​Avui fa 60 anys que es va posar a la venda el Seat 600

El 27 de juny de 1957, la marca va treure el primer vehicle inspirat en l'italià Fiat 600

Abans de sortir al mercat, ja hi havia 300.000 comandes realitzades

| 27/06/2017 a les 15:00h
Arxivat a: NacióMotor TV, franquisme, Seat 600, Seat, efemèride, empresa
El Manlleu dels anys 60 i 70, amb el popular 600 | Rafael Rueda/Museu Industrial del Ter
Seat va sortir al mercat el primer model del 600 el 27 de juny de 1957, avui fa 60 anys. El vehicle, a uns preus assequibles per a la classe treballadora, va tenir un gran èxit i el franquisme el va vendre com un  gran símbol de progrés.

Tot i que inicialment es van importar uns pocs exemplars, Seat va iniciar la producció el 1957 a la Zona Franca de Barcelona, sobre la base del model italià Fiat 600. Fins al 3 d'agost de 1973, quan es va deixar de fabricar, es van produir més de 790.000 unitats, amb la qual cosa es va convertir en el primer automòbil produït en massa a l'estat espanyol.

Quan va sortir al mercat costava 71.400 pessetes (65.000 més 6.400 d'impostos), uns 430 euros. Inicialment va ser el cotxe al que podia accedir la classe mitjana que no es podia permetre adquirir vehicles de prestacions superiors com el Seat 1400, que costava gairebé el doble, 144.600 pessetes (uns 869 euros).  En aquells moments, la renda per càpita a Espanya era d'unes 18.472 pessetes (uns 111 euros).

La demanda va ser tan gran que calia esperar mesos per obtenir-lo. En el mes de març, tres mesos abans del llançament, ja hi havia 300.000 comandes realitzades. El 1958 la seva producció es va multiplicar gairebé per cinc, en passar de gairebé 2.600 unitats a més de 12.000.

Cal tenir present que al 1950 el parc automobilístic a Espanya era d'unes 100.000 unitats; és a dir, uns 3,1 vehicles por cada 1.000 habitants. Amb el temps es va convertir en un cotxe popular i posteriorment objecte de desig de col·leccionistes i aficionats als automòbils clàssics.

Recordem aquella exitosa sortida al mercat amb un vídeo del règim, que ho explicava d'aquesta manera a través del NO-DO...

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Malgrat el seu volum, la seva dinàmica et sorprendrà | F.Boada
01/01/1970
Incorpora importants avenços pel que fa a la conducció automatitzada i que deixen entreveure la tecnologia per a una conducció completament autònoma
​GTI. Les sigles més emblemàtiques de Volkswagen arriben al nou Polo | Volkswagen
01/01/1970
Àmplia selecció de sistemes d'assistència al conductor: Front Assist, ACC, Park Assist i Selector de Mode de Conducció, entre d'altres
SEAT Ibiza | Ferran Rosàs
01/01/1970
Els 47 membres del jurat de l'Associació Premsa Motor de Catalunya (APMC), ho han decidit amb els seus vots
Malgrat el seu volum, la seva dinàmica et sorprendrà | F.Boada
01/01/1970
Incorpora importants avenços pel que fa a la conducció automatitzada i que deixen entreveure la tecnologia per a una conducció completament autònoma
Un gran SUV per viatjar amb tota la família | Marc Calvo
01/01/1970
Si t'agraden els SUV, no pateixes de marquitis i vols habitabilitat, confort i qualitat, el Kodiaq pot ser la teva opció
Amb el Classe X i des de Barcelona Mercedes s'estrena en el segment de les Pick-up | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Desenvolupat sobre la base del Nissan Navara, es fabrica a la planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona per a tot Europa, Àsia i Oceania.
Citroën C4 Cactus Rip Curl | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Un acabat que porta a Citroën el nom del mític fabricant d'accessoris de surf.