ICV-EUiA demana que es retirin les hostesses del Circuit de Catalunya

El grup municipal proposa posar fi a la “cosificació” femenina a les proves de motor

| 09/05/2017 a les 14:24h
Arxivat a: Actualitat , hostessa, Circuit de Barcelona-Catalunya, motor, publicitat
Una hostessa de l'equip de Fernando Alonso
Una hostessa de l'equip de Fernando Alonso | Pint It
El Circuit de Barcelona-Catalunya, situat a Montmeló, esdevindrà la capital del motor en els propers dies, primer amb la celebració aquest cap de setmana del Gran Premi de Fórmula 1, i l'11 de juny, amb el Gran Premi de Motociclisme. En aquest marc, el grup municipal d'ICV-EUiA de Montmeló ha presentat aquest dimarts una moció per posar fi a la “cosificació” femenina de les hostesses que acompanyen els pilots en aquests proves.

Els ecosocialistes demanen al Circuit de Barcelona-Catalunya que no utilitzi més “paraigüeres” als Gran Premis que es celebren a Montmeló, tal i com s’entén la figura fins ara. El text presentant per la formació demana “eliminar del circuit totes les pràctiques en les que s'utilitzi el cos de les dones com a ornament i reclam per captar l'atenció del públic, mitjançant el foment d'estereotips que cosifiquen les dones i fomenten la discriminació, la desigualtat i la violència de gènere”. 

D’aquesta forma, ICV-EUiA s’uneix a altres veus que durant els últims dies s’han mostrat contràries a l’ús de la dona com mer objecte. El portaveu de la formació i regidor a Montmeló, Jordi Manils, ha assenyalat que “aquesta és una pràctica il·lícita i que ha de ser eradicada d’una societat moderna i igualitària com la nostra. Cal acabar amb el tracte injust i denigrant amb les dones, deixant d’igualar-les a un objecte que fa maco i deixant de cosificar-les i d’hipersexualitzar-les”.
 
Segons ha explicat Manils, “volem actuar contra una pràctica habitual i molt estesa al món de l’esport, consistent en la col·locació per part de les empreses organitzadores o patrocinadores dones en llocs visibles de l’activitat, amb l’únic propòsit de captar l’atenció del públic, encara que la seva presencia estigui totalment desvinculada de l’activitat esportiva, les anomenades paraigüeres”. El regidor de la població vallesana ha afirmat que “aquesta és un pràctica antiga i masclista que no ha de tenir espai als recintes i competicions esportives del nostre país”.

Són les marques patrocinadores -o en alguns casos els mateixos equips esportius- les que contacten amb les agències d'hostesses, segons explica El Periódico. Els requisits varien segons els casos, però solen ser dones joves, sexis i altes que poden arribar a cobrar uns 1.000 euros per tres dies de feina.

ICV-EUiA de Montmeló pretén seguir així la iniciativa que la setmana passada va tirar endavant l'Ajuntament de Jerez de la Frontera, on se va celebrar el Gran Premi de Motociclisme. El consistori, en una proposta que va rebre el suport de PSOE i IU, va instar Dorna a eliminar pràctiques que utilitzen el cos de la dona com a “adorn i reclam”.

Masclisme a la publicitat

No és el primer cas de polèmica en el sector. L'últim va ser al torneig de tennis Comte de Godó, on una hostessa es va queixar perquè havien de vestir màniga curta i minifaldilla tot i el fred.

Unes setmanes abans, la Volta a Catalunya va anunciar que retirava dels podis la figura de les hostesses que petonejaven els ciclistes quan acabava la carrera. Així ho va explicar el director de la competició Rubén Peris: "Sóc totalment contrari al fet que hi hagi noies i que se les utilitzi com un objecte de decoració. Hem demanat que cada població esculli qui vol que hi hagi al podi: un nen, una nena; un noi, una noia; una pubilla o un corredor."

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
Totes les novetats i moltíssimes fotos en aquest especial
Totes les novetats i moltíssimes fotos en aquest especial | Joan Regí
Joan Regí
Des de presentacions de nous vehicles passant per clàssics i experiències interactives, el Saló de 2019 serà recordat tan pel seu aniversari com per la revolució que mostra al públic: el vehicle elèctric, autònom i connectat ja ens espera
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig | V-Line Org.
Joan Regí
L'ajuntament de Les Masies de Voltregà ha fet tot el possible per poder recuperar la prova i celebrar aquesta 15a edició | Més de 70 vehicles faran el recorregut de 6,8 km aquest 19 de maig
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA