empresa

L'Ajuntament de Manresa posa en marxa la 2a edició del programa de suport a autònoms i microempreses

L'Ajuntament impulsa SOS Mentoring, un programa de voluntariat per ajudar les petites empreses a fer front a la crisi derivada de la Covid-19, i encarar la reactivació econòmica

per Redacció, 11 de juny de 2021 a les 07:34 |
Després de la situació víscuda per la pandèmia de la Covid-19 que va paralitzar l'activitat econòmica, la situació d'incertesa esdevinguda pel que fa a la continuïtat dels negocis i el manteniment dels llocs de treball d'autònoms i microempreses, ha portat l'Ajuntament a posar en marxa una nova edició del programa SOS Mentoring, donat l'èxit de l'anterior edició.

Des del CEDEM (Centre de Desenvolupament Empresarial), a la convocatòria del 2020, es van captar 11 nous mentors i es van fer 14 parelles de mentoring, situant-se com el segon municipi de la província amb més relacions de mentoratge establertes, darrere del Consell Comarcal del Maresme.


En total, a la demarcació de Barcelona, es van establir 145 relacions de mentoratge i es van formar un total de 126 nous mentors. Un 77% de les empreses participants eren empresaris individuals (autònoms).

Amb aquests resultats, l'Ajuntament de Manresa s'ha sumat de nou al SOS Mentoring, un programa de voluntariat en què persones empresàries i directives amb experiència ajuden el col·lectiu d'autònoms i les microempreses a prendre les decisions necessàries per a fer front a aquesta nova crisi, contenint el seu impacte i projectant la continuïtat de les seves activitats professionals i empresarials. La iniciativa parteix de la Fundació Autoocupació i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.


Els beneficiaris poden ser persones autònomes i microempreses de qualsevol sector, amb el negoci en marxa, amb perspectives de futur i amb necessitat d'acompanyament.

Les persones mentores son empresàries i directives provinents de qualsevol sector, amb experiència en la gestió, amb visió global de negoci, amb voluntat d'ajudar i amb disponibilitat de temps.

A cada beneficiari se li assigna un mentor que l'acompanyarà, durant un període de tres a sis mesos en la presa de decisions que facin viable el seu negoci, ajudant-los a diagnosticar bé la seva situació actual, elaborar i implementar un pla d'acció per a fer front a la crisi derivada de la Covid-19 i encarar la reactivació del negoci. El sistema de suport es realitza a través de videoconferències i tallers formatius adaptats a les necessitats actuals, transformació digital, redefinició del model de negoci, estratègies de màrqueting digital i resiliència personal.

Les persones interessades a participar en el programa com a beneficiàries es poden inscriure a través de la pàgina web del CEDEM o per més informació o com a mentores voluntàries per correu electrònic a cedem@ajmanresa.cat o trucant al 93 8787625.

 

Participació