Cinema social

El cinema de la Catalunya Central reclama més suport a la producció en el marc del Festival Clam

La taula rodona organitzada pel certamen va reunir directors, crítics, entitats, responsables de festivals i exhibidors

per Redacció, 4 de maig de 2021 a les 16:44 |
Taula rodona sobre el cinema a la Catalunya Central | Clam
Aquesta informació es va publicar originalment el 4 de maig de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La taula rodona organitzada pel Festival Clam va reunir directors, crítics, entitats, responsables de festivals i exhibidors, en una taula rodona per parlar del passat i el present, però sobretot el futur del cinema en el territori.

Amb la presencia de la regidora de cultura de l'Ajuntament de Manresa, Anna Crespo, i persones vinculades a les industries culturals de casa nostra, l'auditori de la Plana de l'Om de Manresa va reunir al director de cinema Gerard Quinto, l'exhibidor de l'ACEC i cinemes Bages Centre Jordi Gonzàlez, el representant de Cine Club Manresa Angel Torrent, el darrer director del Festival Internacional de Cinema Negre de Manresa Carles Ortega, i el crític i escriptor Manuel Quinto, per repassar el que havia estat una comarca plena de sales d'exhibició, una ciutat que va ser el plató de la pel·lícula Plàcido i seu del Festival Internacional de Cinema Negre durant tretze anys, el panorama actual i sobretot el futur de la industria a la Catalunya Central.


El temps es va fer curt per analitzar tants temes al voltant de la gran pantalla; la situació de l'exhibició cinematogràfica, malgrat la crisis en temps de pandèmia, no es veu perillar per a entitats com Cine Club que han fidelitzat el públic d'un cinema més alternatiu, ni pels exhibidors comercials que confien en el retorn de la gent a les grans sales quan es recuperi el ritme d'estrenes que aquest darrer any s'ha perdut, però conscients que caldrà reinventar-se com ja va passar en altres èpoques en les que el format de la projecció o els grans avenços en la tecnologia del so, van suposar importants revulsius per a la captació de públic.

Va quedar clar que els Festivals son un actiu important i imprescindible com a identitat cultural del territori, però caldrà una especialització i un segell de qualitat davant els certàmens generalistes de primera línia, per assegurar la subsistència; i també es va destacar que la Manresa Film Office és un bon actiu de la ciutat per promoure l'activitat cinematogràfica i crear oportunitats, en aquest punt el públic assistent va demanar la creació d'una Film Office Comarcal que coordines i possés en valor les localitzacions de la Catalunya Central com a plató de rodatge.


La conclusió més important, que va rebre la unanimitat de ponents i assistents, per assegurar el futur del cinema en el nostre territori, va ser la necessitat de donar suport tant des de la iniciativa publica com privada a la producció cinematogràfica, per donar oportunitats als joves creadors i consolidar una marca de cinema català, com es fa des de fa temps al País Basc i darrerament a Galicia, i com en el seu moment ja va intentar a Catalunya l'activista cinematogràfic Miquel Porter i Moix, unint institucions i empreses per cimentar les bases d'una industria amb identitat pròpia.

 

Participació