La bagenca Masats produirà les 420 portes dels nous trens de les línies de Metro de FGC al Vallès

Ha rebut l'encàrrec de l'adjudicatària Stadler Rail, que ha de fabricar quinze trens per l'allargament de servei a Terrassa i Sabadell

Model de les portes de tren que fabrica Masats
Model de les portes de tren que fabrica Masats | Masats
Redacció
17 de maig del 2021
Actualitzat a les 17:11h
L'empresa de Sant Salvador de Guardiola Masats ha estat escollida per Stadler Rail per al subministrament de les portes dels quinze trens elèctrics UT115 que ha de fabricar per a les línies de Metro del Vallès per l'adjudicació que va rebre de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

Els quinze trens estan formats per 4 cotxes cada un d'ells i són d'ample de via internacional. La comanda que ha de servir la companyia bagenca inclou 360 portes de passatgers i 60 portes de cabina automàtiques. Un total de 420 equips, que milloraran la facilitat d'accés als trens, i els temps d'entrada i sortida dels passatgers.

Les portes de passatgers són de tipus lliscant elèctriques dobles 00Gc, molt equipades, on Stadler ha buscat la màxima disponibilitat i informació al passatger. Es tracta de portes d'alta fiabilitat i seguretat.

Les portes de cabina són del tipus lliscants elèctriques de una fulla que Masats també fabrica a la seva planta de Sant Salvador de Guardiola, i que incorporen les més modernes mesures de seguretat. La porta de cabina incorpora un mecanisme innovador que fa un moviment pendular que tanca i enclava la porta cap amunt, aportant aïllament acústic i tèrmic superior, per oferir al maquinista un confort òptim. 
 
Els trens permetran absorbir el creixement de passatgers derivats de l'allargament del servei a Terrassa i Sabadell, i augmentar les freqüències de servei.

Masats és un referent en el sector d'accessibilitat a transport públic i continua reforçant l'estratègia que ha portat la companyia cap a productes més tecnològics i innovadors.