Els clients, sense saber com, apareixen!

«Els ajudaria a estalviar. Si podia fer que estalviessin cada vegada més, podrien invertir en els meus serveis i productes. No va ser ràpid»

| 09/04/2018 a les 12:30h
Aquesta notícia es va publicar originalment el 09/04/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
A tots aquells joves, i no tan joves, que teniu una idea de negoci, proveu-la, sense por. Em dic Núria Soler i soc la propietària de Bytelcom. Vaig començar el meu negoci d'assessorament i projectes de telecomunicacions l'any 2012, en plena crisi. "Inconscient" va ser l'adjectiu més bonic que em va dispensar. Perquè ja se sap, que quan es tracta d'ajudar, sempre falten mans. I davant la pregunta de si estava segura d'obrir un negoci en aquell moment, la meva resposta sempre va ser: sí! 

A continuació us vull explicar la meva aventura, per si us serveix. Els inicis van ser durs. Sobretot amb els proveïdors. El meu negoci es basa en una relació molt directa amb les persones que proveeixen material. Al començament no em finançaven, havia de pagar tots els productes amb prepagament. Lluny tenia els 15-30 dies de marge. Aleshores, si ho volia, ho havia de pagar al moment. Imagineu-vos el risc que això comportava. Des de l'any 2012 fins a finals del 2014, moltes de les visites que feia acabaven amb plors. No per part meva -tot i que he de confessar que també-, sinó per part dels meus clients. Perquè, sí, totes les persones plorem. Les empresàries, també. Quan anava a visitar clients, en plena crisi, ningú volia invertir. Els clients m'explicaven els seus problemes de liquiditat, no es pagaven sous, no es comprava material... Vaig aprendre a escoltar, a comprendre i a entendre.

Si no em podien pagar, què podíem fer? Què els podia oferir? I ho vaig trobar! Estalviar. Els ajudaria a estalviar. Si podia fer que estalviessin cada vegada més, podrien invertir en els meus serveis i productes. No va ser ràpid. Primer els oferia l'estalvi, comprovaven que funcionava i, al cap de pocs mesos, els oferia el producte Bytelcom. Una part d'aquest estalvi també va consistir a desmuntar allò innecessari. Moltes empreses, abans de la crisi, es van dimensionar massa per poder donar servei a la forta demanda del moment. Quan tot va frenar, els sobraven infraestructures contractades. I en aquest punt vaig trobar un altre fil de negoci: reduir tot allò que no necessitaven.

Potser pensareu que estava contenta en aquell punt on em trobava. La resposta rotunda és: no. Soc comercial i això de desmuntar estructures, i il·lusions, no és el meu fer. Però davant d'un camí tancat, calia obrir-ne un altre. Vaig fer un pas enrere, per després fer-ne dos endavant.

Avui, 6 anys després, puc dir que els proveïdors em venen a buscar i em financen. Amb els clients ja no plorem, sinó que fem el cafè. Tinc noves vies de negoci com les càmeres de seguretat o les centraletes virtuals. I la part més important: ja no desmunto, sinó que munto. Per sort, ja no venc per l'estalvi, ho faig per crear projectes engrescadors. Gaudeixo molt amb la meva feina. 

A tots els qui comenceu un negoci, heu de saber que us costarà, que us "ajudaran" i que haureu de repensar el camí; potser us enfonsareu temporalment... però no us rendiu. Si feu la feina ben feta i sou professionals, els clients, sense saber ni com, apareixeran! 

Que tingueu molta força!

COMENTARIS

Emprenedora 10
Montse Cabanas, 09/04/2018 a les 20:20
+0
-0
La Nuria es una professional de les que voldries trobar-te en tots els sectors. Te tres grans virtuts:
1. Domina el seu mercat. Pots confiar en que et donarà la millor opció del moment.
2. Te empatia. Sap veure rapidament el que necessites tu i el teu negoci i fins on pots arribar, i et dona els pros i el contres amb tota confiança.
3. Dona servei. Pensa primer en tu, fins i tot si això li suposa perdre una operació o un client. Te l'orgull del professional que vol donar el millor de si. Et posa a tu per davat dels seus interesos.
Tant de bo tingues una Nuria per cada una de les meves necessitats.
Ets un crac
Montserrst, 09/04/2018 a les 20:21
+0
-0
Desda el principi savia que ten sietirias.
1000 gràcies
Núria Soler, 10/04/2018 a les 07:21
+0
-0
Moltissimes gràcies per aquest comentari,Montse Cabanes.
😗😗😗
Felicitats
Lawes estudi jurídic, 10/04/2018 a les 10:42
+0
-0
Un gran encert trobar-te Núria!!!
Gran persona, gran comercial, gran empresaria
Cristina Rabanal- Innubo, 10/04/2018 a les 17:13
+0
-0
Gran professional!!!

Des de Innubo estem molt satisfets de poder tenir en ella una “excel.lent partner” que treballa des de l’honestedat i amb una incansable vocació pel client.
Et desitgem tots els èxits!
Moltes gràcies
Núria Soler, 11/04/2018 a les 10:29
+0
-0
Moltes gràcies a Lawes Estudi Jurídic!
Igualment us dic!!
Moltes gràcies
Núria Soler, 11/04/2018 a les 11:41
+0
-0
Gràcies Cristina pels teus comentaris!!
I gràcies a Innubo per confiar amb mi des del primer dia.
Sense vosaltres, no sé si hagués sigut possible.
Gràcies gràcies gràcies
Ben trobada
Marc Galitó, 12/04/2018 a les 10:04
+0
-0
Molt content d’haver tingut novetats de tu, i de la millor manera!! Felicitats Nuria.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Autor
Núria Soler
Membre de la Junta Directiva de PIMEC Joves Catalunya Central i responsable de Bytelcom
Relació de serveis funeraris al Bages per al dia 16
«Sopa de pollastre amb ordi» arribarà al Kursaal l'últim cap de setmana d'octubre
«Sopa de pollastre amb ordi» arribarà al Kursaal l'últim cap de setmana d'octubre | Promocional
A la sala gran del Kursaal, el dissabte 27 i el diumenge 28 d'octubre