Novetats Cotxes

​Toyota presenta a Nürburgring el nou Yaris GRMN

Inspirat en l'enginyeria Toyota de competició, la nova variant esportiva del Yaris equipa un motor 1.8 Dual VVT-ie de 212 CV

| 18/07/2017 a les 09:25h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, GRMN, Yaris, Toyota
Desenvolupat en el mític Nordschleife, amb l'ajuda de Gazoo Racing | Toyota
Alt rendiment inspirat en l'enginyeria Toyota de competició. Aquesta és la millor definició per parlar del nou Toyota Yaris GRMN, la variant esportiva i d'altes prestacions de la gamma Yaris que ha estat desenvolupada i presentada en el mític circuit Nürburgring Nordschleife i que arribarà al nostre mercat el gener de 2018. Es comercialitzarà per 29.900 €

Amb el seu motor 1,8 Dual VVT-ie de 156 kW / 212 CV, amb compressor Magnuson Eaton, el nou Yaris GRMN garanteix rendiment excel·lent, gran plaer de conducció, prestacions úniques i una resposta esportiva de gran nivell. Amb un pes de només 1.135 kg, el nou Yaris GRMN té una relació pes / potència de 5,35 CV per kg i aconsegueix una velocitat punta de 230 km/h, limitada electrònicament, i accelera de 0 a 100 km / h en només 6,3 segons.

El Yaris GRMN beu de la inspiració i la influència del retorn de Toyota al Campionat Mundial de Ral·lis el 2017 amb el Yaris WRC, que es fa palpable tant pel disseny exterior com pel seu interior, centrat en el conductor.
 

El Yaris GRMN suposarà el desembarcament dels models GRMN d'alt rendiment a Europa, després del seu èxit al Japó, en diferents formats, durant anys Foto: Toyota


El projecte de desenvolupament de Yaris GRMN és, com el Yaris 2017 en conjunt, un gran projecte global. Toyota va demanar als seus equips europeus que dissenyessin el Yaris GRMN i desenvolupessin tant el motor com l'interior, mentre que els seus companys japonesos es van encarregar del xassís i el sistema de frens. La producció es durà a terme a la planta de Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) a Valenciennes (França).

Disponible exclusivament amb carrosseria de tres portes, Yaris GRMN destaca pel seu disseny esportiu inspirat en el del Yaris WRC del Campionat del Món de Ral·lis. La variant esportiva del Yaris va equipada amb llantes d'aliatge de 17 polzades signades per BBS, un aleró posterior negre, de tipus aleta, i una línia d'escapament específicament dissenyada, amb sortida central de forma trapezoidal, que li confereix un so característic i espectacularment esportiu. Compta a més amb para-xocs de disseny exclusiu i un gran difusor del darrere.

L'habitacle expressa en la mateixa mesura la inspiració sport, amb seients tipus baquet dissenyats per Toyota Boshoku, responsable del disseny dels seients de l'esportiu Lexus LFA. Inclouen els colors de Toyota Gazoo Racing, negre per a la superfície principal i vermell i blanc per als repunts de l'entapissat.

El volant de diàmetre reduït revestit en cuir, el mateix que el de l'esportiu Toyota GT86 i amb una línia central marcada per ajudar el conductor a posicionar amb precisió sobre la carretera, és un altre dels trets distintius del nou Yaris GRMN.

L'interior ofereix a més pedals esportius en alumini i quadre d'instruments específic, que reflecteix el caràcter marcadament esportiu de Yaris GRMN. El logo de Toyota Gazoo Racing està present en els seients, el volant, la instrumentació, la porta del maleter o les pinces del sistema de fre.
 

Un interior esportiu i firmat per Gazoo Racing Foto: Toyota


El nou Toyota Yaris GRMN compta amb un motor 1.8 Dual VVT-ie de 156 kW / 212 CV, amb configuració quatre cilindres en línia i compressor de tipus rotor signat per l'especialista Magnusson Eaton, recolzat per un intercooler refrigerat per aigua.

Això permet a la variant esportiva de la gamma Yaris ser l'únic model del segment d'urbans esportius amb motor amb compressor. El propulsor va associat a un sistema de tracció davantera i a una transmissió manual de sis velocitats.

El Yaris GRMN compta amb un xassís reforçat amb suports addicionals, inclosa una barra de reforç extra entre les torretes de la suspensió davantera i una barra estabilitzadora davantera de major diàmetre per assegurar una gran rigidesa del xassís. La suspensió davantera és de tipus MacPherson i la posterior de tipus eix torsional. Els amortidors són específics i han estat desenvolupats per Sachs Performance.


A més, el Yaris GRMN, ha estat sotmès a un complet programa de proves en el mític circuit Nürburgring Nordschleife, amb la valuosa ajuda de les activitats de competició de Toyota Gazoo Racing, munta un diferencial mecànic tipus Torsen, que millora la tracció i la resposta a alta velocitat.

La versió sport de Yaris també està equipada amb frens d'alt rendiment, discos ventilats de grans dimensions (275 mm) i pinces davanteres de quatre pistons, així com uns pneumàtics esportius Bridgestone Potenza RE050 en mesures 205/45 R17.

 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
L'aposta per a la mobilitat sostenible de SEAT passa pel Gas Natural | SEAT
01/01/1970
La versió TGI de la cinquena generació de l'Ibiza disposa de dos dipòsits, un de Gas Natural Comprimit de 13 kg i un altre de gasolina de 40 litres.
Citroën C4 Cactus Rip Curl | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Un acabat que porta a Citroën el nom del mític fabricant d'accessoris de surf.
Kia Optima SW | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
01/01/1970
Un dels cotxes que més ofereix per més poc dins el segment D i una opció a tenir molt en compte.
És difícil descriure el plaer de conducció que ens regala el Q7 e-tron | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Una barreja d'ingredients inèdita per a un resultat sorprenent