Proves Cotxes

Provem l'Audi A3 Tdi 150 S-Tronic : imatge prèmium i rendiment exemplar

El compacte d'Ingolstadt ens oferiex, imatge, qualitat, tecnologia i rendiment

| 21/03/2017 a les 10:34h
Arxivat a: Proves Cotxes, Tdi 150, A3, Audi, Proves Cotxes, Compacte, Prèmium
L'Audi A3 aglutina moltes virtuts
L'Audi A3 aglutina moltes virtuts | Marc Calvo
Quan et plantifiquen davant un compacte de més de 50.000 € la temptació d'esmolar el llapis i començar a trobar-li defectes és molt gran. Es genera immediatament un problema d'expectatives. Amb un compacte de 50.000 € et passa com amb l'Arda Turan, et passes tot el partit, pensant en quant ha costat, que total és un interior, que la casa n'està plena i estàs esperant que falli la primera per posar-lo a parir.

Tampoc deixes de pensar que aquest A3, per molt prèmium que sigui, comparteix plataforma i motors amb el Seat Leon o el VW Golf, i que aquests dos són jugadors de rendiment impecable, així que tens la temença de què algun agent hàbil t'hagi colat un bon jugador a preu de mega-crack.

Un altre desavantatge a la que s'enfronta l'A3, que ens ha tocat conduir aquests dies, és que tant pel que fa a carrosseria com al motor, és un vell conegut. Al pobre no li queda ni la capacitat de sorprendrem ... O potser si? Aquesta és la dura prova que li espera a l'A3 Tdi 150 S-tronic.
 

La imatge prèmium de l'A3 és innegable Foto: F.Boada


El cert és que el Bavarès té una imatge impecable, plantat a la carretera l'A3 fa patxoca. Pocs compactes trobarem amb una imatge tan sòlida, dinàmica i "prèmium". Clar que l'acabat S-Line i les llandes opcionals de 19" calçades amb pneumàtics 235/35 que equipa la nostra unitat de proves hi sumen molts punts. Tot i que no és una novetat, l'any passat va ser objecte d'un rentat de cara i malgrat la seva llarga vida la línia de l'A3 aguanta molt bé els anys, és la virtut de les línies clàssiques, que envelleixen millor que les més "originals".

En accedir a l'interior continua la sobrietat en el disseny. Això si la realització és exemplar. Tot el davantal és potser una mica massa auster però tots els comandaments tenen un tacte excel·lent i són on esperes trobar-los quan allargues la mà. Tot té un tacte exquisit i els seients esportius són comodíssims a més d'oferir-nos una estètica espectacular. Seure-hi i trobar la posició ideal per sortir a fer quilòmetres és qüestió de pocs segons.

La nostra unitat equipava l'opció del l'Audi virtual cockpit. Amb aquesta opció, el quadre de comandaments mostra la informació a través d'una pantalla LCD d'alta resolució de 31,2cm presentant tota la informació de manera molt completa, versàtil i configurable al gust i criteris del conductor.



L'Audi virtual cockpit es conjuga amb la pantalla central de 7" que podem fer emergir al centre del davantal i que governem amb la ruleta del MMI típica d'Audi per oferir-nos sempre molta informació i, el que és més important, molt ben endreçada i de fàcil accés.

L'habitabilitat interior és justa. Els ocupants de les places davanteres viatjaran amb un bon nivell de confort, però les places de darrera son bastant justes i l'accés estret. No hi veig 4 adults fent un viatge llarg amb comoditat. El maleter de 365 litres, no és dels millors de la seva categoria, pero compta amb unes formes regulars i acollirà l'equipatge de dues persones sense massa problemes.
 

La realització de l'interior és impecable Foto: F.Boada


El motor 2.0 Tdi de 150 Cv que mou aquest A3, és un dels motors més trasplantats de tot el Grup VAG, el podem trobar impulsant des d'un "modest" Skoda fins a un Audi A6. Aquest propulsor equipat amb common-rail ha guanyat molta finor de funcionament des dels seus orígens amb bomba-injector. Ara l'entrega de potència és menys sobtada, un motor més progressiu però que manté intacte l'empenta i els baixos consums de sempre.

Durant la prova hem fet mitges de 6,8 litres, això que hem d'admetre que ens hem deixat portar per les bondats del propulsor, del bastidor i del canvi. El canvi S-Tronic és un bon company de joc per a un motor que no té un marge d'utilització massa ampli si li volem treure tot el suc. De manera que comptar amb set velocitats i una velocitat de canvis molt ràpida és tota una avantatge.
 

El comportament dinàmic de l'A3 és digne de tot elogi Foto: Marc Calvo


El propulsor més el canvi permeten moure a l'A3 amb prestacions dignes de destacar i el bastidor no limita pas aquestes prestacions. Sobre la carretera és un cotxe molt eficaç, tant en vies ràpides i corbes de gran radi com en successions infinites de revolts, el comportament de l'A3 és impecable. Donant-nos sempre una sensació de gran seguretat, ja que el cotxe va sempre exactament per on tu vols i si t'has equivocat, també et perdona i pots rectificar fàcilment.

La suspensió potser és una mica massa dura pel dia a dia, jo crec que només sense les llandes de 19" milloraria aquest aspecte, i si no, doncs tampoc cal agafar la suspensió esportiva del paquet S-Line.

Al final del partit l'A3 tdi 150 S-tronic ha tingut un rendiment impecable. Elegant, potent, ràpid, segur, carregat de tecnologia i a sobre gasta poc. Un cotxe tan homogeni que amb prou feines té punts febles ... Només el preu. Però al final del dia només penses en totes les seves virtuts no en el preu. Competidors més barats els trobaràs segur. Però si et gastes tots els diners que Audi, una marca de cotxes de luxe no ho oblidem pas, et demana per aquest compacte, t'asseguro que no tindràs pas la sensació que t'han marcat un gol. És més tens molts números d'acabar guanyant la Champions dels compactes.



Audi A3 Tdi 150

 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans | F.Boada
La versió d'accés a la gamma X i també a la X1 no desmereix l'emblema BMW que el marca
De nou un sis cilindres boxer sota el capo
De nou un sis cilindres boxer sota el capo | Porsche
Dos esportius bessons equipats amb el motor de quatre litres boxer sis cilindres
L'esperada quarta generació de l'SEAT León està a uns dies de ser presentada al públic.
L'esperada quarta generació de l'SEAT León està a uns dies de ser presentada al públic. | SEAT
El seu debut es produirà el pròxim dia 28 de gener i arribarà carregat de novetats.
La Suzuki Katana reviu sensacions dels vuitanta
La Suzuki Katana reviu sensacions dels vuitanta | F.Boada
La nova Suzuki Katana és una moto molt especial i no només per la seva imatge
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans | F.Boada
Ferran Boada
La versió d'accés a la gamma X i també a la X1 no desmereix l'emblema BMW que el marca
MINI Cooper S Clubman
MINI Cooper S Clubman | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Motor de 192 cavalls, maleter més aviat abstracte i aspecte de MINI de tota la vida.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |