Proves Motos

Provem la BMW S1000RR : tecnologia al servei de les prestacions

BMW actualitza la S1000RR per mantenir la seva supremacia entre les hiper-esportives

| 10/03/2017 a les 18:27h
Arxivat a: Proves Motos, BMW Motorrad, S1000rr, Esportiva, Proves Motos
La BMW S1000RR és una autèntica SuperBike amb matrícules
La BMW S1000RR és una autèntica SuperBike amb matrícules | F.Boada
L'any 2008 BMW va presentar la S1000RR per competir al Mundial de SuperBikes del 2009, amb el pilot de Sant Cugat Rubèn Xaus i Troy Corser com a pilots oficials. La S1000RR va aixecar d'inmediat una gran expectació. Al 2010, quan es va iniciar la seva comercialització, va revolucionar el mercat de les R més radicals. Declarava una bestial potència màxima de 193 Cv, pràcticament 15 cavalls més que la seva rival més directa, amb una relació pes / potència que esdevingué una referència per a tots. Aquest 2017 segueix la seva evolució, a base de petites millores per fer el bo encara millor.

Que s'ha modificat? Doncs d'entrada l'obligada Adaptació a la norma de gasos d'escapament Euro4. La bona noticia és que s'ha aconseguit mantenir la potència màxima, i el més important, la seva corba de parell intactes.


 

Així que, aquest 4 cilindres de 999 centímetres cúbics segueix lliurant 199 Cavalls a 13.500 revolucions amb un parell de 113Nm a 10.500 Voltes. 199 cavalls per a un pes de 208 quilos en ordre de marxa. Coincidirem tots que és una xifra que ... No està gens malament.

La potència es transmet a través d'una caixa de canvis de 6 velocitats. Opcionalment es pot equipar  amb l'assistent de canvi Pro. Un "joguina" que crea addicció, amb la que puges i baixes marxes sense tocar embragatge. Realitza els canvis gairebé instantàniament i amb una suavitat prodigiosa. A més, es redueix considerablement l'impacte del canvi de càrrega en la roda del darrere, ajudant a mantenir millor l'estabilitat direccional.

Com a novetat també, i per poder gaudir encara més de la seva potència, ara, la S 1000 RR ve equipada amb DTC (Control Dinàmic de Tracció) per tal d'aconseguir un dinamisme i una seguretat a la carretera encara més grans. El DTC es pot combinar amb cadascun dels diferents modes de conducció, garantint així, la màxima seguretat de marxa en tot moment.

Només cal fer una prova: engranar la  primera velocitat en mode sport i sortir a fons. Veureu un festival de llums en el tauler que ens adverteixen que l'electrònica, per sort, està actuant .... sense ella, ens posaríem la moto per barret.
 

Les apariències, en aquest cas, no enganyen. La S1000RR es tan ràpida com sembla Foto: F.Boada


Els perfils de conducció "Rain", "Sport" i "Race" s'inclouen de sèrie en la nova S 1000 RR. A més, hi podem afegir els modes "Slick" i "User" com a accessori opcional. Juntament amb aquest paquet "Pro" de perfils de conducció, opcional, s'hi afegeix també l'ABS Pro. Element fins ara reservat a les HP4, i que et permet frenar a mort dins les corbes. Un requisit imprescindible per a una moto del seu potencial. I que ens sembla encara més necessari en carretera, que en circuit ...

I ja que parlem del seu ús, la S1000RR no només ens ha sorprès per la seva potència sinó per com l'entrega. Suau si cal o salvatge si busques prestacions de moto carerra-client, tot de manera fàcil, tot i que cal una mica d'experiència perquè no ens intimidi, perquè pot arribar a fer molta por.

La seva frenada, és bestial. A l'eix davanter trobem un doble disc de 320 mil·límetres amb pinça flotant de 4 pistons i enrere un disc de 220 mil·límetres amb pinça monopistó. Assistits per ABS amb opció race, molt poc intrusiu per a ús en circuit.
 

El treball aerodinàmic és essencial arribats a aquest nivell de prestacions Foto: F.Boada


A la suspensió davantera, trovem una forquilla invertida amb barres de 46 mil·límetres i 120 mil·límetres de recorregut. La suspensió del darrere es configura a través d'un doble basculant d'alumini i un mono-amortiguador de 120 mil·límetres de recorregut. Són regulables en compressió, rebot i precàrrega. La seva regulació es fa imprescindible per a poder gaudir d'ella per la carretera sense que caiguin els empastaments dentals. Per a aquest 2017 comptem de sèrie amb el control dinàmic de suspensió per facilitar aquesta operació.

En marxa, ens ha sorprès el bé que entra a les corbes a la carretera, molt àgil i fàcil de canviar de trajectòria, et sents segur i controlant la situació en tot moment. És sorprenent.

A part de totes aquestes actualitzacions tècniques, la S100RR ha rebut petites modificacions estètiques, sense variar el seu inconfusible frontal amb doble optica tan peculiar. Els esquemes de color ja coneguts en la BMW S 1000 RR canvien lleugerament el disseny i s'afegeix una nova variant gris metàl·lic i negre.
 

La pantalla LCD ens ofereix un munt d'informació Foto: F.Boada


De sèrie la S1000RR 2017 es lliura amb un seient monoplaça. Això si, en opció però sense cost afegit, es pot adquirir amb seient biplaça. La postura de conducció és la pròpia d'una hiper-esportiva així que no espereu trobar el confort d'una 1200RS, per citar una esportiva de la marca, ni tan sols d'una S1000R. Això si, és suficient per a resultar, suportable, en escapades relativament llargues de cap de setmana. El seu seient es troba 815 mil·límetres del terra.

Davant nostre un completíssim tauler d'instruments, des del que controlarem mil paràmetres, com ara el grau d'inclinació assolit. La part negativa és que són números molt petits de difícil lectura en marxa, igual que la quantitat de comandaments en els seus semimanillars, que requereixen acostumar-se a la seva ubicació per no errar en la seva activació ... i és que la S1000RR ve realment molt equipada  El preu de sortida de tot aquest arsenal tecnològic és de 19.120 euros.

En resum, ens ha agradat el seu desplegament tecnològic, que la fan domable per més quantitat de pilots, la seva agilitat a la carretera i la gran informació del seu tauler, tot i que milloraríem d'aquest tauler la mida de les seves números molt petit, l'entretingut del canvi de setings, i els retrovisors, petits i exposats en ciutat. Tot i que aquesta S1000RR no és una màquina per ciutat, sinó que és un aparell espectacular i bèstia capaç de trencar cronos en pista. Una autèntica SuperBike amb matrícules.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Estació de càrrega a Ripoll.
Estació de càrrega a Ripoll. | Agència de Desenvolupament del Ripollès
Aquesta mesura completa el desplegament del Pla estratègic per al desplegament d'infraestructura de recàrrega i permetrà que cap punt del país quedi a més de 30 quilòmetres d’un punt de recàrrega ràpida.
100% elèctrica i amb 115 quilòmetres d'autonomia, arribarà al mercat el 2020
100% elèctrica i amb 115 quilòmetres d'autonomia, arribarà al mercat el 2020 | SEAT
SEAT obre nous mercats i crea una moto elèctrica destinada al MotoSharing
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides