Consells de Conducció

Quin és el millor portabicicletes per al cotxe?

Al mercat hi ha tres tipus bàsics de portabicicletes per al cotxe. Aquests són els principals avantatges i desavantatges de cadascun

| 26/07/2017 a les 11:22h
Arxivat a: Consells de conducció, Consells Conducció, Seguretat, Portabicicletes
La millor de les solucions és també la més cara
La millor de les solucions és també la més cara | Nissan
El Racc ha fet un recull de les millors opcions per transportar al nostre cotxe aquest objecte d'oci que tants portarem amunt i avall aquest estiu.

Potser l’opció més segura és transportar la bici al maleter, amb les rodes desmuntades. Però, òbviament, no és el sistema més còmode i no tots els cotxes disposen d’un maleter prou gran. Per això, i especialment en el cas d’un ús molt habitual o d’haver de transportar més d’una bicicleta, s’acostuma a fer servir un portabicicletes.
 

Al sostre és on la bicicleta va més exposada i afecta més al comportament del cotxe Foto: Nissan


Portabicicletes de sostre: són els més barats i fàcils de muntar, tot i que l’ancoratge de les bicicletes no és còmode, sobretot en el cas d’haver de transportar bicicletes pesades. No dificulten la visibilitat del conductor, però sí que afecten l’aerodinàmica i el comportament del cotxe.
 

A la porta del darrera és la opció més popular Foto: Mottez


Portabicicletes de porta: no són fàcils d’instal·lar, però la càrrega i la descàrrega de les bicis són molt còmodes. El problema pot arribar si en algún moment tenim la necessitat d'accedir al maleter mentre les bicicletes etan carregades. Si el portabicicletes tapa els llums del darrere o la matrícula, cal adquirir un accessori extern.
 

La millor de les solucions és també la més cara Foto: Nissan


Portabicicletes de remolc o bola: seria la solució més segura, i és fàcil d’utilitzar i instal·lar. Tanmateix, caldrà disposar d’una bola de remolc. És el model de preu més elevat, però incorpora els llums i l’espai per a la matrícula.

És important tenir en compte que és obligatori senyalitzar els portabicicletes de porta i de remolc amb dos panells V20 (franges vermelles i blanques). Haurien d’anar a cada lateral, amb les franges vermelles formant una “V” invertida.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La MultiStrada 1260S es capaç de viatjar a ritmes d'infart
La MultiStrada 1260S es capaç de viatjar a ritmes d'infart | F.Boada
Versàtil com tota bona Trail, però amb un tarannà esportiu propi de les motos de Borgo-Panigale
El Hyundai Kona guardonat cotxe de l'any per l'APMC
El Hyundai Kona guardonat cotxe de l'any per l'APMC | Hyundai
El nou Hyundai KONA, ha resultat vencedor després de les votacions dels membres de l’Associació de Premsa del Motor de Catalunya (APMC), que està formada per professionals de diferents mitjans catalans (premsa escrita, ràdio, TV i internet).
Skoda puja un esglaó amb el seu nou compacte
Skoda puja un esglaó amb el seu nou compacte | Skoda
Del «Simply Clever» al «Simply Surprising»: així ha canviat el llenguatge de disseny de Skoda
El BMW Serie 2 Gran Tourer és un cotxe únic a la seva categoria
El BMW Serie 2 Gran Tourer és un cotxe únic a la seva categoria | F.Boada
Ferran Boada
Un petit monovolum amb espai per a tot i un dinamisme marca de la casa
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.