Proves Cotxes

​Prova de la Mercedes-Benz V 220 d seguint el Trail Cap de Creus

| 15/05/2017 a les 19:04h
Arxivat a: Proves Cotxes, Mercedes-Benz, Trail Cap de Creus, Quadis Rent a Car, Classe V, 220 d, Quadis
Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus
Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus | Ferran Rosàs
Diumenge 7 de maig es va celebrar a l'Empordà el Trail Cap De Creus. Si ja és evident la bellesa de l'indret, la cursa de muntanya posava un gran al·licient en visitar la zona i viure una gran experiència al voltant de l'ambient que es congregava durant els 45 quilòmetres de recorregut.

Mentre realitzàvem la prova de la V 220, gentilesa de Quadis Rent A Car, vam decidir seguir el Trail, una disciplina que últimament es relaciona de manera molt estreta amb l'ús de vehicles comercials d'alta gamma i camper vans.

Pot semblar que ens hem embarcat en una furgoneta, però realment la Classe V de la marca alemanya és un monovolum molt espaiós i prèmium. Si Mercedes ofereix un vehicle, de tots és ben sabut que hi posarà la versió que dóna un toc especial i luxós a l'ànima de la màquina. De 3 acabats, l'Avantgarde és l'intermedi, i ben bé podria passar pel "tope de gamma".
 

Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus Foto: Ferran Rosàs


La presència de la V és inequívocament marca de la casa. El frontal queda presidit per la gran estrella de tres puntes (que amaga el sensor del DISTRONIC PLUS) i tant les llums com les reixes segueixen la línia obligatòria de Mercedes que tant està funcionant. Si seguim observant el vehicle pel lateral, continuem corroborant un nivell alt d'acabats. La pintura, les llandes, les línies de fuga laterals i els cromatges, fan que abandonem totalment el feeling de vehicle comercial. A la part posterior, el vidre s'allarga per conformar un disseny més semblant al d'un turisme i no deixar la porta del maleter gaire sòbria (com sol passar amb aquest tipus de vehicles). A més, el vidre es pot obrir individualment sense necessitat d'obrir el pesat portó, per accedir a la càrrega d'equipatge estil "ranxera".
 

Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus Foto: Ferran Rosàs


Passem a l'interior, que és on apareix la sorpresa majúscula. Hem d'enfilar-nos una mica, cosa de l'alçada de conducció, però ens trobem amb un verdader Mercedes. El volant típic de la marca amb palanques de canvi per jugar amb la transmissió 7G-TRONIC PLUS, les reixes de la climatització també habituals, bons materials i sobretot, la gran pantalla que presideix el conjunt, amb el software i funcionament que els de Stuttgart ens tenen acostumats. Un revestiment fantàstic per passar de la clàssica Vito a un producte capaç de moure als directius d'empresa més primmirats. Amb xofer, i el que faci falta. De fet, si viviu prop de Barcelona, segur que durant el Congrés Mundial de Telefonia Mòbil us van cridar l'atenció el gran nombre de Mercedes Classe V negres que voltaven.

I no és casualitat, ja que les places dels passatges juguen un paper molt important del producte. Darrere dels seients del pilot i copilot, trobem dues files de seients (de 3 places cada una) ben revestides de cuir color beix. La necessitat d'espai tant a les cames com del cap al sostre és implantejable i l'accés a les places, relativament fàcil. Les del mig tenen una entrada immillorable, ja que les portes són corredisses, i a les posteriors s'accedeix desplaçant els seients que tenen davant mateix. Requereix un esforç per un directiu de 60 anys enfeinat, però pels runners als que vàrem rescatar, que venien de fer bastants quilòmetres extrems, gens ni mica. Compten amb climatitzador independent, molt útil en un vehicle tan gros.
 

Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus Foto: Ferran Rosàs


Parlàvem del fet que no cal ni plantejar l'espai que tenen les cames dels passatgers, n'hi ha de sobres. Doncs bé, si en algun moment suposés algun problema, els seients es poden moure per guies. Es poden arribar a treure totalment les files si es volgués. Això sí, és una tasca que s'ha de prendre en calma, ja que requereix esforç. Evidentment pesen i no voldreu danyar el cuir.

A l'arribada de la cursa, al pavelló poliesportiu de Roses, precisament vam veure una altra V 220 d, exposada per Quadis Rent A Car amb una disposició dels seients molt interessant. Aïllant al conductor i copilot, es poden disposar els passatgers de cara entre ells. Qui necessita una limusina o un lloc de reunions? Una opció més, derivada de la possibilitat de treure i posar línies de places.
 

Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus Foto: Ferran Rosàs


La marca deixa escollir entre tres mides a l'hora de comprar una V. Compacte, llarga i extrallarga. El client escull en detriment o benefici de l'espai interior, maniobrabilitat del vehicle, pes, i evidentment, del preu. La nostra unitat era llarga, i concretament permet 1030 litres de maleter. Si no són suficients, sempre es pot jugar amb els seients fins que càrrega i ocupants trobin el compromís òptim d'espai.
 

Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus Foto: Ferran Rosàs


Un cop analitzat el vehicle amb què ens mouríem pels punts de pas de la Trail Cap de Creus, era hora de posar-se en marxa. Per sortir i entrar als aparcaments o zones estretes, són molt útils els assistents de pàrquing inclosos en aquesta unitat, sobretot per conductors poc avesats a furgonetes (entre els quals m'incloc). D'aquesta manera podem maniobrar sense por i de manera molt efectiva. Fins i tot podem dir que la V aparca sola, ja que compta amb l'assistent per estacionar de manera "mans lliures".
 

Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus Foto: Ferran Rosàs


De sortir del pàrquing sense complicacions a fer fàcil, confortable i segura la conducció. La carretera on més desitjaríem un petit esportiu descapotable ens portava a la primera localització: Sant Pere de Rodes. Per pujar a aquest balcó de mar fantàstic, que feia les funcions de primer avituallament, la Mercedes V 220 d es va comportar de manera extraordinària. No és una carretera ni llisa, ni ample, sinó estreta i amb revolts ben tancats. Vaig poder comprovar de primera mà el gran treball que ha comportat a la marca una suspensió d'aquest tipus, que tot i l'alçada de conducció, el volum i el pes del vehicle, transmet una gran confiança a l'hora d'enllaçar revolts i un gran confort als passatgers. No us estic dient que es comporti com un Classe A, però pel que realment és i pels seus 5,14 metres de llargada i 1,88 d'alçada, sorprèn gratament.
 

Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus Foto: Ferran Rosàs


Si us animeu, fins i tot disposeu de mode de conducció esportiva i lleves de canvi darrere el volant. El motor és potent. És un 4 cilindres en línia de 2143 cc, turbo-dièsel de 163 CV i 380 Nm de parell, amb un canvi automàtic molt ben trobat de 7 velocitats que trasllada la potència a les rodes posteriors. Com us deia, us podeu animar conduint. Podeu avançar altres cotxes perfectament, fer incorporacions ràpides i el confort en autopista és envejable. Accelera de 0 a 100 km/h en 10,8 segons i el seu consum mitjà homologat (al que no arribareu si us dediqueu a comprovar l'acceleració de 0 a 100) és de 5,7 litres als 100 km.
 

Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus Foto: Ferran Rosàs


Després de veure passar els corredors per un lloc tant emblemàtic i majestuós com Sant Pere de Rodes, anàvem a un indret també espectacular, però en aquest cas per la no-intervenció de l'ésser humà: Cala Tamariua. La urbanització més propera queda una mica amagada, sobre un turó, i va permetre que veiéssim passar els participants de la prova com si grimpessin per les roques d'una illa paradisíaca.
 

Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus Foto: Ferran Rosàs


Vàrem fer el cor fort per marxar d'un lloc tan maco i vam anar al tercer punt d'avituallament: Cadaqués. Un cop més les càmeres de la V van salvar el dia, i és que el punt de control es trobava davant del mar, a la Platja Port d'Alguer i l'estret passeig marítim era ple de gent gaudint del diumenge. Els esportistes portaven ja 29 quilòmetres, 12,5 des de l'últim avituallament. Alguns d'ells s'havien deshidratat a causa de la calor i ens van demanar si els podíem dur a Roses, a l'arribada. Vaig accedir encantat i ràpidament es van sorprendre per l'alt nivell d'acabats de la Mercedes V 220 d.
 

Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus Foto: Ferran Rosàs


Després de la fantàstica experiència de recórrer carreteres plenes de revolts amb gent que portava tot el matí grimpant entre camins i roques per arribar a Cadaqués ajudant-los a tornar, va tocar viure emocions fortes, ja que el primer classificat del recorregut més dur, Eugeni Gil arribava aleshores.
 

Eugeni Gil a la meta del Trail Cap de Creus Foto: Ferran Rosàs


Com que a la V 220 d s'hi anava de luxe i com que teníem temps, fins i tot vam decidir anar a l'últim avituallament per veure passar més corredors, a la Cala Montjoi.

Pels que ens agrada el motor, no és com anar a veure un ral·li o una pujada en costa, però per mi era la primera vegada i la veritat és que es gaudeix molt vivint la prova a la vora dels participants i les seves famílies en un indret preciós per una cursa d'aquestes característiques.

Corredors o clubs esportius que busqueu un vehicle d'aquestes característiques per desplaçaments o fins i tot famílies nombroses o empreses, el preu base del vehicle que hem provat, Mercedes-Benz V 220 d Avantgarde Llarg 7G-Tronic Plus és de 59.000 euros amb impostos. Amb extres d'equipament pot pujar fins i tot més de 10.000 euros, però hi ha una alternativa. L'empresa que ens ha cedit el vehicle per realitzar la prova, Quadis Rent a Car, l'ofereix des de 342 euros per tot el cap de setmana. Si sou uns quants i després d'una trail creieu que us mereix tornar a casa a tot luxe, llogar una V 220 d a mitges és una gran opció.


Prova Mercedes-Benz V 220 d al Trail Cap de Creus

 
 
 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals