La Marató de La Tramoia d'Els Carlins recapta 1.868,20 euros en un cap de setmana

L'entitat és econòmicament sostenible, amb donacions de micromecenes i amb un baix percentatge de subvencions públiques

Membres d'Els Carlins fent el gest de trucar
Membres d'Els Carlins fent el gest de trucar | Els Carlina
Redacció
18 d'abril del 2021
Actualitzat a les 17:47h
La campanya de captació de fons d'Els Carlins, culmina amb una marató de trucades que es va dur a terme aquest dissabte 17 d'abril. La jornada va aglutinar actius de l'entitat per tal de trucar a totes aquelles persones que tenien interès en ser micromecenes d'Els Carlins. Els resultat ha sigut la recaptació de 1.868,20 euros en només un cap de setmana. El 6 d'abril es va presentar públicament La Tramoia d'Els Carlins, el grup de micromecenatge que amb el seu suport econòmic i des de l'ombra sostenen l'equipament cultural. Qualsevol persona que ho vulgui pot fer-se micromecenes en qualsevol moment.

Com funciona?

Per a fer-se Tramoia cal entrar al web d'Els Carlins i omplir-ne un formulari que apareix a la mateixa entrada. Hi ha diverses quotes: les aportacions poden ser mensuals, trimestrals, semestrals i anuals. Les quantitats poden ser de 30 euros, 60 euros o 120 euros, tot i que són flexibles tant en la quantitat d' euros d'aportació com en la periodicitat d'aquesta.


El context d'Els Carlins

L'entitat es troba, des de l'any 2020 en un procés de canvis. Per una banda, des del març de l'any passat, la històrica entitat Casal Familiar Recreatiu, que gestionava bona part de les activitats culturals i socials de l'equipament, es va dissoldre i la Fundació Privada Cultura i Teatre en va integrar tota la seva activitat. De la mateixa manera, la Fundació va assumir la massa de socis que conformava el Casal a través de l'activació La Tramoia, el nou grup de mecenatge on s'integra la participació formal de socis, donants i mecenes que fan possible que Els Carlins segueixi creixent.

L'entitat, lluny de debilitar-se, es troba en un moment de consolidació i projecció. Aquest últim any, marcat per la pandèmia i les dures restriccions en el sector cultural, s'ha apostat amb valentia per tota una sèrie d'accions i mesures per enfortir el projecte i la seva base social, des de la professionalització de la gerència, l'activació de nous espais de lloguer en sinergia amb l'espai o la mateixa activació de La Tramoia.

Al mateix temps també s'han posat els fonaments d'unes bases de convocatòria artística per impulsar i potenciar de forma tangible a través del què es fa a Carlins els objectius de l'entitat. Una forma d'endreçar i clarificar la promoció d'iniciatives artístiques des d'Els Carlins i dotar-la, per un cantó, de mecanismes de funcionament i, per l'altre, d'una direcció artística que garanteixi la qualitat del segell de l'entitat. 

Acompanyat de tot plegat i aprofitant el naixement de La Tramoia, també s'inaugura un nou disseny del web, més intuïtiu i amb un estil més adequat i coherent amb els valors, objectiu i missió de l'entitat.