Competició Clàssics

L'equip de NacióMotor acaba en quarta posició al XIV Ral·li Costa Brava Històric

Carles Fortuny i Carles Jiménez acosegueixen la victòria en Cotxes i la parella Oriol Nubiola-Ignasi Guardia en motos

| 24/04/2017 a les 12:32h
Arxivat a: Competició, Competició Clàssics, Costa Brava Històric, Ral.li
Josep Chaume i Mario Montoro es queden sense podi per molt poc
Josep Chaume i Mario Montoro es queden sense podi per molt poc | Abril Borrell
Amb una bonica festa al Passeig del Mar de Palamós, en coincidir el repartiment de premis del XIV Rally Costa Brava Històric amb la celebració de Sant Jordi, s'ha posat punt final a aquest esdeveniment esportiu que ha significat un gran èxit organitzatiu per RallyClassics, però també de promoció per a les zones per on ha circulat en ral·li, especialment Palamós, magnífic amfitrió de la que ha estat segona prova puntuable per al trofeu europeu FIA de Ral·lis històrics.

El XIV Rally Costa Brava Històric ha constat d'un itinerari de 942,9 km de recorregut dividits en dues etapes, amb 445,4 km de regularitat distribuïts en 29 trams de regularitat controlada. El primer dia (divendres 21) la neutralització va estar situada a Banyoles i el segon dia (dissabte 22) a Viladrau i Puigcerdà. El centre neuràlgic del XIV Rally Costa Brava Històric ha estat basat a Palamós i la seu de l'organització durant els quatre dies situada a l'Hotel Trias, just enfront del podi i parc tancat del Passeig del Mar.

Després d'una extraordinària batalla a tres bandes, l'equip format per Carles Fortuny-Carles Jiménez (Lancia Beta Coupé) ha anotat el seu nom al palmarès del Rally Costa Brava Històric. En la seva magnífica actuació han hagut de lluitar a fons amb altres dos equips que també han demostrat una excel·lent qualitat: Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) i els belgues Yves Deflandre-Patrick Lienne (Porsche 911 Carrera RS), tres guanyadors del Rally Costa Brava Històric que han protagonitzat una impressionant lliçó de saber fer.

La primera etapa ja veia el liderat de Fortuny-Jiménez. Encara que l'eslàlom puntuable de Palamós el guanyaven Deflandre-Lienne i el segon tram era per a Vidal-Robledillo (Autobianchi), a partir del tercer l'eficaç parella guanyadora imposava la seva llei, liderant la resta de l'etapa fins arribar a Palamós ja molt entrada la matinada del dissabte. La resta de places provisionals en el top cinc eren per Deflandre-Lienne (Porsche 911), Miró-Matavacas (Porsche 911 SC), José Luis Marcó-Mónica Pérez-Zorrilla (Porsche 911 T) i Juan Luis Redó-Toni Moragas (Volvo Amazon), tots ells consumats especialistes en la matèria.
 

Els vencedors en cotxes. Carles Fortuny i Carles Jiménez (Lancia Beta Coupé) Foto: RallyClassics


El segon dia, amb altres 12 hores d'etapa, s'iniciava amb sengles escratx de Miró-Matavacas, López-Ferres i els grecs Kontaratos-Moustakas, però sempre amb Fortuny-Jiménez controlant la situació, arribant a la neutralització de Viladrau amb 3,6 punts sobre Deflandre-Lienne i 7,8 sobre Miró-Matavacas, pocs sens dubte, però tractant-se d'equips de tanta categoria suficients per afrontar rumb nord amb la intenció de controlar la situació.

Una classificació tan apretada exigeix una increïble concentració. En el camí cap a Puigcerdà prosseguia la lluita a tres però amb altres equips marcant els millors registres, entre ells Renú-Bergel, Faixedas-Jordan i Carbonell-Riera, tots ells, juntament amb Lopez-Ferrés, molt eficaços i recuperant posicions. Ja en segona posició, Miró-Matavacas iniciarien una forta pressió marcant quatre millors score seguits, un d'ells empatat amb Fortuny-Jiménez, arribant a 2,2 punts dels seus rivals. De totes maneres, en el penúltim tram (Sant Pere) un molt lleuger problema els feia perdre l'embranzida per batallar per la victòria. Aquests dos últims trams eren guanyats per un dels equips que va anar a més, Barrabés-Julià (VW), que es va quedar a un punt i mig d'entrar en el top 10.

Gran triomf en motocicletes per a Oriol Nubiola-Ignasi Guàrdia (Honda Dominator), en dur mà a mà amb Susanna Permanyer-Pili Jiménez (Honda Dominator), autores d'una increïble actuació. En ECOseries (la prova era la 1a d'aquest campionat), el triomf ha correspost a Xevi Ardite-Elsa Sererols (BMW 218D Active Tourer).
 

Yves Deflandre-Patrick Lienne (Porsche 911, encapçalaven la nombrosa participació extrangera Foto: RallyClassics



A més de Palamós-Costa Brava, els patrocinadors principals del XIV Rally Costa Brava Històric han estat Fecotur (Associació per al Foment Empresarial del Comerç i Turisme de Palamós), el Port Esportiu Marina Palamós i Brugarol (Explotacions Agrícoles i Forestals Brugarol). Moritz ha seguit amb la col·laboració iniciada amb RallyClassics en el Rally Moritz Costa Brava i ha estat la cervesa oficial de la prova.

Classificació final del XIV Rally Costa Brava Històric

1-Carles Fortuny-Carles Jiménez (Lancia Beta Coupé), 127 punts
2-Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), 133,7 punts
3-Yves Deflandre-Patrick Lienne (Porsche 911 Carrera RS), 141,3 punts
4-José Manuel López-Ramon Ferres (Volkswagen Scirocco), 155,3 punts
5-Juan Luis Redó-Toni Moragas (Volvo Amazon), 161,9 punts
6-Carlos Berisso-Guillermo Berisso (Autobianchi A-112 Abarth), 163,2 punts
7-Jordi Renú-Núria Bergel (BMW 325i), 169,1 punts
8-Christian Crucifix-Joseph Lambert (Porsche 911, 1r FIA), 174 punts
9-Raymond Horgnies-Christophe Hayez (Porsche 911), 175,2 punts
10-Josep Lluís Marcó-Mónica Pérez-Zorrilla (Porsche 911 T), 181 punts
11-Jordi Barrabés-Oriol Julià (Volkswagen Golf GTI), 182,5 punts
12-Xavier Tibau-Jordi Martí (Porsche 911), 189,8 punts
13-Alex Rimbau-Kim Vilatarsana (Seat 127), 195,4 punts
14-Tommy Castañer-Adrián Voican (Alfa Romeo Alfetta GTV 2000), 196,7 p.
15-Víctor Sagi-Víctor Sagi (Porsche 911), 199,5 punts
Etc. fins a 77 classificats
 

L'equip de NacióMotor ,Josep Chaume i Mario Montoro, al podi d'arribada de Palamós Foto: Abril Borrell



Motocicletes

1-Oriol Nubiola-Ignasi Guardia (Honda Dominator/Yamaha), 524,1 punts
2-Susanna Permanyer-Pili Jiménez (Honda Dominator), 579,5 punts
3-Raimon Grifols-Davi Grifols (BMW R100GS), 1.100,8 punts
4-Josep Chaume-Mario Montoro (Yamaha XT 600 Ténéré), 1.549,5 punts
5-Francesc Costa-Miquel Pumarola (Honda XL 600 LM), 3.189,9 punts
6-Marc Matavaques-Oscar Pérez (Vespa 200 DN), 4.211,1 punts
7-Santi Ruiz-Josep Itchart (Montesa Impala), 15.179,1 punts
8-Esteve Palau-Josep Maria Alujas (Montesa Impala), 15.581,7 punts
9-Marc Jené-Lluís Mulero (Montesa Impala 2), 15.751,3 punts
10-Joan Lluís Alvarez-Carlos Masllorens (Royal Enfield 500), 18.103,6 punts

ECOseries

1-Xevi Ardite-Elsa Sererols (BMW 218D Active Tourer), 556,1 punts
2-Jordi Costa-Miquel Costa (Seat Altea XL GLP), 1.572 punts
3-Adrià Masferrer-Albert Garcia (Mercedes Clase A 200 CDI), 1.822 punts
4-Enric Vinaixa-Gerard Vinaixa (Toyota RAV4 Hybrid), 2.211 punts
5-Joan Aymerich-Gerard Aymerich (Nissan Leaf), 8.143,1 punts

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Josep Chaume
Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment