22
de juny
del
2021
Actualitzat
a les
15:36h
La Diputació de Barcelona inicia aquesta setmana les obres de millora del revolt d'accés al pont sobre el riu Cardener que connecta la carretera BV-3002 al nucli de Valls de Torroella, dins el terme municipal de Sant Mateu de Bages. L'actuació té per finalitat millorar la circulació en aquest punt on, a causa del radi de gir i la poca amplada de la carretera, es dificulta el pas de vehicles pesants i s'eleva el risc d'accidentalitat. Les obres tenen un pressupost de licitació de 650.732 euros i un termini d'execució de quatre mesos i mig.
Les principals actuacions se centren en la millora del revolt d'accés al pont, desplaçant la traça de la BV-3002 i ampliant significativament el radi de gir, l'ampliació de la calçada deixant-la amb carrils de tres metres d'amplada i un voral de 0,50 metres, així com l'execució d'un mur de contenció acabat amb gabions a més de mesures correctores en el tractament de talussos.
A causa del canvi de traça de la BV-3002, també es desplaça cap al sud-est la carretera C-1410a i s'adequa un itinerari per a vianants al marge d'aquesta via, consolidant un paviment i disposant una contenció de vehicles mixta de fusta-acer entre la calçada i l'itinerari i barana de fusta per a protegir els desnivells generats en el marge exterior de l'itinerari.
Les principals actuacions se centren en la millora del revolt d'accés al pont, desplaçant la traça de la BV-3002 i ampliant significativament el radi de gir, l'ampliació de la calçada deixant-la amb carrils de tres metres d'amplada i un voral de 0,50 metres, així com l'execució d'un mur de contenció acabat amb gabions a més de mesures correctores en el tractament de talussos.
A causa del canvi de traça de la BV-3002, també es desplaça cap al sud-est la carretera C-1410a i s'adequa un itinerari per a vianants al marge d'aquesta via, consolidant un paviment i disposant una contenció de vehicles mixta de fusta-acer entre la calçada i l'itinerari i barana de fusta per a protegir els desnivells generats en el marge exterior de l'itinerari.