L'Ajuntament de Manresa convoca sis places de policia local, una d'elles reservada per a una dona

El termini de presentació de les sol·licituds finalitza el 29 d'octubre

L'Ajuntament de Manresa convoca 6 places de Policia Local
L'Ajuntament de Manresa convoca 6 places de Policia Local | AjM
Redacció
05 d'octubre del 2021
Actualitzat a la 13:00h
L'Ajuntament de Manresa ha obert el procés selectiu per cobrir sis places de Policia Local. D'aquestes sis places, cinc són mitjançant oposició lliure i una de les places reservada per a dones. La sisena plaça es farà mitjançant un concurs amb proves de mobilitat horitzontal.

La reserva d'una plaça per a dones respon a la modificació de la Llei 16/1991 de les policies locals que així ho determina. D'aquesta manera es vol complir l'objectiu d'equilibrar la presència de dones i homes en les plantilles respectives. A Manresa, el nombre de places reservat per a dones ha d'ésser proporcional als objectius perseguits i el percentatge mínim no pot ser inferior al 25% de les places convocades, sempre que se'n convoquin més de tres. 

En el Pla d'Igualtat de l'Ajuntament de Manresa es preveuen diversos mecanismes que s'han tingut en compte en aquesta convocatòria. Entre altres propostes, a les bases d'aquest procés selectiu s'hi han incorporat mesures per garantir la igualtat d'oportunitats entre dones i homes: possibilitar la realització de les proves a dones embarassades, hospitalitzades a causa del part o mares lactants.

El termini de presentació de sol·licituds es va obrir divendres passat, 1 d'octubre, i finalitza el 29 d'octubre, ambdós inclosos, per aquestes sis places.

Les persones interessades a accedir a les places per oposició lliure han de tenir 18 anys o més, disposar del títol de graduat escolar com a mínim, tenir una alçada mínima d'1,60 m (dones) o 1,65 m (homes), tal com estableix la legislació per a aquest tipus de places, i estar en possessió dels carnets de conduir de la classe A2 i B.

Les sol·licituds es poden presentar telemàticament o bé presencialment al Servei d'Organització i Recursos Humans de l'Ajuntament (Bruc 33-35, edifici La Florinda), de dilluns a divendres de 2/4 de 9 del matí a les 2 del migdia i dilluns a la tarda de 4 a 6 de la tarda; i a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (plaça Major 1, baixos), de dilluns a dijous de 2/4 de 9 a 6 de la tarda i divendres de 2/4 de 9 del matí a 3 del mig dia.

Es pot consultar tota la informació, les bases de la convocatòria i la sol·licitud en aquest enllaç.