Ral.li Clàssics

​El Rally Costa Brava Històric arrencarà amb més de 90 equips. El de NacióMotor entre ells

Del 20 al 23 d’abril, quatre dies de ral·li amb epicentre a Palamós

Banyoles, Puigcerdà i Viladrau, municipis col·laboradors

| 19/04/2017 a les 13:37h
Arxivat a: Competició, Competició Classics, Competició Clàssics, Històric, Costa Brava, Ral.li
L'equip de NacióMotor ( Mario Montoro i Josep Chaume) tornarà a estar a la sortida en la categoria de Motos
L'equip de NacióMotor ( Mario Montoro i Josep Chaume) tornarà a estar a la sortida en la categoria de Motos | J.Chaume
A pocs dies de la seva celebració, la XIV edició del Rally Costa Brava Històric, prova internacional de regularitat que aquesta temporada serà la segona de les sis puntuables per al Trofeu FIA de Ral·lis Històrics de l’especialitat, compta amb més de 90 equips inscrits, i demostra un any més l’acceptació que aquesta prova té entre els seguidors de la regularitat en carretera oberta. En la prova estan admeses les motocicletes i hi ha un apartat reservat als vehicles Eco, que disputaran el dissabte la primera prova de les ECOseries.

L’actual Campió d’Europa d’aquesta disciplina, l’equip luxemburguès Christian Crucifix-Joseph Lambert (Porsche 911, 1985) encapçala l’àmplia representació forana, en la qual també figura una forta presència belga formada per Jose Lareppe-Lieven David (Opel Ascona, 1975), Yves Deflandre-Patrick Lienne (Porsche 911, 1972), Raymond Horgnies-Christophe Hayez (Porsche 911, 1967) i Jacques Evrard-Christian Bernard (Porsche 911, 1972).

La representació local és immillorable, amb Víctor Sagi-Víctor Sagi (Porsche 911, 1968), Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911, 1981), Carles Fortuny-Carles Jiménez (Lancia Beta, 1979), Josep Lluís Marcó-Mónica Pérez-Zorrilla (Porsche 911, 1970), Sergi Giralt-Marcos Domingo (VW Golf, 1983), Dani MesallesAlbert Sánchez (Mercedes 190, 1986), Juan Luis Redó-Toni Moragas (Volvo Amazon, 1969), Josep Maria Molas-Laura Pedrosa (Ford Escort, 1978), Xavier Faixedas-Joan Jordan (Seat 124, 1978), Juli Ureña-Angel Iraberri (Seat 1430, 1974), etc

Aquesta gran cita continental tindrà el nucli central a Palamós i es disputarà entre els dies 20 i 23 d’abril. Comptarà amb un total aproximat molt proper als 1.000 km dividits en dues etapes en els quals s’intercalaran 29 trams de regularitat que sumaran gairebé la meitat del recorregut, configurant així una prova de gran selectivitat, tot això per carreteres de Girona i Barcelona. L’itinerari decidit es manté secret fins al mateix dia de la sortida per evitar els entrenaments i igualar les possibilitats dels equips estrangers.

Encara que tota la base i infraestructura està centrada a Palamós, el XIV Rally Costa Brava Històric compta amb els municipis de Banyoles, Puigcerdà i Viladrau com a col·laboradors, en els nuclis urbans dels quals el ral·li efectuarà una parada durant el seu recorregut.

El repartiment de premis tindrà lloc a les 11h del diumenge 23 d’abril en el podi del ral·li, una jornada que coincideix amb Sant Jordi, motiu pel qual hi haurà animacions musicals i altres fets festius, tant abans com després del repartiment, per tant és previsible que els participants de fora de les nostres fronteres tornin als seus països d’origen amb roses i llibres.


Concentració i Eslàlom en el Passeig del Mar

A més d’acollir totes les sortides i arribades d’etapa, en el Passeig del Mar es disputarà dues vegades un eslàlom puntuable per a la classificació, que tindrà lloc el divendres a les 15.30h (només donar-se la sortida del ral·li) i el dissabte a les 11.30h (en arrencar la segona etapa). El muntatge que requerirà aquest eslàlom a nivell de control i seguretat serà aprofitat perquè també el realitzin tots els afeccionats amb clàssics que ho desitgin (i que no participin en el ral·li), per a això hauran d’inscriure’s en la Concentració-Eslàlom. El timing per a aquest programa paral·lel se centrarà en una concentració i exposició de clàssics a partir de les 11h del dissabte i, una vegada hagi sortit l’últim participant del ral·li, podran pujar al podi i realitzar l’eslàlom, concloent l’experiència amb un dinar, tot això organitzat per RallyClassics.

Exposició fotogràfica Rally Costa Brava

La història del Rally Costa Brava serà recordada en una exposició fotogràfica que podrà visitar-se a l’Hotel Trias, en el Passeig del Mar de Palamós, establiment on estarà basada la seu administrativa, l’organització i l’allotjament d’una bona part dels participants i de l’organització. El Passeig del Mar es convertirà aquests quatre dies en un enclavament del ral·li, ja que també acollirà el village amb botigues i ofertes per als amants dels clàssics. Les verificacions tècniques trobaran acomodament en el Port Marina de Palamós.

Tota la informació de Palamós

Palamós oferirà el millor de la seva vila a participants i afeccionats, amb moltes possibilitats turístiques i gastronòmiques. Totes les activitats que aporti el ral·li, així com els punts d’atracció de la ciutat, es poden consultar a www.visitpalamos.cat. Cal recordar que Palamós serà la seu central del Rally Costa Brava Històric en les tres properes edicions, de 2017 a 2019.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Josep Chaume
Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment