Proves Motos

Provem l'Aprilia Tuono V4 1100 Factory : adrenalina pura

Des d'Italia us portem la prova d'aquesta bèstial naked de la casa de Noale

| 05/04/2017 a les 19:34h
Arxivat a: Proves Motos, Tuono V4 1100, Aprilia, Proves Motos, Naked, Esportiva
La nova Tuono V4 1100 arriba amb  prestacions al.lucinants i una carrega tecnologica d'última generació
La nova Tuono V4 1100 arriba amb prestacions al.lucinants i una carrega tecnologica d'última generació | CS infomotor
La naked més ràpida i esportiva del mercat, descendent directe de l'Aprilia 7 cops campiona del món de superbikes, rep una actualització important en la que és la seva cinquena versió des que va néixer l'any 2002. Aquesta nova Tuono, és el fruit més evolucionat de la marca de Noale i s'ofereix en dues versions: la RR, amb seient més confortable per a dues persones i suspensions Sachs, i la Factory que avui provem, amb suspensions Öhlins i una decoració terriblement esportiva.

L'evolució del model es basa en tres aspectes molt importants: motor, bastidor i electrònica. El motor te ara un major rang d'utilització, amb un augment de les revolucions màximes en 500 rpm i disminució de les friccions internes gràcies al DLC. El tub d'escapament és també nou, adaptat a les normes Euro4, amb un mode dual que cuasi no fa soroll a baixes voltes, però que es transforma en una bèstia eixordadora quan obrim gas a fons.
 

L'Aprilia es mostra molt radical, ja sigui a la carretera o al circuit Foto: CS infomotor


La segona part de l'evolució és la suspensió i frens. Equipa una forquilla Öhlins Nix, 850 grams més lleugera i d'una efectivitat excepcional, notant en tot moment que el tren davanter va molt lligat a l'asfalt de la carretera o del circuit. Els frens han millorat considerablement, amb una nova bomba de fre Brembo de tacte més dosificable, un disc de 330 i 5 mm de gruix, i una nova pinça radial M50 i, sobretot, el nou sistema de "cornering" ABS, per garantir una frenada segura encara que estem inclinats dins un revolt.

La tercera part, l'electrònica, permet ara mil regulacions en els settings de la moto, amb un sistema de control de tracció ATC, l'APRC que ens permet incidir en paràmetres com l'enfonsament de la forquilla o impedir que s'aixequi la roda davantera. Per els més cremats de la velocitat, la nova Tuono V4 té un sistema Launch control de sortida i un pit limiter, només per a ús en circuit. Tots, amb diversos paràmetres de regulació. A més, el motor té tres modes d'entrega de potència: sport, track i race, segons com vulguem rebre els seus 175 rabiosos cavalls.
 

Bellesa italiana i components de bandera Foto: CS infomotor


El canvi de marxes disposa ara d'un sistema quickshift que ens permet pujar o baixar marxes sense prémer l'embragatge, fins i tot podem baixar marxa en plena acceleració per si necessitem fer un avançament amb rapidesa.

Un altre element que farà les delícies dels més aficionats a les pistes, és el seu quadre d'instruments, amb dues possibilitats: de carrer, o de pista, on es substitueix el, compta quilòmetres per un cronòmetre. Al costat, un indicador de la inclinació de la moto, alhora que podem saber la intensitat de la frenada o la quantitat d'accelerador que tenim obert. Això si, com no tindrem temps de mirar-ho en marxa, disposem d'una memòria volta a volta on quedarà reflectit tot. I si bo i així no en tenim prou, la nova App d'Aprilia permet memoritzar absolutament tots els paràmetres de la moto en tot moment, fins i tot, programar revolt a revolt la quantitat de control de tracció, antiwheele, entrega de gas, etc. En el nostre circuit favorit. Una autèntica telemetria profesional a l'abast de tots!
 

Orgull de marca Foto: CS infomotor


Als seus comandaments, tenim la sensació de conduir l'esportiva RSV4, però molt més còmodes. Des del primer moment, notem que és una fera salvatge completament domesticada gràcies a l'electrònica. Una bèstia amb una acceleració que talla la respiració i frena en quasi un pam, sempre transmetent una seguretat increïble. Es menja els revolts un darrere l'altre, en una constant invitació a girar cua en direcció al circuit més proper, on podrem treure-li tot el suc si disposem de mans per fer-ho. Després, podrem tornar cap a casa còmodament i amb tot el que ha passat gravat al nostre telèfon intel·ligent.

L'Aprilia Tuono V4 1100 factory surt a la venda per 18.499 €, (16.499 la RR), el preu que hem de pagar per tenir la Naked esportiva de referència al segment.

Prova Aprilia Tuono V4 1100

 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Josep Chaume
Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.