​Avui fa 60 anys que es va posar a la venda el Seat 600

El 27 de juny de 1957, la marca va treure el primer vehicle inspirat en l'italià Fiat 600

Abans de sortir al mercat, ja hi havia 300.000 comandes realitzades

| 27/06/2017 a les 15:00h
Arxivat a: NacióMotor TV, franquisme, Seat 600, Seat, efemèride, empresa
El Manlleu dels anys 60 i 70, amb el popular 600
El Manlleu dels anys 60 i 70, amb el popular 600 | Rafael Rueda/Museu Industrial del Ter
Seat va sortir al mercat el primer model del 600 el 27 de juny de 1957, avui fa 60 anys. El vehicle, a uns preus assequibles per a la classe treballadora, va tenir un gran èxit i el franquisme el va vendre com un  gran símbol de progrés.

Tot i que inicialment es van importar uns pocs exemplars, Seat va iniciar la producció el 1957 a la Zona Franca de Barcelona, sobre la base del model italià Fiat 600. Fins al 3 d'agost de 1973, quan es va deixar de fabricar, es van produir més de 790.000 unitats, amb la qual cosa es va convertir en el primer automòbil produït en massa a l'estat espanyol.

Quan va sortir al mercat costava 71.400 pessetes (65.000 més 6.400 d'impostos), uns 430 euros. Inicialment va ser el cotxe al que podia accedir la classe mitjana que no es podia permetre adquirir vehicles de prestacions superiors com el Seat 1400, que costava gairebé el doble, 144.600 pessetes (uns 869 euros).  En aquells moments, la renda per càpita a Espanya era d'unes 18.472 pessetes (uns 111 euros).

La demanda va ser tan gran que calia esperar mesos per obtenir-lo. En el mes de març, tres mesos abans del llançament, ja hi havia 300.000 comandes realitzades. El 1958 la seva producció es va multiplicar gairebé per cinc, en passar de gairebé 2.600 unitats a més de 12.000.

Cal tenir present que al 1950 el parc automobilístic a Espanya era d'unes 100.000 unitats; és a dir, uns 3,1 vehicles por cada 1.000 habitants. Amb el temps es va convertir en un cotxe popular i posteriorment objecte de desig de col·leccionistes i aficionats als automòbils clàssics.

Recordem aquella exitosa sortida al mercat amb un vídeo del règim, que ho explicava d'aquesta manera a través del NO-DO...

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
Totes les novetats i moltíssimes fotos en aquest especial
Totes les novetats i moltíssimes fotos en aquest especial | Joan Regí
Joan Regí
Des de presentacions de nous vehicles passant per clàssics i experiències interactives, el Saló de 2019 serà recordat tan pel seu aniversari com per la revolució que mostra al públic: el vehicle elèctric, autònom i connectat ja ens espera
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig | V-Line Org.
Joan Regí
L'ajuntament de Les Masies de Voltregà ha fet tot el possible per poder recuperar la prova i celebrar aquesta 15a edició | Més de 70 vehicles faran el recorregut de 6,8 km aquest 19 de maig
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA