El CACiS El Forn de la Calç acollirà «On Egin» de Marta Parera i Javier Olaizola

La inauguració tindrà lloc aquest dissabte a les 7 de la tarda

Postal de l'exposició «On Egin»
Postal de l'exposició «On Egin» | CACiS
Redacció
27 de juliol del 2021
Actualitzat a les 10:18h
El CACiS El Forn de la Calç de Calders acollirà a partir de dissabte l'exposició On Egin - Bon Profit de Marta Parera i Javier Olaizola, que s'allargarà fins al 20 de setembre. La inauguració serà el mateix dia 31 d'agost a les 7 de la tarda.

On Egin - Bon Profit no es refereix al desig de tenir una bona digestió alimentària sinó al sistema capitalista i als efectes secundaris que se'n deriven a nivell social.

La proposta de Marta Parera s'alimenta per l'autoreflexió, pel malestar provocat per la ineficàcia de les males pràctiques polítiques. El treball té una base impregnada per cendres com a referència a alguna cosa devorada. Alguna forma o paraula suggereix part d'un "naufragi humà", elements que han estat desposseïts d'un lloc, no tenen paisatge ni hàbitat; un mar sense aigua o una pastera buida. Absències anònimes que interpel·len no només la mirada, també a la ment. A partir d'un concepte d'art pictòric, treballa superfícies que volen posar èmfasi en la part ètica de l'estÈtica.

Com expressa Jacques Rancière en el seu llibre El malestar en l'estètica, estem davant d'una paradoxa filosòfica. El recorregut històric de les arts ens posa davant d'un judici estètic concloent que ja no ens serveix l'art "desinteressat" que creix malgrat "la negació del social".

Javier Olaizola reivindica el seu ofici de picapedrer, de treball amb les mans i eines artesanals. La seva trajectòria de treball amb la pedra el manté en compromís amb el respecte a la natura, a la terra que tant ens ofereix i tant la castiguem. En l'àmbit artístic explora els límits entre l'ús i l'absurd. Plats que no són útils per contenir menjar sinó per significar l'absurd o per anunciar el que hem menjat amb els ulls tancats.

A On Eginels útils són inútils, parts recuperades i re-significades. No hi ha res que sembli comestible, excepte els interrogants que sorgeixen en cada inspiració-expiració del nostre alè.

L'exposició va acompanyada d'un matalàs sonor creat específicament per a On Egin. Una peça de l'espectacle Parlant amb la Paret crea el fons rítmic (Javier Olaizola i Harkaitz Martínez de Sanvicente) estrenat a l'Antic Teatre de Barcelona.