18
de febrer
del
2010
Aquest 2010, Artium ha celebrat el Cap d'Any Xinès amb la presència en aquest país. N-Briefing
Tal i com marcaven els objectius de l'any 2009, el Celler Cooperatiu d'Artés ha ampliat el seu mercat i ho ha fet entrant el mercat xinès. El celler aposta pel mercat oriental, ja que considera que té molt potencial, i aquest any 2010 s'ha pogut celebrar també el Cap d'Any xinès, enguany l'any del tigre, amb la presència dels vins del Bages a la Xina.
L'últim trimestre de l'any 2009 sortiren les primeres remeses de vins cap a la Xina, amb un total de més de 3.000 ampolles de diferents referències que comercialitza la marca Artium, com el Cabernet Sauvigon criança 2004 i el magnum 2003.
Amb aquest nou mercat, Artium reafirma la importància del mercat exterior per als cellers del Bages, de fet la marca ja exporta a països com Alemanya i Dinamarca des de l'any 1998. Ara el mercat asiàtic es presenta com tota una aposta per l'enorme potencial, tant per l'enorme extensió geogràfica i demogràfica, com per l'interès creixent en tot allò relacionat amb el món del vi.
Sis mesos de treball i intenses negociacions per a aconseguir un acord que va començar mitjançant un contacte català a l'any 2009, i que té un gran futur.