Competició WEC

BMW torna al WEC amb l'espectacular M8 GTE

El model ha estat desenvolupat conjutament amb el nou Sèrie 8 de producció

| 19/09/2017 a les 18:14h
Arxivat a: Competició, Competició Cotxes, Resistència, 24 hores de Le Mans, WEC, FIA, BMW
BMW torna al mundial de resistència FIA amb el M8 GTE | BMW
L'última vegada que un cotxe de carreres BMW va estar a la graella de sortida va ser el 2011, amb el BMW M3 GT2. Un any abans, el BMW M3 GT2 Art Car de Jeff Koons (EUA) va acaparar l'atenció, ja que va escriure l'últim capítol de la història de BMW Art Car Collection a Le Mans.

El millor moment de BMW Motorsport a Le Mans va tenir lloc el 1999, quan Yannick Dalmas (França), Joachim Winkelhock (Alemanya) i Pierluigi Martini (Itàlia) van conquerir la victòria global amb un BMW V12 LMR .

El McLaren F1 GTR, propulsat per un motor BMW, ja havia triomfat prèviament en el "Circuit de la Sarthe" en 1995. La primera vegada que un vehicle BMW va participar en les 24 Hores de Le Mans es remunta a 1939, quan un BMW 328 es va proclamar campió en la seva categoria després de 236 voltes de carrera. Després de 1972, els vehicles BMW van participar de forma habitual en la clàssica prova de resistència
 

El BMW M8 GTE és l'encarregat de recuperar èxits passats Foto: BMW


BMW Motorsport ha aprofitat el Saló Internacional de l'Automòbil IAA per presentar el seu nou GT, el BMW M8 GTE. Abans que el BMW Sèrie 8 Coupé surti a la venda, ha estat presentat el model de carreres que competirà al circuit la temporada que ve, inclòs el Campionat Mundial de Resistència FIA (FIA WEC). Amb aquesta sèrie, BMW Motorsport també tornarà a les icòniques 24 Hores de Le Mans.

Com a tal, el BMW M8 GTE s'associarà amb una tecnologia innovadora i avantguardista, així com amb dècades de tradició en l'esport del motor. Els coneixements que s'obtinguin durant les carreres amb el nou vehicle en el Campionat Mundial de Resistència FIA i en el campionat WeatherTech Sportscar Championship (IWSC) de la IMSA a Amèrica del Nord s'incorporaran directament al desenvolupament del model de producció, que s'està desenvolupant en paral·lel al projecte de competició.
 

L'espectacular BMW M8 GTE ha estat dissenyat amb l'ajud de les més modernes tecnologies Foto: BMW


El motor V8 amb tecnologia BMW TwinPower Turbo, limitat per la normativa vigent a una cilindrada de 4,0 litres, compta amb una potència bàsica nominal de més de 368 kW (500 CV), en funció de la classificació. El bloc de cilindres i la culata estan presos del motor de producció i es fabriquen a la fosa d'aliatge lleuger de la planta de BMW Group a Landshut (Alemanya). El treball de desenvolupament se centra a aconseguir l'eficiència més gran possible i la màxima durabilitat. El potent motor de producció és la base perfecta per a això. La transmissió del BMW M8 GTE funciona amb una caixa del canvi seqüencial de sis velocitats de carreres.

El "desenvolupament virtual" té un paper fonamental en el desenvolupament del BMW M8 GTE. Per exemple, el control de la tracció s'està desenvolupant amb l'assistència d'un sistema d'intel·ligència artificial. L'optimització de la topologia amb impressió 3D dóna als enginyers molta més llibertat en la recerca de solucions innovadores i creatives per al disseny del vehicle. La creació ràpida de prototips també els permet disposar d'una nova peça com a prototip apte per a l'ús en només 24 hores des del desenvolupament virtual.

Els enginyers dels vehicles de competició i de producció han col·laborat estretament dins el marc del projecte del BMW M8 GTE. Per exemple, el disseny lleuger consistent també té un paper fonamental en el desenvolupament del nou vehicle esportiu GT. S'ha aconseguit una reducció significativa del pes gràcies a l'ampli ús de components de CFRP (plàstic reforçat amb fibra de carboni). Amb una longitud de 4.980 mm i una amplada de 2.046 mm, el cotxe pesa només 1.220 quilograms. El disseny del BMW M8 GTE també reflecteix l'estreta relació entre el BMW Sèrie 8 i el BMW M8. Això és particularment visible en la mateixa línia de sostre i en el disseny de les llums davanteres i posteriors.
 

El cotxe de carrer i el de competició han compartit el desenvolupament Foto: BMW



Treballar en l'aerodinàmica d'un nou cotxe de carreres és imprescindible encara que requereixi molt de temps. Com a tal, pels enginyers de BMW és fonamental poder treballar al bastidor del BMW M8 GTE amb màxima eficiència des del principi. Un nou algoritme permet agumentar notablement l'ús de càlculs de dinàmica de fluids computacional, el que fa que sigui possible utilitzar una major potència informàtica per augmentar clarament el nombre de simulacions possibles abans de passar al túnel del vent. Aquí, BMW Motorsport aprofita la sinergia amb el desenvolupament de vehicles de producció i es beneficia de les condicions de prova perfectes del Laboratori d'aerodinàmica de BMW Group.

Un dels resultats del desenvolupament aerodinàmic són les innovadores llantes aerodinàmiques, que es van presentar com a prototip al IAA. L'ús de l'última tecnologia de mesurament en 3D.

La interdependència entre el desenvolupament dels vehicles de producció i d'automobilisme continua en altres dues àrees importants: per al BMW M8 GTE s'ha utilitzat la mateixa tecnologia de mesurament en 3D que per al BMW M4 DTM, la primera competició va tenir lloc el 2017.

Aquest sistema de mesurament ultramodern del departament de desenvolupament de vehicles de producció de BMW ofereix un control de qualitat perfecte un cop s'ha muntat el cotxe de carreres. Amb un vehicle tan complex com el BMW M8 GTE, que està fabricat completament a mà, resulta essencial que totes les dimensions estiguin correctament adherides i implementades.

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Malgrat el seu volum, la seva dinàmica et sorprendrà | F.Boada
01/01/1970
Incorpora importants avenços pel que fa a la conducció automatitzada i que deixen entreveure la tecnologia per a una conducció completament autònoma
​GTI. Les sigles més emblemàtiques de Volkswagen arriben al nou Polo | Volkswagen
01/01/1970
Àmplia selecció de sistemes d'assistència al conductor: Front Assist, ACC, Park Assist i Selector de Mode de Conducció, entre d'altres
SEAT Ibiza | Ferran Rosàs
01/01/1970
Els 47 membres del jurat de l'Associació Premsa Motor de Catalunya (APMC), ho han decidit amb els seus vots
Malgrat el seu volum, la seva dinàmica et sorprendrà | F.Boada
01/01/1970
Incorpora importants avenços pel que fa a la conducció automatitzada i que deixen entreveure la tecnologia per a una conducció completament autònoma
Un gran SUV per viatjar amb tota la família | Marc Calvo
01/01/1970
Si t'agraden els SUV, no pateixes de marquitis i vols habitabilitat, confort i qualitat, el Kodiaq pot ser la teva opció
Amb el Classe X i des de Barcelona Mercedes s'estrena en el segment de les Pick-up | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Desenvolupat sobre la base del Nissan Navara, es fabrica a la planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona per a tot Europa, Àsia i Oceania.
Citroën C4 Cactus Rip Curl | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Un acabat que porta a Citroën el nom del mític fabricant d'accessoris de surf.