Manresa mostra el seu gust per la dansa contemporània en una nova edició de «Batecs»

L'escenari de l'Anònima ha registrat molt bones entrades aquest cap de setmana, després d'un any sense festival

La platea de l'Anònima aqeust diumenge
La platea de l'Anònima aqeust diumenge | El. Belyanina
23 de maig del 2021
Actualitzat a les 19:23h
Manresa ha mostrat aquest cap de setmana el seu gust per la dansa amb una molt bona entrada al festival dansaire de referència de la Catalunya Central, Batecs, que s'ha celebrat aquest cap de setmana a l'Anònima, després d'una edició d'ajornament per la pandèmia, amb una programació atractiva i de gran qualitat artística que ha posat de relleu el vincle entre l'experiència dels mestres i el llenguatge innovador de les joves generacions.

Organitzat per l'Ajuntament de Manresa i la Plataforma per la Dansa Catalunya Central (amb la col·laboració de l'Escola de Dansa Olga Roig, la Diputació de Barcelona, l'Institut del Teatre i Manresa d'Equipaments Escènics) Batecs ha ofert quatre espectacles i tres pràctiques de dansa.

El primer de tots ells va ser dissabte a la tarda amb Hi havia un jardí, una proposta coreografiada per Ramon Oller i interpretada pels ballarins d'Elysian Ballet, que ha comptat amb la veu en directe de Marina Rossell. 

La programació artística ha seguit aquest diumenge al migdia amb la proposta L'home i el mar, ideada per Gemma Galera i Maxime Iaranelli i produïda per Sisè Sentit Estudi de Dansa de Canet de Mar. Les encarregades de donar-l'hi vida han estat Maxime Iaranelli i Mariona Borrell. 

Els dos últims espectacles s'han dut a terme l'un darrere l'altre aquest diumenge la tarda. Són Avec les temps, una creació del duet de dansa, teatre musical i humor format per Claire Ducreux i Toni Mira, i Lliures, una mostra de propostes coreogràfiques de l'alumnat del Conservatori Professional de Dansa de l'Institut del Teatre de Barcelona.


Tallers de dansa

Batecs, com és habitual, ha inclòs en la programació unes pràctiques de dansa obertes a tothom amb la voluntat d’experimentar el moviment i descobrir el propi cos i les seves infinites possibilitats. Una ha portat el nom de Consciència, sensació i espontaneïtat en moviment, a càrrec d'Olga Tragant, l'altra ha estat conduïda per Maxime Iaranelli i Gemma Galera, amb un taller de Pràctiques de partnering; i finalment ha tingut lloc la proposta Silent Dance, en la qual s'ha animat les persones participants a portar els seus auriculars i descarregar-se la sessió d'un DJ per ballar i gaudir.