Repsol inverteix 27 milions d'euros en modernitzar la planta del Tarragonès

L'empresa produirà polietilè lineal metal·locè de baixa densitat, en una nova tecnologia a Europa

El nou producte és molt resistent, transparent, elàstic i flexible i és molt utilitzat en forma de film a diferents sectors

, La Pobla de Mafumet | 07/06/2017 a les 15:38h
Arxivat a: NacióMotor TV, Repsol, La Pobla de Mafumet, Tarragona, polietilè, empresa, Tarragonès, metal·locè

Repsol ha presentat aquest dilluns una nova unitat que té la planta química a la Pobla de Mafumet (el Tarragonès) i que fa un any que camina. Una unitat que és fruit d'una inversió que ronda els 27 milions d'euros per donar vida a una planta poc rendible. Quan la crisi més escanyava, la companyia va decidir apostar a "contracicle" per una nova tecnologia per poder millorar i donar un valor afegit als seus productes. La de Tarragona és l'única unitat que disposa d'aquesta tecnologia, patentada per Chevron Phillips Chemical, fora dels Estats Units.

La planta poc rendible de Polietilè d'Alta Densitat (PEAD), construïda el 1983, s'ha actualitzat per poder acollir aquesta nova unitat per poder ser més competitius en el mercat i per deixar de banda el que s'estava convertint en un producte "comodity" i poc recorregut en el mercat actual. Ara bé, la planta s'ha convertit en "swing", és a dir, alterna la producció del polietilè convencional i la del nou producte, el polietilè lineal metal·locè de baixa densitat, d'alt valor afegit. La transformació de la planta ha passat, entre altres millores, per la incorporació de 60 equips nous i 1.500 instruments de control. En aquest sentit, per poder renovar aquesta instal·lació va ser necessari la tasca de 30 empreses, dues aturades de la planta de 40 i 55 dies, més de 250 permisos diaris d'operacions de risc i més de dos anys de feina. El reactor de la nova unitat és l'element que està situat a una major alçada de la planta, a 126 metres. 

El director del complex que té la companyia a Tarragona, Josep Francesc Font, ha destacat durant la visita a la unitat que el nou producte, anomenat Repsol Resistex, és molt més resistent, transparent, elàstic, flexible i molt utilitzat en forma de film tant en el sector alimentari com en l'industrial i també a l'agrícola.

Font ha afirmat que les inversions es fan pensant el futur creixement de la companyia i en aquest sentit ha destacat que es proposen assolir, entre el 2019 i 2020, la venda de 80.000 tones del nou producte.

El mateix director ha assegurat, després d'un any de la posada en marxa de la nova unitat, que ja s'han produït 15.000 tones del polietilè metal·locè.

Per altra banda, la producció diària a la planta és de més de 400 tones diàries de polietilè, del qual, s'estima que un 50% és del producte nou i un 50% del convencional, que se seguirà fabricant en aquesta unitat.
 

El director de Repsol a Tarragona explicant les característiques de la nova unitat. Foto: Jonathan Oca

 

Uns operaris mostren el nou producte que s'aconsegueix amb un alt valor afegit. Foto: Jonathan Oca

 

La nova unitat de la planta química de Repso0.l Foto: Jonathan Oca

Contingut relacionat

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals