Competició Clàssics

Arrenca el 65 Ral.li Moritz Costa Brava

160 cotxes inscrits, la meitat estrangers: 72 en Velocitat, 51 en Regularitat i 37 Legend

| 23/03/2017 a les 20:24h
Arxivat a: Competició, Competició Cotxes, Clàssics, Costa Brava, Ral.li
9 pilots Campions d'Europa i 20 d'Espanya entre els inscrits
9 pilots Campions d'Europa i 20 d'Espanya entre els inscrits | Adrià Masferrer
Aquest dissabte, 24 de març, donarà inici a Girona el 65 Rally Moritz Costa Brava, primera cita puntuable per als campionats d'Europa, Espanya i Catalunya de ral·lis històrics, tan en Velocitat com en Regularitat, una prova que passarà a la història per reunir la que fins avui és la inscripció més nombrosa en una cita de clàssics de l'estat espanyol. Si el Rally Costa Brava, creat al 1953, pot considerar-se el ral·li més antic d'Espanya, a partir de 2017 serà també el que haurà comptat amb una llista d'inscrits més nodrida: 160 cotxes (prop de la meitat amb tripulacions estrangeres), 72 d'ells participant en la modalitat de Velocitat, 51 de Regularitat i 37 del nou apartat Legend d'exhibició.

 Aquesta autèntica allau d'inscripcions demostra la gran acceptació que té aquest ral·li, molt volgut en tota Europa fruit del seu prestigi al llarg dels anys, tradició de la més pura essència dels ral·lis i d'una organització que al llarg dels anys s'ha convertit en excel·lent.
 

El Costa Brava és una oportunitat ùnica per veure pilots i cotxes mítics pels millors trams de Catalunya Foto: Adrià Masferrer


Un total comptabilitzat de 9 pilots Campions d'Europa prendran la sortida a Girona, participant en alguna de les modalitats convocades. Noms tan mítics com François Delecour (Lancia Delta/subcampió del Món del 1993), “Lucky” (Lancia Delta/Campió d’Europa 2014), Erik Comas (Lancia Stratos/expilot de F-1 i 2n a Le Mans), Christophe Vaison (Lancia 037), Serge Cazaux (Ford Sierra), Mats Myrsell (Porsche 911/Campió d’Europa 2012, 2013 i 2015), Valter Ch. Jensen (BMW M3/Campió d’Europa 2010 i 2016), Lucio Da Zanche (Porsche 911/Campió d’Europa 2014), Ernie Graham (Ford Escort), Karl Wagner (Porsche 911/Campió d’Europa 2013 i 2014), Jorge Pérez Companc (Ford Escort) i un llarg etcètera estan inscrits en Velocitat.
 
A tots ells se sumen les principals figures espanyoles en aquesta modalitat amb clàssics, els Campions d'Espanya Daniel Alonso (Ford Sierra), Antonio Sainz (Porsche 911), Xesús Ferreiro (Ford Escort), Francesc Gutiérrez (BMW M3), Cele Foncueva (Ford Sierra), Gonçal Ambit (Lancia Delta) i la reaparició de tot un guanyador del Costa Brava i del mundial Júnior, Dani Solà (BMW M3).

Excel·lent és la participació en Legend (vehicles de competició pura que per edat no es consideren clàssics però que la seva importància històrica els permet córrer fora de concurs): Tres Lancia Rally 037, el exCapone de José Pujol, el exToivonen de Giuseppe Carrara i el rèplica exAlen de Xavier Piña; un Lancia Stratos ni més ni menys que amb el guanyador del Costa Brava i del Campionat d’Europa del 1978, Tony Carello; un Fiat 124 Abarth per el guanyador del Costa Brava i Campió d’Europa 1975, Maurizio Verini; dos Audi Quattro, un d’ells S1 (Pierre Carestia, Adam Marsden); un Seat 124-1800 grup 4 oficial (Salvador Cañellas); Peugeot 205 Turbo 16 (Dave Kedward); Ford Escort WRC exSainz (Graham Butler-Antonio Boto); diverses versions Renault 5 Turbo (Gabriel Reyes, Ramon Sallés, Paul Chieusse); també diversos Ford Escort RS (Tim Freeman, Alfred Vashen); Lancia Delta Integrale (Antonio Catania con un exBiasion, Daniel Jiménez); BMW M3 (Patrick Spillebeen); Porsche 911 SC (Charles Garriga); Ford Lotus Cortina (Charles Gabb); Opel Kadett GT/E (Rodolfo Pes di San Vittorio); etc.
 

Un dels Porsche 911 inscrits Foto: Adrià Masferrer


En Regularitat la relació d'inscrits és excel·lent, amb pràcticament tots els especialistes en la matèria encapçalats pels actuals Campions d'Espanya: José Ramón Campos (Porsche/Sport Pre 90) i Josep Maria Molas (Ford/50 km/h), però també amb Gorka Gorroño (Ford Escort), Santiago Sánchez (Peugeot), Josep Lluís Marcó (Porsche), Carles Miró (Porsche), José Manuel López (VW Scirocco), Kim Vilatarsana (Renault), Felipe Rigat (BMW), Dani Mesalles (Mercedes), Eduardo Conde (BMW), Jordi Renú (BMW), Xavi Domingo (Porsche), Manel Roura (Fiat), Francesc Segú (VW Golf), etc.
 
L'equip Seat Vehicles Històrics participa amb cinc unitats, dues d'elles pilotades per pilots del renom de Salvador Cañellas (124 Especial 1800/Legend) i Mia Bardolet (Seat Ibiza/Regularitat). També amb un Seat, l’expilot Luis Climent estarà en el Rally Moritz Costa Brava com a cotxe 0. Els tres van ser Campions d'Espanya de Ral·lis. 
 
Programa del 65 Rally Moritz Costa Brava
 
Divendres, 24 de març
17.30 Foto amb els guanyadors del Rally Costa Brava (podi Av. Ramon Folch)
18.00 Sortida del primer participant del parc tancat (parc tancat, pàrquing La Copa)
18.02 Sortida oficial del primer participant, 1a etapa (podi, Av. Ramon Folch)
         3 trams cronometrats (42,65 km: Sta. Coloma-Cladells, St. Hilari-Osor, Els Àngels)
21.26 Assistència a Domeny-Fontajau (30’)
22.10 Arribada del primer participant, final 1a etapa (parc tancat, pàrquing La Copa)
 
Dissabte, 25 de març
08.30 Sortida del primer participant, 2a etapa (parc tancat, pàrquing La Copa)
        3 trams cronometrats (42,56 km: Osor, Collsaplana, Cladells)
12.20 Reagrupament+Assistència a Domeny-Fontajau (15’+20’)
12.55 Sortida neutralització Domeny-Fontajau
         3 trams cronometrats (42,56 km: Osor, Collsaplana, Cladells)
16.15 Reagrupament+Assistència a Domeny-Fontajau (15’+20’)
16.50 Sortida neutralització a Domeny-Fontajau
         2 trams cronometrats (28,36 km: Osor, Collsaplana)
19.25 Assistència a Domeny-Fontajau (10’)
19.45 Arribada del 1r participant, final del ral.li (podi, Av. Ramon Folch)
20.00 Entrada al parc tancat final (pàrquing La Copa)
20.30 (Aprox.) Lliurament de premis (podi, Av. Ramon Folch)
 
Total de km del ral.li: 560.88
Total de velocitat: 156,13 km (27,83%)

Foto commemorativa
Per commemorar les 65 edicions del Rally Costa Brava, RallyClassics organitzarà una fotografia amb el màxim nombre de pilots i copilots guanyadors del ral·li al llarg de la seva història. Aquesta foto es farà just abans de la sortida del ral·li, divendres 24 de març a les 17.30h, en el podi de sortida situat a l'Avinguda Ramon Folch de Girona.

Han confirmat la seva presència diversos equips guanyadors al complet: “Tony”-“Rudy” (Tony Fassina-Rudy dal Pozzo, guanyadors 1982), Salvador Servià-Jordi Sabater (guanyadors 1987, Sabater també al 1980), Dario Cerrato-Giuseppe Cerri (guanyadors 1990), Valter Ch. Jensen-Erik Pedersen (guanyadors 2011), Xesús Ferreiro-Javier Anido (guanyadors 2014), “Lucky” (Luigi Battistolli)-Fabrizia Pons (guanyadors 2015) i Daniel Alonso-Salvador Belzunces (guanyadors 2016). També molts pilots: Joan Fernández (guanyador 1962, 1966 i 1967), Manel Juncosa (guanyador 1968 i 1970 com a pilot i al 1965 com a copilot), Maurizio Verini (guanyador 1975), Tony Carello (guanyador 1978, participa en 2017 a la categoria Legend), François Delecour (guanyador 1993), Dani Solà (guanyador 2006), així com copilots: Federico Van der Hoeven (guanyador 1974), Derek Ringer (guanyador 1996) i José Vicente Medina (guanyador 2007).

 
Informació: rallyclassics.club/65-rally-costa-brava/

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Els eScooter són una de les millors solucions per a la mobilitat urbana
Els eScooter són una de les millors solucions per a la mobilitat urbana | SUNRA
Respectuosos amb l'entorn, accessibilitat a les zones 0 emissions, menor manteniment i incentius econòmics en la seva compra són part dels atractius per a passar-se a l'elèctric
Com conduir sobre neu ? Et donem 5 consells bàsics
Com conduir sobre neu ? Et donem 5 consells bàsics | Fast Parcmotor
Ferran Boada
T'expliquem com sortir a la carretera amb seguretat tot i la neu. Conèixer el cotxe i les seves reaccions és fonamental.
Hyundai Kona 2023
Hyundai Kona 2023 | Hyundai
Les quatre variants del SUV subcompacte, que inclouen EV, ICE/HEV i l'esportiva N Line, compartiran una mateixa identitat, però cadascuna d'elles amb un estil únic
Nissan X-Trail E-Power E-4rce
Nissan X-Trail E-Power E-4rce | F.Boada
Ferran Boada
La quarta generació del gran SUV de Nissan compta amb un repertori de qualitats que sorprendrà a molts
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric