Consells de Conducció

Quin és el millor portabicicletes per al cotxe?

Al mercat hi ha tres tipus bàsics de portabicicletes per al cotxe. Aquests són els principals avantatges i desavantatges de cadascun

| 26/07/2017 a les 11:22h
Arxivat a: Consells de conducció, Consells Conducció, Seguretat, Portabicicletes
La millor de les solucions és també la més cara | Nissan
El Racc ha fet un recull de les millors opcions per transportar al nostre cotxe aquest objecte d'oci que tants portarem amunt i avall aquest estiu.

Potser l’opció més segura és transportar la bici al maleter, amb les rodes desmuntades. Però, òbviament, no és el sistema més còmode i no tots els cotxes disposen d’un maleter prou gran. Per això, i especialment en el cas d’un ús molt habitual o d’haver de transportar més d’una bicicleta, s’acostuma a fer servir un portabicicletes.
 

Al sostre és on la bicicleta va més exposada i afecta més al comportament del cotxe Foto: Nissan


Portabicicletes de sostre: són els més barats i fàcils de muntar, tot i que l’ancoratge de les bicicletes no és còmode, sobretot en el cas d’haver de transportar bicicletes pesades. No dificulten la visibilitat del conductor, però sí que afecten l’aerodinàmica i el comportament del cotxe.
 

A la porta del darrera és la opció més popular Foto: Mottez


Portabicicletes de porta: no són fàcils d’instal·lar, però la càrrega i la descàrrega de les bicis són molt còmodes. El problema pot arribar si en algún moment tenim la necessitat d'accedir al maleter mentre les bicicletes etan carregades. Si el portabicicletes tapa els llums del darrere o la matrícula, cal adquirir un accessori extern.
 

La millor de les solucions és també la més cara Foto: Nissan


Portabicicletes de remolc o bola: seria la solució més segura, i és fàcil d’utilitzar i instal·lar. Tanmateix, caldrà disposar d’una bola de remolc. És el model de preu més elevat, però incorpora els llums i l’espai per a la matrícula.

És important tenir en compte que és obligatori senyalitzar els portabicicletes de porta i de remolc amb dos panells V20 (franges vermelles i blanques). Haurien d’anar a cada lateral, amb les franges vermelles formant una “V” invertida.

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
SEAT presenta el prototip Cristóbal : conduir amb l'àngel de la guarda de copilot | SEAT
01/01/1970
El prototip desenvolupat per SEAT compta amb 6 assistents de seguretat, entre ells, una caixa negra semblant a la dels avions.
Citroën C4 Cactus Rip Curl | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Un acabat que porta a Citroën el nom del mític fabricant d'accessoris de surf.
Kia Optima SW | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
01/01/1970
Un dels cotxes que més ofereix per més poc dins el segment D i una opció a tenir molt en compte.