Proves Cotxes

Provem el Mazda CX-3 GE 2.0 150 AWD : proposta diferenciada

Un atractiu B-SUV amb una imatge i solucions mecàniques diferents a la competència

Prova Mazda CX-3 GE 2.0 150 AWD

| 24/07/2017 a les 20:44h
Arxivat a: Proves Cotxes, 4x4, SUV, CX-3, Mazda, Proves Cotxes, Gasolina
El Mazda CX-3 és un cotxe molt dinàmic | Marc Calvo
El tot camí petit de Mazda segueix les línies del llenguatge de disseny Kodo que marca la tendència estilística de Mazda, amb carrosseries esmolades i d'aires esportius. A més les motllures de plastic negre dels pasos de roda, una línia de cintura alta i poca superfície de vidre, li atorguen un aspecte robust que li permeten distingir-se entre els seus rivals del segment. Els Renault Captur, Nissan Juke, Skoda Yeti o Kia Soul tenen un dur rival en el d'Hiroshima.

A l'interior, trobem un disseny minimalista força atractiu, i si més no, no es pot negar que com a mínim és original. Gran part de l'interior va entapissat en símil de pell, el que li dóna una imatge força prèmium a l'interior. Domina l'ambient el contrast entre el negre, el blanc i el vermell, Mazda ha sabut jugar molt bé amb aquests contrastos i algun toc de material que imita la fibra de carboni per aportar un toc de qualitat visual a l'interior del Mazda CX-3.
 

L'interior del CX-3 és atractiu i ben rematat Foto: Ferran Rosàs


Darrere del volant multifunció es troba el quadre de comandaments, amb un generós comptavoltes central, a l'estil dels cotxes més esportius. La velocitat es mostra en un display digital, que podria ser més gran, encara que això se soluciona amb el pràctic head-up display que hi ha sobre la capella del quadre.

Domina el davantal la pantalla multimèdia de l'equip MZD Connect de 7 polzades. Aquesta pantalla és tàctil només en parat, amb bona resposta i es veu molt bé en tot tipus de condicions. Un cop en moviment es controla des d'un comandament tipus joystick.

Els seients davanters són molt còmodes, recullen molt bé el cos i és fàcil torbar una posició de conducció idònia. L'ergonomia dels comandaments, malgrat l'originalitat del disseny, és correcte, llevat dels interruptors situats a l'esquerra del quadre de comandament i a la part baixa que no es veuen (connexió / desconnexió d'alerta de canvi involuntari de carril, de l'alerta de vehicle en angle mort, del control de tracció o del sistema Stop / Start, entre d'altres).
 

L'habitabilitat no està entre les seves virtuts Foto: Ferran Rosàs


Del que l'atractiu interior del CX-3 no va sobrat és d'espai. L'espai disponible per a les cames a les places posteriors és molt just si el conductor s'acosta al 1'80 d'alçada i la presència d'un voluminós túnel central de transmissió tampoc ajuda a gaudir d'un bon espai darrere.

Com les places del darrere, l'espai d'equipatges és força estret. Amb una capacitat anunciada de 350 litres és el més petit de tots els seus principals rivals. Com és habitual, es pot abatre el seient del darrere, en aquest cas els respatllers, en dues parts asimètriques 60/40 i el sòl resultant queda completament pla.

Aquest Mazda CX-3 també aporta una bona dosi "d'originalitat" sota el capó. Portant la contraria a la corrent "Downsizing" on la majoria dels fabricants opten per motors més petits i turbo alimentats Mazda hi contraposa la filosofia SKYACTIV-G, apostant per mecàniques atmosfèriques i de gran cilindrada. Així que aquest CX-3 és el SUV-B amb més cilindrada del segment.

El nostre CX-3 munta un motor 2,0 litres atmosfèric de gasolina i rendeix 150 cavalls a 6.000 revolucions amb un parell màxim de 204 Nm a només 2.800 voltes. Es comporta com un típic motor atmosfèric que puja molt bé de voltes, i que estira empenyent fins a les 6.500 revolucions. No té l'empenta inicial dels motors turbo alimentats, però és molt progressiu i de funcionament refinat. Les prestacions són bones però no enlluernen. El pes, 1.340 kg i el canvi automàtic, suau però lent, el penalitzen en aquest apartat.
 

El CX-3 es mostra àgil i ràpid sobre la carretera Foto: Marc Calvo


Pel que fa als consums, Mazda torna a demostrar que el downsizing no és la solució màgica als problemes de consums. El Mazda CX-3 registra uns consums similars als dels motors petits turbo alimentats en ciutat i si vols practicar una conducció dinàmica en carretera oberta fins i tot menors. El nostre consum mitjà durant la prova per tot tipus de recorreguts ha estat de 7,3 litres als 100.

El CX-3 és un cotxe àgil, amb una suspensió ferma i un eix davanter que s'inscriu molt bé als revolts. La seva direcció amb assistència elèctrica té molt bon tacte i transmet força confiança al conductor. La seva suspensió subjecta molt bé la carrosseria del CX-3 i filtra bé les irregularitats de l'asfalt. La tracció integral li garanteix un alt nivell d'adherència i de motricitat en totes les condicions. A més el CX-3 equipa el  G-Vectoring Control que ajusta de forma intel·ligent el parell motor en funció dels senyals d'entrada de la direcció i dels sensors del ABS  optimitzant les transferències de parell a cada roda de manera individual.
 

El CX-3 és una proposta diferent i exclusiva dins els B-SUV Foto: Ferran Rosàs


Encara que el nostre petit Mazda compti amb tracció 4x4 no és un cotxe apte per al fora carretera. L'escassíssima altura a terra, només 15 cm, el generós voladís davanter (toca fàcilment davant de la menor irregularitat) i els pneumàtics de perfil baix, desaconsellen abandonar l'asfalt.

Qui busqui un SUV ciutadà original, atractiu, ben acabat, amb un funcionament refinat, un bon comportament dinàmic i que no en faci de l'habitabilitat qüestió d'estat, trobarà en el Mazda CX-3 un gran candidat. No és un cotxe barat, però les seves solucions mecàniques i els seus equipaments i acabats estan a un molt bon nivell i és probablement el B-SUV més exclusiu del moment.


Prova Mazda CX-3 GE 2.0 150 AWD

 
 
 
 
 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
SEAT presenta el prototip Cristóbal : conduir amb l'àngel de la guarda de copilot | SEAT
01/01/1970
El prototip desenvolupat per SEAT compta amb 6 assistents de seguretat, entre ells, una caixa negra semblant a la dels avions.
Citroën C4 Cactus Rip Curl | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Un acabat que porta a Citroën el nom del mític fabricant d'accessoris de surf.
Kia Optima SW | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
01/01/1970
Un dels cotxes que més ofereix per més poc dins el segment D i una opció a tenir molt en compte.
És difícil descriure el plaer de conducció que ens regala el Q7 e-tron | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Una barreja d'ingredients inèdita per a un resultat sorprenent