Novetats Cotxes

Ferrari preseta el Portofino, el successor del California T

Farà el seu debut oficial al Saló de l'Automòbil de Frankfurt el pròxim setembre

| 23/08/2017 a les 16:44h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Convertible, Portofino, Ferrari
Un Gran Turisme amb una combinació única d'esportivitat, elegància i confort | Ferrari
Per a un vehicle tan versàtil on destaca la seva conducció a cel obert, s'ha escollit un nom evocatiu, el d'un dels pobles més bonics d'Itàlia, conegut pel seu port turístic i convertit cada any a tot un sinònim d'elegància,esportivitat, i luxe discret. A aquesta meravellosa ciutat s'ha dedicat també el color amb què es presenta el nou Ferrari: el vermell Portofino.

Amb els seus 600cv i acceleració de 0 a 100 km / h en tan sols 3,5 segons, el Ferrari Portofino és, de fet, el convertible més potent en oferir simultàniament el sostre rígid retràctil, un ampli maleter i una gran habitabilitat amb dos seients del darrere d'utilització en trajectes curts.

Completament nou, el xassís del Ferrari Portofino pot presumir d'una significativa reducció en el seu pes respecte al California T que el precedeix. Gràcies a l'aplicació de les més modernes tecnologies de producció, tots els components de la carrosseria i del xassís han estat redissenyats per ser més lleugers i augmentar larigidesa torsional.
 

Una silueta molt atractiva i dinàmica Foto: Ferrari


El motor V8 turbo, pertanyent a la família de motors vencedors de l'International Car of the Year durant dos anys consecutius (2016 i 2017), inclou un increment de potència de 40 cv respecte al Califòrnia T. Tal resultat s'ha aconseguit amb la introducció de nous components mecànics específics i d'un calibratge especial del programari de gestió del propulsor traduït en un so de motor encara més singular, sobretot en la seva conducció a sostre descobert.

Els enginyers amb l'objectiu d'augmentar l'eficiència del motor 8 cilindres han treballat en diversos aspectes. Entre ells destaca l'adopció de nous pistons i bieles, la renovació del disseny del sistema d'aspiració revolucionant la geometria de tota la línia de conductes d'escapament. I un nou col·lector d'escapament d'una sola peça que redueix la pèrdua de càrrega, element fonamental a l'hora de transmetre al motor Ferrari seva característica rapidesa de resposta amb zero turbo lag. 
 

El Ferrari Portofino també estrena un nou color amb idèntica denominació Foto: Ferrari


Tot això, associat al Variable Boost Management que ajusta el parell en funció de la marxa seleccionada, permet al Ferrari Portofino augmentar l'acceleració en totes les marxes optimitzant al mateix temps el seu consum.

La dinàmica del vehicle és totalment nova i es beneficia de diferents components tecnològics. Per primera vegada s'ha adoptat en aquest tipus de Ferrari el diferencial darrere electrònic de tercera generació (E-diff3) integrat amb el F1-Trac, que millora tant el grip mecànic com el control del cotxe al límit. Gràcies a la introducció del EPS (Electric Power Steering) per primera vegada en un Ferrari GT, ha estat possible reduir la ràtio de la direcció en un 7% per a una resposta més directa sense perdre en estabilitat gràcies a la seva integració amb l'E-diff3. 

Les suspensions màgnetiques (SCM-E) dotades de tecnologia "dual-coil" redueixen el balanceig i, al mateix temps, milloren l'absorció en superfícies d'asfalt irregular. Totes aquestes millores contribueixen a fer el cotxe més dinàmic i reactiu, garantint simultàniament un elevat confort de conducció.

Dissenyat en el Ferrari Design Centre, l'estil del Ferrari Portofino es caracteritza per la seva configuració en dos volums "fast-back", solució inèdita per a un coupé convertible dotat de sostre rígid retràctil, i que realça especialment la silueta, emfatitzant la seva empremta esportiva sense perdre en elegància.
 

Obert o tancat, el Portofino és igual d'atractiu Foto: Ferrari


El treball de col·laboració entre Ferrari Design i el departament d'aerodinàmica ha permès obtenir extrema eficiència en totes les superfícies del vehicle. Partint del frontal, en la calandra que abraça els extrems afilant acuradament el seu perfil, destaquen uns nous grups òptics full-LED amb un nou disseny més horitzontal i una inèdita presa d'aire a la part externa del projector que ho canalitza a l'interior de l'arc de roda per descarregar el flux directament al costat, reduint així la resistència en marxa.

El disseny de la part posterior del cotxe respira esportivitat, destacant la posició dels fars en l'extrem del cos del vehicle. Aquesta elegant solució permet dissimular el volum posterior que emmagatzema el sostre rígid retràctil (RHT), completament nou, més lleuger i accionable en moviment a baixa velocitat.
 

Nou disseny interior i nou sistema d'Infotaiment Foto: Ferrari


Especial atenció s'ha posat en el confort a bord que ve assegurat gràcies a noves característiques com el sistema d'infotainment amb pantalla tàctil de 10,2", la nova climatització que millora el confort climàtic dels passatgers tant amb el sostre tancat com obert, el nou volant, els seients amb regulació elèctrica de 18 vies, un nou disseny dels respatllers que permet un augment de l'espai per a les cames a les places posteriors, i el nou display per passatger.

Durant la conducció cel obert és fàcilment apreciable la millora del confort que ofereix el nou deflector d'aire reduint un 30% el flux d'aire a l'interior de la cabina i evitant-remor aerodinàmica. 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
The Spirit of Ecstasy mai pot faltar en una cita de clàssics | Josep Mª Marcet Llosa
01/01/1970
El Saló Internacional del Vehicle Clàssic de Barcelona va rebre la visita de 48.000 persones
Citroën C4 Cactus Rip Curl | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Un acabat que porta a Citroën el nom del mític fabricant d'accessoris de surf.
Kia Optima SW | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
01/01/1970
Un dels cotxes que més ofereix per més poc dins el segment D i una opció a tenir molt en compte.
És difícil descriure el plaer de conducció que ens regala el Q7 e-tron | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Una barreja d'ingredients inèdita per a un resultat sorprenent