, tot i que amb una qualificació difícil. Estic molt orgullós i és la millor manera d’acabar el campionat. Què més puc demanar?”, ha declarat Juncadella. L’equip WRT, amb un Audi R8 LMS, ha pressionat intensament als últims compassos de la cursa de resistència. Ha estat precisament en l’últim gir de l’últim revolt quan Robin Frijns quasi acaba amb les il·lusions de Juncadella i el seu equip.

Andy Soucek, l’altre pilot que acaparava totes les mirades, ha vist com les seves opcions de títol es dissipaven a causa d’un problema amb la caixa de canvi. El contratemps ha aparegut després d’un toc amb un adversari, quan lluitava per la desena posició. Soucek, que ha realitzat el segon relleu, ha sortit a pista amb la mateixa predisposició que el seu company, Vincent Abril. Entre els dos havien millorat sobradament la 28a plaça des de la qual partien. Cap a l’equador de la prova s’han confirmat els pitjors temors.

Soucek entrava pel Pit-lane en la volta 50, amb el seu Bentley Continental GT3 fora de combat. Els seus contrincants directes pel títol, el GRT Grasser Racing Team, no ho ha tingut difícil. Andrea Caldarelli, Christian Engelhart i Mirko Bortolotti sortien des de la primera línia de la graella, en segona posició. Una actuació conservadora ha estat suficient per liquidar els 8 punts d’avantatge de Soucek, amb la tercera posició scratch i el títol de l’Endurance Cup 2017.

No tots els representants nacionals han pogut gaudir igual que Juncadella. Miquel Molina, enrolat a l’equip SMP Racing, no ha pujat al Ferrari 488 GT3. L’altre Jove Pìlot del Circuit ha vist des del box com el seu company Victor Shaytar patia una topada a la primera volta i es quedava sense opcions de tornar a la competició. El que sí que ha pogut divertir-se amb cada revolt al Circuit ha estat Lucas Ordóñez. El pilot de l’equip Motul Team RJN Nissan, juntament amb Alex Buncombe i Katsumasa Chiyo, partien en la penúltima línia de la graella, però això no els ha aturat en cap moment.

Ordóñez ha pilotat cap a la part final de la prova i ha vist la bandera de quadres des de la 13a posició. Miguel Toril (Black Falcon) i Isaac Tutumlu (Attempto Racing), per la seva part, han seguit estratègies molt similars i han estat a prop l’un de l’altre. El Mercedes de Toril ha acabat 30è i el Nissan de Tutumlu 33è.

Amb la seguretat al cap, la divisió amateur de les Blancpain GT Series, la Sports Club, no ha pogut completar la seva cursa programada per avui. Els seus 23 participants han estat els més perjudicats per la pluja i, tot i intentar realitzar la sortida darrere del Safety Car, la falta de llum i les sortides constants de pista han propiciat l’aparició d’una bandera vermella.

L’FFSA F4 French Championship, bressol de joves pilots que es preparen per fer el salt dins del món de l’automobilisme, ha completat la tercera prova del cap de setmana. Una altra cursa a l’sprint de 20 minuts que ha repetit el podi de la primera: Charles Milesi, Victor Martins i Florian Venturi.

A la Porsche Carrera Cup France i Benelux, després d’un inici en sec, la pluja ha començat a estrènyer. Diversos incidents en la mateixa volta però en diferents punts del Circuit, han fet que el cotxe de seguretat sortís a pista. Cap d’aquests factors ha semblat importar per a Valentin Hasse-Clot (Sébastien Loeb Racing), que s’ha endut la victòria, amb un ‘drive-thru’ inclòs. Vincent Beltoise (Saintéloc) i Güven Ayhancan (Attempto Racing) han copat el podi.
Porsche ha monopolitzat les primeres posicions de la GT4 European Series Southern Cup. L’equip Racing Technology, amb Pierre Sancinena i Jim Pla, ha guanyat una segona cursa de canvis constants.

Han estat necessaris 40 minuts de competició perquè el Riviera Motorsport escalés fins a la segona posició, gràcies a una remuntada de més de 10 llocs amb Christophe Hamon i Lionni Martins. Tercers han estat Gilles Vannelet i Mike Parisy, de l’equip CD Sport.

Més enllà del que és purament esportiu, fora de la pista s’ha viscut una altra gran festa en el marc del Festival de la Velocitat de Barcelona. El pàdoc del Circuit ha acollit propostes molt variades per a tots els públics. La concentració MOD·A·S Car Show, un aparador de vehicles únics amb estils i preparacions diferents, ha doblat el nombre de participants amb quasi 250 inscrits. Una sessió d’autògrafs, un mercat ambulant o diversos estands de marques d’automòbils han fet divertir els aficionats al Circuit.

Festivla de la Velocitat de Barcelona

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Malgrat el seu volum, la seva dinàmica et sorprendrà | F.Boada
01/01/1970
Incorpora importants avenços pel que fa a la conducció automatitzada i que deixen entreveure la tecnologia per a una conducció completament autònoma
Malgrat el seu volum, la seva dinàmica et sorprendrà | F.Boada
01/01/1970
Incorpora importants avenços pel que fa a la conducció automatitzada i que deixen entreveure la tecnologia per a una conducció completament autònoma
Un gran SUV per viatjar amb tota la família | Marc Calvo
01/01/1970
Si t'agraden els SUV, no pateixes de marquitis i vols habitabilitat, confort i qualitat, el Kodiaq pot ser la teva opció
Amb el Classe X i des de Barcelona Mercedes s'estrena en el segment de les Pick-up | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Desenvolupat sobre la base del Nissan Navara, es fabrica a la planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona per a tot Europa, Àsia i Oceania.