Proves Cotxes

Provem el Volkswagen Golf GTI Clubsport : fer honor a les sigles

Un Golf GTI de col.lecció amb unes prestacions d'infart

VolksWagen Golf GTI Clubsport

| 25/02/2017 a les 21:20h
Arxivat a: Proves Cotxes, Golf, GTI, Clubsport, Compacte, Esportiu, Proves Cotxes, Volkswasgen
El Golf GTI Clubsport,  és probablement un dels millors compactes esportius
El Golf GTI Clubsport, és probablement un dels millors compactes esportius | Marc Calvo
L’any 1976 a Wolfsburg algú va tenir la pensada de crear el concepte de "compacte esportiu" i va muntar un sistema d’injecció electrónica al seu popular Golf. En aquell moment es van donar a connéixer unes sigles, GTI, que acompanyades del cognom Golf, o Rabbit, depenent del mercat, popularitzant els esportius compactes i a la llarga esdevenint una icona.

Per celebrar els quaranta anys del naixament Golf GTI, Volswagen homenatja aquesta veritable fita amb una sèrie exclusiva, anomenada Clubsport, cosa que ja és una constant cada cinc anys.

La seva imatge exterior és distintiva del model i munta alguns elements força cridaners que la marca assegura que no són només cosmètica. És nou el para-xocs frontal per optimitzar la refrigeració dels frens i suprimeixen turbulències aerodinàmiques. L’aleró posterior és més generós per augmentar la força cap a terra sobre l'eix posterior, i treballa conjuntament amb el difusor situat a la part baixa del paraxocs per enganxar-se al terra a altes velocitats. A la saga també hi destaquen les dues sortides d’escapament de gran diàmetre. 
 

No és només imatge. Els retocs estètics tenen la seva funció Foto: Marc Calvo

 

També en la seva dotació estàndard incorpora unes cridaneres llandes forjades de 18 polzades, però la nostra unitat munta unes precioses llandes de 19 polzades opcionals. Amb aquests quatre retocs aconsegueixes anar pel carrer girant caps amb un model tant vist com el Golf GTi, pero és obvi que hom percep que no és aquest un GTI qualsevol. 

En obrir la porta ens reben dues impresionats butaques tipus backet, opcionals, que destil.len esportivitat i prometen sensacions fortes al volant. Un volant folrat en Alcantàra i amb la marca vermella a les dotze, per no perdre la referència a l'hora de girar, propi d’un cotxe ral.li. 

A tota la resta de l’interior poques diferencies hi ha amb un Golf convencional. A més un altre dels seus grans actius ,pot ser, que pel fet de ser radicalment esportiu, com veurem més endavant, no renuncia a la funcionalitat i el confort d'un bon compacte. La nostra de proves unitat compta amb una pràctica carrosseria quatre portes i el maleter manté els 380 litres de capacitat.
 

Autèntic ambient de curses a l'interior del GTI Clubsport Foto: Marc Calvo


En la seva dotació de sèrie gaudirem de llums bixenó,llums posteriors amb tecnologia led, control de velocitat de creuer adaptatiu ACC amb assistent de frenada d'emergència Front Assist, sensors d'aparcament del darrere, climatitzador bizona, detector de fatiga del conductor, selector de perfils de conducció i pantalla tàctil, de 7 polzades, al davantal per governar el navegador i tot el sistema d’info-entreteniment.

Aquest Golf GTI Clubsport 40 aniversari no decep en la trajectòria habitual d'oferir "una mica més" que els GTI de sèrie. Si els GTI actuals ofereixen 220 Cv l’estandar i 230 Cv la versió Performance, el Clubsport incrementa la xifra fins als 265 CV ’nominals’ de potència màxima, però la seva funció 'boost' fa que, quan es trepitja a fons el pedal de l'accelerador, aquesta xifra augmenti fins als 290 CV durant uns 10 segons. El mateix passa amb el parell màxim, que puja de 357-388 Nm. Aquesta funció 'boost' està disponible des de la tercera i fins a la sisena velocitat.
 

Els backets són molt confortables i garanteixen la subjecció del cos Foto: Marc Calvo


Amb aquest potencial sota el peu dret podem assolir els 250 km / h  i accelerar de 0 a 100 km / h en tan sols 5,9 segons. El primer quilòmetre des d'aturat se’l cruspeix en 24,9 segons, moment en el qual ja anirem a 216 km/h. 

Per aconseguir aquests registres cal activar la funció 'Launch Control' i el mode Sport en el selector de perfils de conducció. Per cert, el sistema 'Launch Control' permet perllongar l’acció de la funció 'boost' fins als 20 segons.  Les xifres son d’autèntic esportiu però les xifres, xifres són i ara cal posar-les sobre l’asfalt. Així que sortim a enfilar revolts.
 

El comportament dinàmic del Golf GTI Clubsport és de 10 Foto: Marc Calvo


Per millorar encara més l’apartat dinàmic respecte a un GTI , en el Clubsport s’ha rebaixat l’alçada de la carrosseria 15 mil.limetres. Les seves suspensions son dures, molt dures i a voltes poden resultar una mica incomodes, pero a canvi son efectivitat pura.

El Clubsport asimila com si res els canvis de suport, el tacte de direcció és molt prècis i permet fer anar el cotxe per allà on vols amb precisició quirùrgica, perque el morro entra sempre i surt dels revolts com una exhalació. Per aconseguir-ho s’ha muntat un eficaç diferencial autoblocant a l'eix davanter, en comptes del diferencial electrònic XDS, que garanteix capacitat de tracció extraordinaria.

El so aspre del motor convida a anar ràpid i estirar fins a les 6.700 rpm que ens permet  esgotar el règim de gir del motor. Com sempre cal anar en copmte, que les prestacions del GTI ClubSport no son cap broma, i encara que la sensació de seguretat és molt gran si li busques les pessigolles anant al límit, que n’és molt capaç, requereix de mans expertes per dominar-lo en aquestes circumpstancies. 
 

La suspensió i l'equip de frens són de primer nivell Foto: Marc Calvo


Per sort quatre generosos discos ventilats, que semblen no fatigar-se mai estan a punt per aturar tanta fogositat. Ja sabeu és “conditio sine qua non” que si un cotxe corre molt ha de frenar molt. I la veritat és que el GTI Clubsport corre i molt. de fet sembla tenir més dels 290 Cv que anuncia, però es degut sobretot al seu comportament dinàmic excepcional.

Un cop hem assecat les suprarenals podem tornar tornar a una conducció més familar i eficient. LLavors el Golf lluirà de la seva condició de GTI i tot estar sempre a punt per tornar a la batalla, demostrarà que també pot transportar la teva familia de A a B amb un nivell de confort més que digne per a un esportiu de la seva talla. 

Queda clar que el Clubsport és un cotxe especial. Començant pel fet que és una versió limitada i que és un autèntic objecte de desig pels més fanatics seguidors del Golf GTI. Per això tampoc us ha d’estranyar que la factura d’aquest GTI Clubsport puji fins a poc més de 48.000 euros, si com en la nostra unitat de proves decidiu muntar els backets, el sostre solar, les llandes de 19”, suspensió adpatativa i canvi DSG per enumerar les principals opcions que equipa. A canvi aparcareu a casa un dels compactes esportius més exclusius i eficaços que els diners poden comprar.


VolksWagen Golf GTI Clubsport

 
 
 
 
 
 

COMENTARIS

llastima que sigui 5 portes
Jordi Comercial, 27/02/2017 a les 14:06
+0
-0
Esportiu= 3 portes

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Un prototip de l'ID.2all
Un prototip de l'ID.2all | ACN
La planta del grup a Martorell està ben situada per ser una de les escollides per començar amb la producció del model a partir del 2025
KIA EV9
KIA EV9 | KIA
Un innovador EV que fusiona un disseny futurista amb el caràcter d'un SUV
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024 | Mitsubishi
Ess desenvoluparà especificament per a el mercat europeu i es llançarà en el segment SUV-D en 2024
Nissan X-Over Domination 2023
Nissan X-Over Domination 2023 | CSinfomotor | Jordi Galderic
Ferran Boada
Nissan X-Over Domination 2023 | Un entorn ideal per a poder a explotar a fons les capacitats dels nous X-Trail, Qashqai, Juke i Ariya
Nissan X-Trail E-Power E-4rce
Nissan X-Trail E-Power E-4rce | F.Boada
Ferran Boada
La quarta generació del gran SUV de Nissan compta amb un repertori de qualitats que sorprendrà a molts
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric