Novetats Cotxes

Panamera Sport Turismo : el familiar de Porsche que estaves esperant

Una barreja quasi perfecte de luxe, potencia i practicitat per a cinc privilegiats ocupants

| 02/03/2017 a les 21:02h
Especial: Saló de Ginebra 2017
Arxivat a: Novetats Motor, Saló de Ginebra 2017, Sport Turismo, Panamera, Porsche, Novetats Cotxes
Porsche amplia la família Panamera amb la incorporació d'una nova versió de carrosseria
Porsche amplia la família Panamera amb la incorporació d'una nova versió de carrosseria | Porsche
El Panamera Sport Turismo celebra la seva estrena mundial al Saló de l'Automòbil de Ginebra (7 al 19 de març de 2017), on s'exposaran cinc variants diferents: Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid i Panamera Turbo.

Basada en l'èxit de la berlina esportiva, aquesta nova versió fa, una vegada més, una declaració d'intencions en el segment del luxe, gràcies al seu inconfusible disseny. Alhora, l'Sport Turismo, amb fins a 550 CV de potència, és més versàtil que qualsevol altre model de la seva categoria. Amb una gran porta del darrere, un plà de càrrega baix, un increment d'espai al maleter i el concepte de seients 4 + 1, el nou model Panamera ofereix la combinació perfecta per a l'ús diari i la màxima flexibilitat. "Per Porsche, el Panamera Sport Turisme és un pas endavant cap a un nou segment, però mantenint tots aquells valors i atributs que són característics de la marca", manifestava Michael Mauer, director de Disseny de Porsche.



Igual que la berlina esportiva Panamera d'estil coupé, l'Sport Turismo es caracteritza per les seves proporcions absolutament dinàmiques, reflex perfecte de l'ADN del disseny Porsche. El vehicle mesura 5,049 metres de llarg, 1,428 d'alçada i 1,937 d'ample, amb una distància entre eixos de 2.950 mil·límetres. La seva silueta destaca pels curts voladissos de la carrosseria i les llantes de grans dimensions, que poden arribar a fer fins a 21 polzades.

A partir del pilar B, que és on comencen les portes del darrere, l'Sport Turismo es reconeix per un disseny del darrere totalment únic. Per sobre dels pronunciades espatlles, una allargada línia de finestreta, igual que un marcat contorn de sostre, donen al vehicle una aparença sorprenent. Al darrere, el sostre cau d'una manera menys dramàtica que en la línia de finestreta, el que dóna com a resultat un prominent pilar D, que aporta un aire cupè al cotxe.

A la part de dalt del vehicle, el sostre arriba fins a un espòiler adaptatiu. L'angle d'aquest espòiler de sostre s'ajusta a tres punts, depenent de la situació de conducció i la configuració seleccionada al cotxe, i genera una càrrega aerodinàmica addicional de fins a 50 quilos sobre l'eix posterior. Fins a una velocitat de 170 km / h, aquest element de guia aerodinàmica, es manté en la seva posició retreta, amb un angle de menys a set graus que redueix la resistència a l'aire i així optimitza el consum de combustible.

Per sobre dels 170 km / h, l'espòiler de sostre es mou automàticament a una posició de major rendiment, que permet incrementar l'estabilitat de marxa i el dinamisme lateral. Quan estan seleccionats els modes de conducció Sport i Sport Plus, l'espòiler ja es col·loca en aquesta posició a velocitats per sobre dels 90 km / h. 
 

Configuració posterior 2+1 per a transportar fins a cinc ocupants Foto: Porsche


El nou Sport Turisme és el primer Panamera a portar tres seients del darrere. Els dos dels laterals tenen la forma de butaques individuals, en línia amb la filosofia del model, que busca un rendiment esportiu amb el màxim confort per als ocupants. D'aquesta manera, la configuració és de 2 + 1. Com a opció, el Panamera Sport Turisme també compta amb una configuració de només quatre seients, amb dos individuals de regulació elèctrica a la part posterior.

L'elevada línia de sostre de l'Sport Turisme permet una entrada i una sortida més còmodes des de les places posteriors del vehicle i garanteix un major espai lliure en alçada dins de l'habitacle. La comoditat d'ús del maleter es beneficia de l'ample porta, amb accionament elèctric de sèrie, i d'una vora de càrrega amb una alçada de només 628 mil·límetres. Mesurant fins al límit que marquen el final dels seients del darrere, els 520 litres de capacitat de càrrega del Sport Turismo (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 425 litres) milloren en 20 als de la berlina esportiva.

Si carreguem fins al nivell del sostre i amb els respatllers posteriors abatuts, l'avantatge passa a ser del voltant de 50 litres. Els respatllers dels tres seients del darrere es poden abatre de manera conjunta o individual (40:20:40) i es desbloquegen elèctricament des del maleter. Quan es tomben aquests suports, el sòl de càrrega queda pràcticament anivellat. En aquesta situació, el volum de càrrega augmenta fins als 1.390 litres (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turisme: 1.295 litres) .
 

Fins a 1.390 litres de capacitat de maleter en tot un Porsche Foto: Porsche


Des d'un punt de vista tecnològic, l'Sport Turismo utilitza totes les innovacions introduïdes en el nou Panamera, llançat el passat any. Entre elles s'inclou el Porsche Advanced Cockpit digital, sistemes d'assistència pioners com el Porsche InnoDrive (que incorpora el control de creuer adaptatiu), l'eix posterior direccional, un sistema electrònic que estabilitza el balanceig i es coneix com a Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport), així com potents motors. A més, tots els Panamera Sport Turismo estan equipats de sèrie amb el Porsche Traction Management (PTM), un sistema actiu de tracció a les quatre rodes que funciona per mitjà d'un embragatge de discs múltiples controlat electrònicament. A partir dels models S, la suspensió pneumàtica adaptativa també és de sèrie.

El llançament al mercat europeu està previst per al 7 d'octubre de 2017, mentre que a la resta de països arribarà a principis de novembre. El nou Porsche estarà disponible amb els cinc motors que ja es fan servir en la berlina esportiva actual.

Els preus finals són:

.- Panamera 4 Sport Turismo (243 kW / 330 CV): 109.088 euros.
.- Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (340 kW / 462 CV): 115.488 euros.
.- Panamera 4S Sport Turismo (324 kW / 440 CV ): 133.800 euros.
.- Panamera 4S Dièsel Sport Turismo (310 kW / 422 CV): 138.114 euros.
.- Panamera Turbo Sport Turismo (404 kW / 550 CV): 182.899 euros.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals