Proves Cotxes

Provem l'Audi Q2: Un tipus encantador

Un B-SUV prèmium que atrau més enllà de les seves prestacions o solucions tecnològiques

| 21/05/2017 a les 06:00h
Arxivat a: Proves Cotxes, P, B-SUV, SUV, Q2, Audi, Proves Cotxes, Premium
L'Audi Q2 té una marcada personalitat propia
L'Audi Q2 té una marcada personalitat propia | F.Boada
La família SUV d'Audi no para de créixer, als Q3, Q5 i Q7 i hem d'afegir el Q2 un petit crossover compacte que s'afegeix a la gamma per competir en un dels segments que més creix en el mercat actual, el dels B-SUV.

El Q2 doncs arriba per barallar-se amb els Nissan Juke, Opel Mokka o Renault Captur. Encara que tots aquests models pertanyen a marques generalistes i aquest Q2 vol jugar la lliga prèmium i en aquest segment de prestigi potser, ara mateix, com a competència directe només hi podem trobar el Mini Countryman com a rival directe.

El Q2 tot i que el pots reconèixer com un integrant de la família Q al primer cop d'ull, té una marcada personalitat pròpia i el seu disseny exterior es força diferent de la resta de gamma. És un disseny un xic més agosarat, amb identitat pròpia, dissenyat per atraure a un públic més juvenil.
 

La imatge lateral del Q2 és la que més el defineix Foto: F.Boada

 

A la seva treballada carrosseria destaquen les formes poligonals. Al frontal no hi pot faltar la graella Singleframe octogonal i de dimensions considerables, emmarcada entre uns nous fars davanters.

La vista lateral del Q2 està marcada pels marcats passos de roda i la imponent presència d'unes espectaculars llandes de 19" opcionals, de sèrie són de 18". Encara que sense cap dubte l'element més característic del lateral, i que defineixen la imatge sencera del Q2, són els elements decoratius del pilar C que la marca ha anomenat 'Blades', que podran anar en diversos colors en funció de l'acabat.

La imatge de la saga del Q2 també serà d'aquelles que no passen desapercebudes i el fa reconeixible d'immediat. La imatge global és molt potent, amb una cintura bastant alta, on queden integrats els pilots del darrere molt enganxats als extrems. Diuen els responsables de disseny d'Audi que aquesta forma recorda a les proteccions d'un jugador de futbol americà. Tot i la seva mida compacta la veritat és que l'aspecte és dinàmic i robust alhora.
 

Amb els seus 4,19 metres de llarg es el SUV premium més compacte del mercat


L'Audi Q2 mesura 4,19 metres de llarg, 1,79 metres d'ample i 1,51 metres d'alt, amb una batalla de 2,60 metres. És a dir, és 20 centímetres més curt i 8 centímetres més baixet que l'Audi Q3. La distancia entre eixos és idèntica a la del Q3 i això explica que la seva habitabilitat interior sigui homologable a la del Q3.

L'amplitud de les places davanteres és notable i gaudim d'una bona alçada per sobre del cap. Els seients són de bona mida i força confortables. Sorprèn que la posició de conducció és força elevada, per un vehicle tan compacte, però sabent que aquest és un dels punts de màxim atractius dels SUV doncs s'hi ha treballat especialment. Asseguts al volant, davant nostre hi trobem un davantal típicament Audi.

De disseny minimalista i gairebé sense botons a la vista, són les pantalles les que dominen l'ambient. Centrada al davantal i tenim, en el nostre cas, una pantalla de 8,3", de 7 polzades la de sèrie, lligada al sistema MMI Touch situat a la part baixa de la consola central. Audi es continua aferrant a aquest sistema a través de roda selectora, però la veritat és que nosaltres preferirem trobar-hi una pantalla tàctil.

Un dels extres més recomanables i que fa que el lloc de conducció del Q2 guanyi molts punts és l'Audi Virtual Cockpit, una pantalla de 12,3 polzades que substitueix la instrumentació tradicional i que ens mostra les informacions de forma molt clara i absolutament personalitzable.
 

El Q2 té un interior de molta qualitat i carregat de tecnologia Foto: F.Boada


Una altra de les opcions recomanables és el Head Up Display un sistema que projecta les principals informacions que necessitem per a la conducció sobre el parabrisa i aconsegueix que no calgui treure la vista de la carretera.

Com a membre d'una família prèmium la llista d'equipaments opcional és molt extensa i pots tenir un Q2 equipat amb un arsenal tecnològic de primera si així ho desitges, com a mostra l'equip d'audio Bang&Olufssen que munta la nostra unitat de proves.

A part dels equipaments tecnològics de caprici. El cert és que la dotació tecnològica de seguretat que porta de sèrie el Q2 és notable. De sèrie ja porta l'Audi pre sense front', que detecta vehicles o objectes que ens precedeixen i és capaç d'avisar-nos o fins i tot frenar si creu que hi ha perill de col·lisió.

A les places del darrere també hi trobem més espai del que esperàvem, dos adults hi poden afrontar trajectes llargs a ple confort. El maleter del Q2 té una capacitat de 405 litres, 55 litres més petit que el del Q3, però 25 litres més gran que el d'un A3.

En marxa el Q2 fa gal.la d'una agilitat encomiable tant en ciutat, gràcies a les seves cotes tan compactes, com en carretera oberta. Evidentment el motor 2.0 Tdi de 190 Cv no té cap mena de problema en moure els poc més de 1.200 quilos del cotxe. Els seus 190 CV i 400 Nm de parell màxim empenyen de valent al petit SUV i els avançaments o les incorporacions es fan amb gran seguretat. . Aquest motor és el topall de gamma dièsel i va lligat si o si al rapidíssim canvi automàtic de doble embragatge S Tronic i a la tracció integral quattro, que sempre ens aportarà un plus en seguretat.
 

El comportament dinàmic del Q2 és digne de tot elogi Foto: F.Boada


Gràcies a l'Audi Drive Select comptem amb cinc modes de conducció: Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic i Individual. Aquests modes modifiquen alguns paràmetres com la resposta del canvi, l'accelerador, la suspensió o la direcció, de manera que podem adaptar el comportament del cotxe a cada situació.

La suspensió compta amb el sistema d'amortiment regulable 'damper control' que és capaç d'adaptar el seu comportament a les condicions de rodadura i hem de dir que aconsegueix un ajust molt equilibrat per a la majoria de situacions. És còmode per ciutat absorbint bé les irregularitats i alhora es mostra capaç de contenir els moviments de la carrosseria quan en carretera li exigeixes una mica més. La direcció també convenç, transmet molta informació al volant i dóna molta seguretat per la seva precisió.

Audi promociona el Q2 amb el hashtag #untaggable (inclasificable) en una aposta per desmarcar-lo tant de la competència com també dels seus germans de la gamma Q. Una família de la que no renega però sí que en marca distancia. La veritat és que de tant com inclassificable no el definiria, però si de sorprenent. Les meves expectatives a l'hora de provar el Q2 no eren gaire altes. Més del mateix vaig pensar, últimament no parem de provar SUVs, però el mercat mana.

Però el Q2 ha estat capaç de sorprendre'm. No pas pel seu funcionament o solucions tècniques, essent un Audi ja saps com anirà, sinó per la seva personalitat. Podríem dir que el Q2 té carisma, un tret del caràcter difícilment definible, però que es té o no es té i el Q2 en va sobrat. El Q2 fa girar el caps mentre passes pel carrer i també fa girar el teu per mirar-te'l quan el deixes aparcat, perquè el seu magnetisme és #untaggable. 


Prova Audi Q2 Tdi 190

 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Josep Chaume
Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment