Competició Motos

FOTOS L'equip Folch Endurance guanya la 23a edició de les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme

La cursa ha estat marcada per el desgraciat accident del pilot Enric Saurí

24 Hores Motociclisme

| 10/07/2017 a les 17:37h
Arxivat a: Competició, Competició Motos, Motociclisme, Circuit de Barcelona-Catalunya, 24 Hores
L’equip de Josep Maria Folch domina 22 de les 24 hores de la competició | Josep M. Marcet
L’equip Yamalube Folch Endurance (Tizón / Vallcaneras / Pinsach / Salom) s’ha proclamat campió de la 23a edició de les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme després de dominar gairebé amb mà de ferro la competició. Tot i no sortir gaire bé, Folch ha recuperat la primera posició a les dues hores de competició i des d’aleshores no ha deixat el lideratge fins a la bandera quadriculada. Amb 717 voltes, Folch aconsegueix l’11a victòria en les 24 Hores, la tercera de forma consecutiva. “Vam sortir tots molt bojos, amb massa riscos, però estem satisfets per la victòria; la cursa ha estat molt complicada pel desgast dels pneumàtics”, ha valorat el cap d’equip Josep Maria Folch.
 
En la segona posició absoluta ha quedat el Proelit Racing Team, amb una Kawasaki, que ha tingut problemes a l’inici de la cursa, però durant tota la tarda del dissabte i la nit, ha anat remuntant fins a assegurar la segona posició. En la tercera posició, sorpresa majúscula amb l’equip de l’Institut Castellarnau, que s’ha mantingut durant bona part de la cursa dins del top-10, fins que ha certificat el podi amb un molt bon ritme de Tutusaus. Una tercera posició molt disputada entre el Castellarnau, el + Competició i el Moto Attitude.
 
El Suzuki Català Aclam, per la seva banda, ha hagut d’abandonar quan només faltaven dues hores per acabar la cursa. L’equip d’Eduard Català ha patit dues caigudes, una a l’inici de la prova i que ha provocat que Tirado hagués de passar per quiròfan, i la segona a dues hores d’acabar, que ha estat definitiva. “Vull agrair a tots els pilots la seva implicació, així com tots els que estan treballant en qualsevol de les àrees de l’equip. També vull fer una especial menció per a Manuel Tirado, el nostre pilot que ha hagut d’estar operat i sobretot, una per a l’Enric Saurí que ens va deixar ahir després de patir un accident durant la cursa”, ha destacat el cap d’equip Eduard Català.
 
En la categoria d’Endurance, la victòria ha estat també per Folch, la segona posició per l’equip francès JOT Team i la tercera per l’equip Team Motostyl. Pel que fa a la categoria O-SBK, la victòria ha estat pel Proelit Racing Team, la segona posició per l’Institut Castellarnau i la tercera plaça pel + Competició. Per altra banda, la categoria de Superstock 1000 se l’ha adjudicada el Moto Attitude, en segon lloc ha quedat el Team Players i en la tercera, el Moto-Stock. En la categoria de 600cc, el B the Travel Brand s’ha adjudicat la victòria seguit de l’Èxit 10 Aniversari-2 i del Alarxa Racing by Team Pons
.
Dels 53 equips que han començat la prova, l’han acabada 40. A banda de l’abandonament del Suzuki Català Aclam, també ha abandonat el Tecmas Endurance, un equip francès que s’havia arribat a col·locar primer i que tenia assegurada la segona posició durant tota la tarda del dissabte.
 
En record del pilot Enric Saurí, del Motos Gaspar, abans de la cerimònia de podi s’ha fet un sentit minut de silenci a la recta del Circuit amb la presència de la seva família, amics, equip, participants a la prova, autoritats, organització i aficionats. La cerimònia de podi s’ha fet sense cava i totes les activitats festives que hi havia programades per la nit es van anul·lar.

NacióMotor lamenta profundament la seva pèrdua i transmet el més sentit condol a la seva família, amics i equip.

24 Hores Motociclisme

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Contingut relacionat

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Fotògraf excepcional
Enric M., 10/07/2017 a les 21:42
+0
-0
Us felicito per la vostre revista i en especial al vostre reporter Josep Maria Marcet per les seves espectaculars fotografies.
Seguiu amb aquesta bona trajectòria.

Enric

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
L'aposta per a la mobilitat sostenible de SEAT passa pel Gas Natural | SEAT
01/01/1970
La versió TGI de la cinquena generació de l'Ibiza disposa de dos dipòsits, un de Gas Natural Comprimit de 13 kg i un altre de gasolina de 40 litres.
Citroën C4 Cactus Rip Curl | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Un acabat que porta a Citroën el nom del mític fabricant d'accessoris de surf.
Kia Optima SW | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
01/01/1970
Un dels cotxes que més ofereix per més poc dins el segment D i una opció a tenir molt en compte.
És difícil descriure el plaer de conducció que ens regala el Q7 e-tron | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Una barreja d'ingredients inèdita per a un resultat sorprenent