L'Ajuntament de Manresa crea un canal de WhatsApp per establir un «diàleg més fluid» amb la ciutadania

Amb aquest servei, les manresanes i manresans podran parlar amb l'administració d'una manera més directa; demanar cita prèvia, i consultar l'agenda d'activitats, les propostes turístiques, les farmàcies de guàrdia i les adreces i telèfons municipals

La regidora Montserrat Clotet presentant la nova eina
La regidora Montserrat Clotet presentant la nova eina | AjM
NacióManresa
19 de maig del 2021
Actualitzat a les 22:40h
L'Ajuntament de Manresa ha posat en marxa un nou servei d'informació municipal i de comunicació d'incidències que es durà a terme a través d'un sistema automatitzat de WhatsApp. Per accedir-hi, les persones interessades només cal que es guardadin el següent número de telèfon a l'agenda de contactes del seu dispositiu mòbil: 644 069 801. Seguidament, han d'enviar un WhatsApp a aquest mateix número posant la paraula "hola". 

El nou servei de missatgeria permetrà una comunicació més directa entre la ciutadania i el consistori i facilitarà que la informació que es requereix arribi "amb molta més rapidesa i d'una manera més detallada i concreta a la població", ha exposat la regidora de Recursos Humans i Govern Obert, Montserrat Clotet, que també ha subratllat que es tracta d'un canal bidireccional, en el qual la ciutadania trobarà "una resposta personalitzada" a les seves demandes i podrà establir "un diàleg fluid" amb l'Ajuntament. Tal com ha destacat Clotet, l'objectiu de l'eina és "apropar els serveis municipals a la ciutadania i millorar-hi la comunicació, aconseguint també optimitzar la gestió del temps amb l'automatització de processos, i fent-ho amb un sistema de missatgeria molt conegut i sense cost".

El nou sistema de missatgeria combina una part de primera atenció automatitzada -a partir de converses digitals prèviament dissenyades- amb una part personalitzada, que estarà assistida per personal municipal.

Línia directa amb professionals del CEDEM, el CIO i Serveis Socials

El canal en qüestió s'estrena amb un menú de vuit serveis, entre els quals en destaquen el Centre de Desenvolupament Empresarial (CEDEM); el Centre d'Iniciatives per a l'Ocupació (CIO), i Serveis Socials, tres àrees que amb el nou sistema preveuen augmentar la fluïdesa de la comunicació cap a la ciutadania i viceversa.

La combinació d'informació automatitzada amb la personalitzada, ha exposat Clotet, fa que, per una banda, "es pugui rebre informació de manera ordenada, agrupada i sempre actualitzada, de forma immediata", i que, per l'altra "s'enviï una petició per contactar amb el personal municipal quan sigui necessari". Per exemple, dins l'apartat del CEDEM, es pot rebre informació sobre els cursos de formació que estan en marxa o sobre les ajudes i subvencions vigents. I en la pestanya del CIO, es poden consultar les ofertes de feina i l'oferta de formació, entre altres.

El menú es completa amb un apartat d'informació municipal -des d'on es poden consultar les notícies de l'Ajuntament, l'agenda d'activitats, les farmàcies de guàrdia i les agendes i telèfons municipals-; un apartat d'informació turística; un apartat per configurar les preferències -on també s'informa de les condicions legals i del tractament de les dades-; un apartat per demanar cita prèvia, i una opció per comunicar incidències.

El canal de WhatsApp permet a la ciutadania comunicar qualsevol tipus d'incidència a la via pública. Aquest apartat desplega un submenú en el qual caldrà indicar si la incidència està relacionada amb neteja i residus, parcs i jardins, enllumenat públic, mobiliari urbà, calçada i voreres, circulació i transport urbà o altres tipus d'incidències. A partir d'aquí, el sistema demanarà que es detalli la incidència, s'escrigui l'adreça d'on s'ha produït i s'adjunti, si es vol, una imatge.

Durant la presentació de la nova eina de comunicació, la regidora Clotet ha avançat que l'Ajuntament també està treballant en un sistema de vídeo-conferència que permetrà fer tràmits que requereixin signatura de manera virtual.