Proves Cotxes

Provem la Nissan Navara NP-300 Treck-1º : de Barcelona a la fi del món

Una Pick-up vestida de SUV que crearà tendència

| 30/04/2017 a les 19:41h
Arxivat a: Proves Cotxes, Navara, NP300, Trek-1º, Pick-Up, 4x4, Proves Cotxes, Nissan
Les capacitats Off-Road de la Navara són de primer nivell
Les capacitats Off-Road de la Navara són de primer nivell | Marc Calvo
Els pick-up són autèntics supervendes als estats units, però aquí a Europa no són pas vehicles gaire populars i els pocs que corren els veiem normalment pintats amb els colors corporatius de companyies de serveis i unes altres poques unitats queden en mans d'un públic que busca un vehicle capaç d'arribar a tot arreu i amb una gran capacitat de carregar objectes realment voluminosos.

Des de la planta de Barcelona, on Nissan fabrica la Navara per a tot el món, Nissan aposta per l'orientació més lúdica d'aquests vehicles amb la seva versió Trek-1º (ubicació geogràfica del desert de Navara, a -1º de longitud) de la Navara NP 300, que mostra els principals trets de disseny de la gamma de turismes de Nissan i equipa elements addicionals distintius per a aconseguir una estètica ben cridanera i atractiva, barres protectores posteriors de color negre, amb projectors LED auxiliars muntats a sobre i unes precioses llandes d'aliatge en 18 polzades i acabades també en negre. Equipa també de sèrie una coberta de plàstic dur per al calaix del darrere.
 

Una Pick-up vestida de SUV per crear tendència Foto: Marc Calvo

 

Amb tots els seus equipaments especials, aquesta especial versió del Navara NP300 té molt poc a veure amb un vehicle 100% comercial per donar pas a un model apte per al dia a dia que té poc a envejar als exitosos Crossover de la gamma Nissan.

Les úniques limitacions a l'ús diari del Navara Trek-1º vénen derivades de les seves descomunals dimensions. El Nissan Navara NP300 mesura en aquesta configuració de doble cabina 5.330 mm de llarg, 1.850 mm d'ample i 1.810 mm d'alt. La seva batalla és de 3.150 mm i la seva altura lliure al sòl de 223 mm. Així que si vols viure aventures quotidianes, ho pots fer tot circulant pel nucli antic de qualsevol vila o entrant a un pàrquing.

En accedir al Navara tindràs la sensació de trobar-te a qualsevol dels altres SUV de la marca, com el Qashqai o l'X-Trail, l'aspecte visual, els materials emprats i la qualitat de construcció és absolutament homologable. És un interior sobri, però molt més elaborat del que és comú en els pick-up. L'equipament de sèrie es força complet i no hi trobem a faltar de res. Llums de xenó, assistent de canvi de carril, climatitzador bi-zona, navegador o fins i tot les butaques en pell de regulació elèctrica i calefactades.
 

Un interior a l'alçada dels seus germans Crossover Foto: Nissan


La postura al volant es força natural, tot i que immediatament notem que anem asseguts molt alts. Els seients davanters resulten suficientment còmodes per fer-hi llargues jornades de viatge, tot i que en els recorreguts més revirats els hi trobarem a faltar un pèl de subjecció lateral. El confort a les places posteriors també és correcte, no es tracta pas d'una banqueta auxiliar, sinó que són seients aprofitables al 100% i l'espai disponible per a les cames és més que suficient, fins i tot, ocupats per a talles superiors al metre vuitanta.

La capacitat de la plataforma de càrrega de 1.578 mm x 1.560 mm és monumental i compta a més un pràctic amb sistema de separació i subjecció de càrrega. A la caixa i podem arribar a carregar una tona de pes i la NP-300 està homologada per a remolcar fins a 3.500 quilos.
 

Pots carregar fins a una tona a la seva plataforma Foto: F.Boada


La nostra Trek-1º de prova ve equipada amb el motor turbodièsel de 4 cilindres de 2,3 litres de cilindrada en la versió bi-turbo de 190 CV (n'hi ha una amb un sol turbo de 163 Cv) i 450 Nm de parell motor que va associat al canvi automàtic, opcional, de 7 relacions. Aquesta mecànica permet al Navara moure's amb molta més agilitat de l'esperada al moment d'asseure'ns al volant.

Disposar dels 450 Nm de parell màxim a només 1.500 revolucions per minut permet al mastodont de Nissan accelerar i recuperar amb contundència. Fer el 0 a 100 km/h en tot just 10 segons es una bona mostra de l'energia del motor bi-turbo de Nissan. En condicions d'adherència normal el Navara és un 4x2, el que permet contenir els consums, i només quan les coses es posen complicades podem engranar la tracció 4x4, i si encara es compliquen més doncs comptem amb una reductora i un bloqueig de diferencial posterior per enfilar-nos fins on calgui.
 

El comportament dinàmic de la Navara està al nivell d'un SUV Foto: Nissan


En posar-nos en marxa, a més de l'esmentada suavitat del motor, sorprèn la suavitat de tot el conjunt. No costa gaire de fer-se amb les seves mides i el Navara es mou amb les bones maneres d'un X-Trail, per exemple. És cert que el treball d'aïllament de la mecànica potser no ha estat tan treballat com els SUV de la marca i les vibracions i la remor del motor es deixen sentir una mica més del compte. Així que cobrim amb confort més que suficient els primers quilòmetres d'autovia i anem a la recerca d'una carretera secundària per a posar a prova el xassís.

Primers revolts, a ritme de turisme, i la nostra sorpresa no fa més que anar a més. El comportament d'aquesta bèstia de més de 5 metres i dues tones de pes, és, tenint en compte les seves dimensions, espectacular. No m'hauria imaginat poder afrontar una carretera secundària a ritme de SUV. Sense cap mena de dubte la màxima responsable d'aquest bon comportament és la incorporació de la nova suspensió multibraç per l'eix -que substitueix les rudimentaries ballestes - en les versions de doble cabina.

Amb això i juntament amb les suspensions independents davanteres, aquest pick-up no només és moltíssim més còmode en tots els terrenys, sinó també molt més estable i segur. És cert que la suspensió segueix estant orientada a aguantar grans esforços i pretén ser resistent a un gran volum de càrrega, però ara els balancejos de la carrosseria en revolts són suaus i molt menys perceptibles del que podríem esperar d'inici.
 

La NP300 es capaç de portar-te fins a la fí del món Foto: Marc Calvo


Ara bé, allà on es gaudeix de veritat de les capacitats del Trek-1° és fora de l'asfalt. Els 4 × 4 purs estan en perill d'extinció, i per als que som de la vella escola, poder-ne gaudir d'un de tant en tant és un plaer recuperat. Gràcies a la seva alçada lliure i a la seva capacitat de tracció el Navara puja per allà on vulguis amb una facilitat sorprenent. El seu angle d'atac és de 30,4°, el seu angle ventral de 22,2° i el seu angle de sortida de 25,6°. L'alçada lliure mínima a terra és de 223 mm i la seva capacitat de gual arriba als 60 centímetres. El pendent màxim superable és de 30° i la inclinació lateral de 49,8°.

En Off-Road el Navara NP300 penalitza només per la mateixa raó que en ciutat. Les seves mastodòntiques dimensions. Però per pistes, per molt que es trenquin o s'enfanguin ... No hi ha qui l'aturi. Les seves prestacions Off-Road són com hem dit d'una altra època quan els 4x4 eren tot terrenys de veritat.

El Nissan Navara NP300 Trek-1° és un vehicle amb doble personalitat. Un pick-up que segueix la moda SUV amb la seva exclusiva imatge i que ofereix un rendiment i comportament homologables a aquests, i de l'altra banda d'una bèstia de treball o d'oci amb unes capacitats de càrrega, remolc i Off-Road molt superiors a la de cap SUV. Així doncs no ens agafarà de sorpresa que un cop cansats dels SUV els més trendys comencin a optar per a aquesta nova generació de Pick-Ups "Smart Casual".



Nissan Navara NP300 Treck-1º

 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Seat Ateca FR Tsi 190
Seat Ateca FR Tsi 190 | F.Boada
Ferran Boada
Cada cop amb millor aparença, més equipat i amb opció a un motor benzina més potent. L'oferta de l'Ateca pel 2021 és encara molt més atractiva
Audi A1 Sportback 40 TFSI Competition
Audi A1 Sportback 40 TFSI Competition | Audi
Actualització per al motor 2.0 TFSI, que s'adapta a la norma d'emissions al mateix temps que augmenta la potència fins als 207 Cv
Porsche Taycan Cross Turismo
Porsche Taycan Cross Turismo | Porsche
El Porsche Taycan Cross Turismo és el primer Cross Utility Vehicle (CUV) de la marca. Un esportiu totalment elèctric, amb una autonomia convincent i un gran volum de càrrega.
Seat Ateca FR Tsi 190
Seat Ateca FR Tsi 190 | F.Boada
Ferran Boada
Cada cop amb millor aparença, més equipat i amb opció a un motor benzina més potent. L'oferta de l'Ateca pel 2021 és encara molt més atractiva
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
La variant amb la carroseria familiar tipus "Bread Van" és també el més ràpid de tots els signats per John Cooper Works
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
El SEAT León estrena una mecànica híbrida endollable de 204 CV en les seves dues variants de carrosseria i pot gaudir de l' Etiqueta Zero de la DGT. Un bon argument que suma a les seves qualitats i habilitats de sempre.