Proves Motos

Provem la Kawasaki Versys 650 : la versatilitat és un valor segur

La petita de les Versys és una súper vendes des de la seva aparició el 2007. Una moto fàcil, compacta, amb bon comportament, un motor més que provat i de prestacions suficients

| 01/04/2017 a les 12:41h
Arxivat a: Proves Motos, Versys 650, Proves Motos, Trail, Kawasaki
La Kawasaki Versys 650, en versió Tourer Plus, està preparada per a les aventures que li vulguis proposar
La Kawasaki Versys 650, en versió Tourer Plus, està preparada per a les aventures que li vulguis proposar | F.Boada
El disseny de la Versys va ser absolutament renovat en 2015. Fa gala ara d'un aspecte molt més actual i esportiu. La Versys 650 es va desenvolupar conjuntament amb la 1000 i aprofitant aquest fet, també es va desenvolupar en el túnel del vent, amb el que l'aerodinàmica de la moto ha estat una de les grans beneficiades d'aquesta nova versió.

La Versys es mou gràcies un motor de 2 cilindres en línia de 649 centímetres cúbics que rendeix 69 cavalls a 8.500 revolucions. 5 Més que en la versió anterior i 500 voltes més amunt, i té un parell màxim de 64 Newtons Metro a 6.000 voltes. A aquest motor li agrada anar alt de voltes, de fet puja amb facilitat gràcies a la seva construcció de carrera curta, i encara que no està buit a baixes revolucions, Et podràs moure perfectament amb ell en ciutat, és a dalt, a partir de les 6.500 voltes quan el motor es torna alegre.

El bastidor és de construcció tubular en acer. El sub-bastidor s'ha reforçat en aquesta versió 2015 per suportar millor el pes del passatger i el de les maletes. El basculant, tipus "banana" és d'alumini. El conjunt és estret i curt. L'estretor del disseny es veu reforçada per muntar la fuita per la part baixa de la moto. Aquesta geometria del conjunt li atorga una agilitat digna de menció.
 

La Versys 650 ens ofereix una imatge típicament Kawasaki amb el seu amortidor lateral Foto: F.Boada


La Versys equipa davant una forquilla invertida amb barres de 41 mil·límetres i 150 mil·límetres de recorregut. Compta amb ajust en extensió (costat dret) i també de la precàrrega (costat Esquerre). Darrere equipa un sol amortidor lateral inclinat, ja característic de Kawa, amb 145 mil·límetres de recorregut i que compta amb un ajust en extensió de 13 clics i de precàrrega en 7 clics.

Els seus pneumàtics van muntats sobre unes esportives llandes de 17 polzades en tots dos eixos. Si amb el que havíem vist fins ara de la part cicle no ens quedava clar. Aquest detall de les llantes de 17 deixen molt clara la seva vocació asfàltica.

La frenada es confia a un doble Disc lobulat semi-flotant de 300 mil·límetres de diàmetre amb una pinça de doble pistó i encomana la frenada del darrere a un disc de 250 mil·límetres amb pinça mono-pistó. En opció com és el cas pots equipar també l'ABS. Donada la vocació de la moto per una diferència de 400 € en el preu ni ens ho pensaríem.
 

L'aerodinàmica de la Verys ha estat objecte d'especial atenció Foto: F.Boada

 

El seient de la Verys es troba 840 mil·límetres del terra. El seu disseny en una marcada doble alçada hauria de resultar còmode per a l'acompanyant. Tot i que la posició dels estreps del passatger ens semblen una mica altes. El dipòsit de 21 litres és bastant curt i permet una postura avançada sobre el manillar que resulta còmoda també pensant en controlar els 216 quilos de pes de la Versys 650. Lleugera no és ...

A més la versió Tourer Plus, que és la que hem provat està equipada fins a les dents per sortir cavalcant als seus lloms fins a la teva carretera o destí favorit.

El Kit Tourer + està compost per:

- Conjunt de maletes laterals 2x28L amb sistema Mono-Key
- Joc de bosses interiors maletes laterals
- Protectors Paramans
- Fars auxiliars antiboira
- Protector de dipòsit
- Indicador de marxa

Amb tot això la Versys ens sembla com una bona companya per a les nostres escapades, curtes o llargues i també per al nostre dia a dia en ciutat ... Ho comprovem? 

El primer que notem en pujar-hi és que la moto és realment alta, potser aquells pilots per sota dels 1,75 metres d'altura patiran una mica per tocar a terra amb seguretat a les maniobres en parat.

En començar la marxa notem el motor enèrgic però tranquil per sota de les 6.500 voltes, com ja ens anunciava la fitxa tècnica, amb el seu parell motor màxim a 6.000 voltes, a partir d'aquest punt ens trobem amb un motor amb aires renovats i al que li podem concedir fins i tot un cert toc esportiu.
 

Una moto fàcil, àgil i amb nervi si l'apretes Foto: F.Boada


En enllaçar revolts, ja a velocitat de creuer, notem certa sensació de flotació del tren davanter, és una moto curta i un xic nerviosa, però més enllà d'aquesta sensació a la qual t'acabes acostumant, la moto es mostra àgil i noble, molt fàcil de portar exactament per allà on tu vols. És molt sensible a les regulacions que en feu de les suspensions, així que com que aquestes permeten diversos ajustaments us tocarà treballar en aquest aspecte fins a deixar-les al vostre gust.

La frenada és potent però potser l'ABS resulta massa intrusiu sobre l'eix posterior en frenades fortes quan practiquem una conducció esportiva, provocant uns rebots una mica incòmodes.

La protecció aerodinàmica és molt bona, un factor que si l'afegim al confort general de la moto ens dóna com a resultat una bona moto per a les nostres escapades per quilòmetres que tinguin.

En definitiva la Kawasaki Verys 650 és una moto àgil, divertida, versàtil i molt ben equipada si optem per l'acabat Tourer. I tot per sota dels 9.800 € d'adquisició. Una molt bona manera d'introduir-se en el món de les trail ruteres o simplement de gaudir d'una moto amb forces capacitats amb un preu i un manteniment raonable.


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals