Proves Motos

Provem la Triumph Tiger Sport: polivalència d'alta velocitat

Una Trail 100% asfàltica per als que busquen prestacions esportives sense renunciar a un bon grau de confort

| 07/06/2017 a les 15:24h
Arxivat a: Proves Motos, Proves Motos, Trail, Triumph, Tiger Sport
Una Trail-Sport per fer quilòmetres sense parar
Una Trail-Sport per fer quilòmetres sense parar | Ferran Rosàs
En el nostre imaginari motorista sempre estan presents aquestes llargues jornades a lloms de la nostra moto, sentint el vent, el so de la mecànica i enllaçar corbes amb una conducció dinàmica i fluida, convertint-nos en un tot un amb la moto. Encara que és cert que si bé és fàcil trobar autèntiques motos especialistes en cada apartat, és bastant més difícil trovar motos realment polivalents que compleixin amb nota en tots ells. La Triumph Tiger Sport pot molt bé ser una d'aquestes motos.

La marca de Hinckley va decidir el 2007 atorgar el distintiu Sport a la seva Tiger. Així doncs ens trobem amb una moto trail que s'oblida absolutament dels camins per lliurar-se al cent per cent a la seva vocació més asfàltica. Un pas intermedi entre una Explorer i una Speed Triple. Tot i que les solucions intermèdies sempre corren el risc de ... Quedar-se a mitges.

Les línies de la Tiger Sport són realment esportives i minimalistes. Un frontal agressiu, un monobraç espectacular, l'escapament lateral i la quilla sota el seu motor prometen sensacions fortes.

D'altra banda ens trobem amb detalls absolutament orientats al confort. El seu ampli manillar, el seu confortable seient, els protectors de manetes, la pantalla fumada regulable en 55 mil·límetres que ofereix una excel·lent protecció aerodinàmica i la presència d'un control automàtic de creuer, permeten llargues cavalcades al seu llom sense que aparegui el cansament. Dos bons detalls són la presència d'una presa USB i una de 12v per a la recàrrega de dispositius electrònics.
 

Una mecànica potent i components de primera. Una recepta infalible Foto: Ferran Rosàs


La Tiger Sport es mou gràcies a la mecànica més genuïnament Triumph. El 3 cilindres en línia de 12 vàlvules i 1.050 cc. Un motor que en aquesta última generació ha estat revisat en més de 104 components. Culata, pistons, injectors, fuites, cigonyal, arbres de lleves, cossos d'injecció, així com l'ECU Keihin amb nous mapes per millorar la resposta de l'accelerador. També se l'ha dotat d'un accelerador electrònic ride by wire i tres maneres de conducció. Sport, Road i Rain. A més també s'han modificat les seves relacions de canvi.

Aquest tricilíndric de so més que excitant rendeix 126 Cv a 9.475 voltes i 106 Nm metro a 7.000 revolucions. El més destacable d'aquest propulsor és la seva elasticitat i facilitat d'adaptar-se als nostres diferents estats d'humor. Si volem circular tranquil·lament, sembla un bicilíndric sempre ple de bat, i si volem guerra, s'estira amb ràbia fins al tall com un quatre cilindres. En mode Rain la potència queda limitada a 100 cavalls.

El xassís també es troba a l'altura de les prestacions del seu motor. El Xassís tubular no s'ha modificat respecte a les seves germanes Trail. La forquilla davantera és una Showa invertida amb barres de 43 mil·límetres, regulable en precàrrega, extensió i compressió de 140 mil·límetres de recorregut.

Darrere comptem amb un monoamortiguador Showa muntat sobre el monobraç que compta amb 155 mil·límetres de recorregut. Mas que suficients per garantir el confort i tot a duo i plena càrrega. És regulable en extensió i precàrrega mitjançant eina, seria d'agrair comptar amb un pom de regulació que faria molt més còmode l'ajust.
 

A la Tiger Sport tan li fa el tipus de carretera, és sempre ràpida i efectiva Foto: Ferran Rosàs


L'equip de frens està compost per dos discos de 320 mil·límetres amb pinces de quatre pistons davant i un disc de 255 mil·límetres amb pinça de doble pistó darrere. L'ABS Nissin que equipa de sèrie és d'última generació i és desconnectable en dos trams dins del mode sport.

Tot aquests components atorguen a la Triumph un comportament molt esportiu i fa que entrar als revolts més lents sigui un joc de nens, mentre que es mostra estable i aplomada als més ràpids.  La frenada és potent i dosificable i les suspensions aguanten molt bé les transferències de masses. 

La distància del seient a terra és de 830 mil·límetres, i existeix en opció un seient rebaixat que la deixa en 810. El pes de la moto amb el dipòsit de 20 litres ple és de 240 quilos.

La posició al manillar és molt natural i còmoda amb una lleu inclinació cap endavant per afavorir una conducció més esportiva fins i tot mantenint un alt grau de confort. La instrumentació LCD és completa i es llegeix perfectament, però la competència ja compta amb panells TFT molt més atractius. La Tiguer Sport és realment cómode per afrontar llargs viatges gràcies a la seva posició de conducció, a mig camí entre una trail i una esportiva i a la seva bona protecció aerodinàmica.
 

Una moto d'estampa espectacular Foto: Ferran Rosàs



Com sempre Triumph ens ofereix un bon nombre d'opcions per deixar-nos la moto al gust. Maletes, Top Case, Defenses, cavallet central, Punys Calefactables o un preciós escapament ARROW, entre d'altres per deixar-nos una moto full-equip.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Josep Chaume
Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment