El Montepio aposta per un carrer Guimerà sense bus, però demana un debat global

Entén que el debat sobre la nova urbanització no es pot deslligar dels canvis a la línia dels FGC

Imatge virtual del carrer Guimerà sense vehicles privats, però amb autobusos
Imatge virtual del carrer Guimerà sense vehicles privats, però amb autobusos | AjM
Redacció
01 d'octubre del 2021
Actualitzat a les 8:51h
Un cop acabada la consulta sobre el futur del carrer Guimerà, el Montepio ha volgut fer públic el seu posicionament, que és una aposta per un carrer "amb preferència indiscutible per als vianants, sense interferències", o sigui, sense el trànsit d'autobusos, que doni una "imatge que correspongui a un centre comercial d'una ciutat capital de comarca del segle XXI".

Tot i així, la mutualitat troba a faltar un debat global, més ampli, encara més tenint en compte que el soterrament de la línia dels FGC comportarà l'arribada de l'estació a la plaça Espanya, de manera que considera que el debat sobre la nova urbanització del carrer Guimerà no es pot deslligar d'aquest fet.

Per això, no entén que l'Ajuntament "posi a debat ciutadà un plantejament tan simple i obsolet com és la transformació del carrer Guimerà en una illa sencera de vianants o amb una illa "híbrida".

El Montepio valora que "caldria aprofitar l'oportunitat d'una intervenció important com la que comporta la nova estació de tren, i la creació de les noves avingudes, per plantejar la possibilitat d'un carril bus que reduiria temps en els trajectes, faria possibles noves línies i també milloraria la mobilitat dels vianants a tota la zona". "No aprofitar aquesta oportunitat per obrir un debat global pot ser un error històric, i aquest debat no es pot simplificar derivant la responsabilitat en un procés de participació ciutadana per una part petita del global", conclou.