Proves Cotxes

Provem el Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 Cv Xtronic 4x4 : energies renovades

Nou motor amb 47 Cv més i el maridatge entre el canvi automàtic Xtronic i la tracció total All Mode 4x4i, una combinació inèdita, fins ara, a la gamma Nissan

Nissan X-Trail DIG-T 163 4x2

| 19/02/2017 a les 00:00h
Arxivat a: Proves Cotxes, 7 places, 4x4, SUV, CrossOver, X-Trail, NIssan, Proves Cotxes
L'X-Trail per fi compta amb el motor més potent que necessitava
L'X-Trail per fi compta amb el motor més potent que necessitava | F.Boada
Nissan ens va convocar aquesta setmana passada a Cadis, a l'esdeveniment que ha anomenat CrossOver Domination. Esdeveniment que celebra els 10 anys de l'aparició del Qashqai i alhora el domini en el mercat mundial dels CrossOvers, que des de llavors governa Nissan amb mà de ferro. Només us deixo quatre dades per entendre la magnitud del fenomen CrossOver a tot el món.

Nissan és líder en el mercat dels crossover a l'estat. El 2016, la marca va vendre 44.150 crossovers i va aconseguir una quota del 14,4% en aquest segment, que va créixer un 27% el 2016. I si hi ha un model que incrementa notablement les seves vendes, aquest és el X-Trail. Des del seu llançament el 2014, el germà gran dels crossovers de Nissan ha incrementat les seves matriculacions un 73% (fins a les 6.500 unitats), aconseguint una quota de mercat del 18%.

 

Podeu entendre doncs com n'és d'important per Nissan mantenir el lideratge de la categoria amb la incorporació de noves motoritzacions en un model d'èxit com el X-Trail. Aquest esdeveniment també ha servit doncs per poder-nos posar al volant del nou motor 2,0 dci de 177 Cv. Un motor que el X-Trail necessitava per fer front a la competència descarnada que viu el segment. Aquest nou model es suma als equipats amb els motors dièsel dCi de 130 CV i gasolina DIG-T de 163 CV.
 

4x4,4x2, automàtic o manual, totes les opcions possibles pel nou motor de 177 Cv Foto: F.Boada


En el Nissan Crossover Domination 2017 per fí vàrem poder provar el X-Trail equipat amb aquest nou motor 2,0 dièsel de 177 CV, i el maridatge entre el canvi automàtic Xtronic i la tracció total All Mode 4x4i, una combinació inèdita, fins ara, a la gamma Nissan.

 

He pogut provar el Nissan X-Trail 177 en un recorregut per les autovies, carreteres, pistes i platges de la província de Cadis. Només arrencar, als primers cops de gas, en acceleració i sobretot en recuperacions els 47 CV i 60 Nm més que eroga el 2,0 dCi respecte a l'1,6 dCi de 130 es noten i molt. És destacable també la suavitat de funcionament d'aquest nou propulsor, és poc sorollós, quasi no vibra i puja de voltes amb facilitat.

La caixa de canvi XTronic de tipus variador continu atorga al X-Trail un rodar molt confortable, si bé, també és cert que és una mica mandrosa. A la que he pogut canviar d'unitat i conduir un XTrail equipat amb la caixa manual el cotxe ha semblat treure's de 400 quilos de sobre. Així que podeu escollir, qui busqui confort, l'XTrail és un SUV molt confortable, que triï la caixa automàtica. Si voleu treure el 100% del suc del motor, la caixa manual ha de ser la vostra elecció.
 

Per vies ràpides o fora l'asfalt. L'X-Trail és sempre eficaç Foto: F.Boada


En deixar l'asfalt enrere i entrar a les pistes de la preciosa finca Los Alburejos, propietat de la família Domecq. En un terreny molt enfangat hem pogut provar a fons les bondats del sistema de tracció total All Mode 4x4i. El nostre X-Trail degudament calçat amb uns pneumàtics M+S ha estat capaç de circular amb solvència per pistes trencades i en unes condicions que poques vegades hauran d'enfrontar.

El disseny, tant exterior com interior, no ha patit cap variació. I potser el més destacable és el gran espai a bord, amb capacitat per a fins a set passatgers (hi ha versions de cinc i set places) i un maleter amb capacitat de 445 litres (550 per a la versió de cinc places) fins a 1.982 litres amb la segona i tercera fila de seients plegats.
 

En Off-Road les seves prestacions són sorprenents Foto: F.Boada


La segona fila es divideix i es plega amb una distribució de 60/40 per aconseguir més espai per l'equipatge, els respatllers es reclinen per augmentar el confort dels passatgers i els seients es llisquen cap endavant per facilitar l'accés a la tercera fila opcional . Aquesta tercera fila es divideix amb una distribució de 50/50 i es plega totalment per generar el màxim espai de càrrega.

El cert és que amb un sobrepreu de només 1.500 Euros sobre la versió 1.6 dCi, a igualtat d'equipaments, val la pena optar per aquesta nova versió 2.0 dCi de 177 Cv. Sobretot si pensem en la versatilitat d'ús que és capaç d'oferir-nos aquest X-Trail. Capaç de rodar molts quilòmetres seguits gràcies al seu més que destacable confort de marxa, amb 7 passatgers i el seu equipatge a bord. O bé portar-nos a viure aventures més enllà de l'asfalt amb les seves bones capacitats Off-Road, més que notables per a un SUV.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència
Nissan LEAF MY 2021
Nissan LEAF MY 2021 | Nissan
El LEAF 2021 compta amb característiques de seguretat millorades tant per als conductors com per als vianants a l'entorn del vehicle
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
Ferran Boada
Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida