Competició Ral.lies

El Ral.li Osona, a punt. Manté l'espectacular format de dos dies amb sortida a la plaça Major de Vic

L’estada al parc d’assistència de Tona s’amplia a divendres a la nit

Orriols i Membrado, els grans aspirants a la victòria, amb el permís de Medina, Domènech i Balasch

| 27/06/2017 a les 18:52h
Arxivat a: Competició, Competició Cotxes, Escuderia Osona, Ral.li Osona
Els cotxes a la plaça Major de Vic | Escuderia Osona
L’Escuderia Osona ha preparat per a la 49a edició del Ral·li Osona un espectacular recorregut que de ben segur farà gaudir tots els aficionats del motor. Enguany, la prova manté el format que es va estrenar l’any passat, amb dos dies de competició, que tant va agradar als aficionats i als participants.

L’organització hi ha inclòs petites novetats, que aportaran un plus d’incertesa i competitivitat a una de les cites més importants del calendari automobilístic català. El ral·li se celebrarà el 30 de juny i l’1 de juliol per les carreteres de la comarca.

Així, per un costat, el ral·li es torna a ampliar a divendres, amb un traçat nocturn i amb sortida des de la plaça Major de Vic; i per un altre, es mantenen els quatre trams nous que es van estrenar l’any passat (Guilleries, Prats-Olost, Casamiquela i Fontfreda). Cau, en relació a l’edició anterior, el tram de la Vola.

El 49è Ral·li Osona comptarà amb set trams cronometrats, amb 15 passades, entre les que s’hi inclouen les de la Súper Especial al Circuit d’Osona. En total, la prova tindrà 492,77 quilòmetres, dels quals 134,20 seran cronometrats.

Un dels grans al·licients del 49è Ral·li Osona tornarà a ser el tram de les Guilleries, entre Sant Julià de Vilatorta i Collsaplana, per la carretera de Sant Hilari Sacalm, del qual se’n faran dues passades nocturnes el divendres. Com a colofó, la sortida tindrà lloc a les 8 del vespre al centre neuràlgic de la comarca d’Osona, la plaça Major de Vic. Els aficionats podran veure de prop els vehicles i els seus pilots en un marc incomparable.

Després de l’èxit dels anys anteriors, el Ral·li Osona disputarà un tram Súper Especial a dins del Circuit d’Osona. Els cotxes hauran de fer-hi tres passades, una el divendres en horari nocturn, i les altres dues, el dissabte a la tarda. L’espectacle, amb una pista de gairebé un quilòmetre, està més que garantit.

La festa continuarà el dissabte al matí, amb un bucle amb tres trams: dos d’habituals, la Trona i la Costa dels Gats, i un tercer, el de Prats-Olost.

El bucle de la tarda, on es decidirà el ral·li, conserva dos dels nous trams de l’edició de 2016: Casamiquela, per les sinuoses corbes de l’antiga carretera de Vic a Olost, i Fontfreda, amb final a Santa Eulàlia de Riuprimer. El programa es completarà amb dues passades al Circuit d’Osona.

Tona, centre neuràlgic

La cursa presenta un altre al·licient, que permetrà gaudir del ral·li de ben a prop. Per quart cop en la història, el parc d’assistència es traslladarà a Tona, població amb una gran tradició en el món del motor. En aquesta ocasió, s’amplia l’estada dels vehicles a la zona de la Canal, ja que entraran al parc el divendres i hi faran nit, a diferència de les anteriors edicions, quan només s’hi ubicaven el dissabte.
La sortida de dissabte es farà a les 10 del matí, precisament, des del parc d’assistència de Tona, que esdevindrà així el lloc de referència de la prova.
L’arribada (22:06 h) i la cerimònia del podi (23:30 h) es faran a les instal·lacions del Circuit d’Osona, un altre dels punts importants del ral·li.
Les verificacions tècniques i administratives dels vehicles tindran lloc el divendres a partir de les 14:00 h, al Circuit d’Osona.

El Ral·li Osona puntuarà per diversos campionats i trofeus: el Campionat de Catalunya de Ral·lis, la Copa de Catalunya de Regularitat, el Volant RACC, el Trofeu de Catalunya de Ral·lis Esprint, el Campionat de Catalunya de Promoció, el Challenge Michelin i la Copa Pirelli.
Els vehicles inscrits al Trofeu de Catalunya de Ral·lis Esprint i el Campionat de Catalunya de Promoció només faran una part del recorregut, el dissabte al matí: la Trona, la Costa dels Gats i Prats-Olost, amb dues passades en cada un d’ells.

Membrado intentarà frenar un Orriols llençat cap al títol

L’espectacle del 49è Ral·li Osona està més que garantit, amb una participació de luxe. La flor i nata de l’automobilisme català no s’ha volgut perdre la cita a la nostra comarca. La llista inclou els primers classificats del campionat absolut, així com el d’asfalt, a més d’alguns grans equips que hi participen de manera puntual i que també aspiren a la victòria. A les travesses per pujar al més amunt del podi, dos noms propis.

Al Ral·li Osona hi arriba Albert Orriols (Escuderia Osona) com a flamant líder del campionat absolut i de la Copa d’Asfalt, després de les seves dues victòries als ral·lis d’Igualada i Empordà. El pilot de l’Escuderia Osona corre enguany amb un Skoda Fabia R5 que li està donant un alt rendiment. A més, cal recordar que Orriols presenta un palmarès al Ral·li Osona impressionant: dues victòries i vuit podis en les darreres nou edicions.

Un altre històric de la prova, Josep M. Membrado, intentarà frenar la eufòria del pilot de Vic, amb el seu Ford Fiesta R5. Membrado, vigent campió de les tres disciplines de ral·lis catalans, debutarà aquesta any a la competició, després d’uns problemes a la vista que l’han apartat momentàniament de la carretera. El seu currículum al Ral·li Osona també és espectacular: nou victòries des de 2003, la darrera l’any passat.

No podem oblidar altres pilots capdavanters del campionat, que també presentaran les seves credencials. Entre aquests, destaquen Josep Medina (Renault Clio RS R3T) i Josep Anton Domènech (Citroen DS3 Sport), segon i tercer classificats de la Copa d’Asfalt.

Com a últim al·licient, dos pilots de l’Escuderia Osona, bons coneixedors del terreny i que no renuncien a donar la campanada. Per un costat, Dani Balasch (BMW Mini Proto), que l’any passat va tornar al Ral·li Osona i va aconseguir un tercer lloc al podi, darrere de Membrado i Orriols. I per l’altre, Ramon Cornet (Peugeot 208 VTI), que enguany torna a córrer la Copa Kobe, on està lluitant pels primers llocs.

Mapes, horaris, reglament, inscrits i altres informacions al web Escuderia Osona:http://www.escuderiaosona.com/

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
SEAT presenta el prototip Cristóbal : conduir amb l'àngel de la guarda de copilot | SEAT
01/01/1970
El prototip desenvolupat per SEAT compta amb 6 assistents de seguretat, entre ells, una caixa negra semblant a la dels avions.
La revolució del cotxe elèctric pot arribar de la mà de Toshiba | Toshiba
Imatge dels dos Márquez amb la seva mare | @MarcMarquez93
01/01/1970
Roser Alentà va parlar amb Johann Zarco
Citroën C4 Cactus Rip Curl | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Un acabat que porta a Citroën el nom del mític fabricant d'accessoris de surf.
Kia Optima SW | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
01/01/1970
Un dels cotxes que més ofereix per més poc dins el segment D i una opció a tenir molt en compte.