Underground Rabbits, la roba que ha creat un artesenc per no deixar rastre ambiental

Albert Martín dissenya roba per a esportistes i viatgers amb material reciclat i sota demanda per no generar excedents

Albert Martín, al centre, amb la col·lecció Eco d'Underground Rabbits
Albert Martín, al centre, amb la col·lecció Eco d'Underground Rabbits | UR
24 d'agost del 2021
Actualitzat a les 12:16h
Fer aventura, voltar pel món o córrer per la muntanya sense deixar rastre i aprofitant al màxim la durabilitat de les peces de roba per reduir l'impacte ambiental. Aquest és l'objectiu de la marca de roba esportiva i de viatges Underground Rabbits, creada per l'artesenc Albert Martín a partir de la seva pròpia experiència.

Martín destaca que el disseny i fabricació de les seves peces de roba promouen una concepció de consum conscient i ètica fins al punt que fa seguiment dels seus proveïdors i dels transportistes per garantir una penjada de carboni mínima en la seva distribució.

"Vaig començar a dissenyar el tipus de roba que jo volia portar, equipament que s’adaptés a les experiències i les exigències de les meves aventures com a esportista i explorador", explica, "explorant el món vaig ser conscient del rastre que deixa rere seu el sistema en el que vivim". En la producció de les peces no fa servir plàstic en cap fase del procés i els tints que usa són innocus per al medi ambient.

Però que Underground Rabbits veiés la llum no ha estat fàcil. Calia trobar materials reciclats que fossin respectuosos amb el medi ambient, però que tinguessin una durabilitat que anés més enllà de la temporada. "No busco què qui compri la meva roba repeteixi a la següent col·lecció, busco que aquesta mateixa peça segueixi amb aquella persona durant molt de temps", explica Martín. En aquest sentit, assegura que ha dedicat grans esforços a que les peces compleixin una gran qualitat per a que puguin perdurar.

Una altra de les peculiaritats d'Underground Rabbits és que l'artesenc produeix les peces segons demanda. No generar excedents durant la producció es una altre de les seves "grans obsessions".

En aquest sentit, el paquet amb la peça de roba que rep el client va acompanyat d'un informe sobre el CO2 emès a l'atmosfera amb l'enviament.