Mobilitat Elèctrica

Renault assaja un sistema de càrrega de cotxes elèctrics en moviment

Dues Renault Kangoo Z.E. han pogut carregar les seves bateries mentre circulaven a una velocitat de 100 km / h

| 19/05/2017 a les 19:33h
Arxivat a: Novetats Motor, Mobilitat Elèctrica, Kangoo, Renault
Carregar un  cotxe elèctric en marxa ja és possible
Carregar un cotxe elèctric en marxa ja és possible | Renault
Renault s'ha associat amb Qualcomm Technologies i Vedecom al voltant d'un projecte l'objectiu és recarregar les bateries d'un vehicle elèctric mentre circula.

En l'assaig realitzat a la pista de proves, dos Renault Kangoo Z.E. han pogut carregar circulant simultàniament en les dues direccions, en concret una recàrrega de 20 kW a una velocitat de 100 km / h.

La demostració dinàmica de càrrega ha tingut lloc en una pista de proves de 100 metres de llarg construïda per Vedecom a Satory, Versalles, prop de París, en el marc del projecte FABRIC.

Qualcomm Technologies i Vedecom han instal·lat la primera part del sistema de càrrega dinàmica dels vehicles elèctrics a la pista de proves, mentre que Vedecom i Renault han integrat la part secundària en dos Renault Kangoo Z.E.

Vedecom llançarà pròximament una nova fase de proves. Aquestes proves avaluaran el funcionament i l'eficàcia de la transferència d'energia als vehicles per a un ampli ventall d'escenaris pràctics, incloent-hi la identificació i l'autorització d'accés, l'acord sobre el nivell de potència entre la calçada i el vehicle, la velocitat i l'alineació del vehicle pel que fa a la pista.

FABRIC * és un projecte de 9 milions d'euros, finançat en part per la Unió Europea. Se centra en la viabilitat tecnològica, la viabilitat econòmica i la sostenibilitat socio-ambiental de la càrrega dinàmica dels vehicles elèctrics sense fil.

FABRIC es va iniciar al gener del 2014 i continuarà fins a desembre del 2017. Ho organitza un consorci de 25 socis procedents de nou països europeus, entre els quals figuren constructors d'automòbils, fabricants d'equips, proveïdors de serveis i organismes d'investigació sobre infraestructures automobilístiques, vials i energètiques. L'objectiu principal del projecte FABRIC és procedir a una anàlisi de viabilitat de la càrrega dinàmica dels vehicles elèctrics sense fil com a mitjà d'extensió de les gammes de vehicles elèctrics.

«Contribuir a aquest apassionant projecte ens ha permès provar i seguir buscant la càrrega dinàmica en els nostres Kangoo Z.E.», afirma Eric Feunteun, director del Programa Vehicles elèctrics del Grup Renault. «Els nostres enginyers d'investigació han treballat en estreta col·laboració amb els equips de Qualcomm Technologies i Vedecom per aconseguir una demostració aconseguida d'integració del sistema de càrrega dinàmica de vehicles elèctrics en el marc de FABRIC. Considerem la càrrega dinàmica com una via per millorar encara més la utilització dels vehicles elèctrics i la seva accessibilitat».

«Som inventors. Vam carregar vehicles elèctrics sense cable. Aquesta demostració de càrrega dinàmica encarna aquesta idea», explica Steve Pazol, vicepresident i director general de Wireless Charging, Qualcomm Incorporated. «Em sento molt orgullós del que hem fet. La combinació d'un equip d'enginyers experts de tot el món i de la tecnologia Qualcomm Halo, que cobreix tots els aspectes dels WEVC, independentment del magnetisme que s'utilitzi, ens ha permès anar més enllà i descriure la nostra visió del futur de la mobilitat urbana».

* FABRIC (per «analyse de FAisaBilité et développement de solutions d'CHARGEMENT sud Route pour les Futurs vèhicules electriques») significa «anàlisi de viabilitat i desenvolupament de solucions de càrrega a la carretera per als futurs vehicles elèctrics».

COMENTARIS

??
Llop solitàri, 22/05/2017 a les 09:14
+1
-0
Coi que jo sàpiga de fa temps els vehicles tenen l'alternador, la funció del qual es precisament recarregar les bateries... en tot cas hauran desenvolupat aquest sistema per que subministri mes amperatge...

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
El nou motor elèctric de Nissan una tempesta de 304 Cv
El nou motor elèctric de Nissan una tempesta de 304 Cv | Nissan
Aquesta nova planta motriu permet somiar en esportius de bandera d'emissions zero
El Golf  MkII va marcar noves referències tècniques en el segment dels vehicles compactes
El Golf MkII va marcar noves referències tècniques en el segment dels vehicles compactes | Volkswagen
Falten 7 dies per a l'estrena mundial de la vuitena generació del Golf
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides